Projekter pr. år
Organisationsprofil
Organisationsprofil
Xlab is bringing together teams of scholars, technologists, practitioners and students to share a commitment to design to learn for real social change.
Emneord
- Kommunikation og Informatik
- Pædagogik og Læring
- Uddannelse
Fingerprint
Samarbejde i de sidste fem år
Profiler
-
Anders Melbye Boelt
- Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet - Undervisningsassistent, Adjunkt
- Institut for Kultur og Læring - Undervisningsassistent, Adjunkt
- L-ILD – It og Læringsdesign
- Institute for Advanced Study in PBL
- Xlab - Design, Learning and Innovation
Person: VIP
-
Camilla Finsterbach Kaup
- Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet - Ekstern lektor
- Institut for Kultur og Læring - Ekstern lektor
- MASSHINE
- Xlab - Design, Learning and Innovation
Person: VIP
-
Generative AI in higher education: problems, practices and perspectives
Bundgaard, K., Møller, A. K., Ziethen, M. & Boelt, A. M.
01/01/2024 → 31/12/2024
Projekter: Projekt › Forskning
-
Brug af kunstig intelligens i engelskundervisningen på gymnasiale uddannelser: sprogteknologi, literacy og læringsforløb
Bundgaard, K., Møller, A. K. & Jensen, M. M.
01/12/2023 → 30/11/2026
Projekter: Projekt › Forskning
-
EDUCERE: EDUCERE NORDIC NETWORK - Development speeded up by necessity: Digitalization and future of Nordic higher education
Sofkova Hashemi, S., Berbyuk Lindström, N., Brooks, E., Háhn, J. & Sjöberg, J.
01/01/2023 → 31/12/2025
Projekter: Projekt › Forskning
Publikationer
-
Aligning Curriculum with Educational Assessment in Times of Uncertainty: Historical Insights, Crisis Management and New Technologies
Ydesen, C., Milner, A. L., Bundgaard, K. & Møller, A. K., 2024, (Afsendt).Publikation: Working paper/Preprint › Working paper › Forskning
-
Children's Computational Play in Early Childhood Education and Care
Brooks, E., Dau, S., Bertel, L. B., Granone, F., Edstrand, E. & Reikerås, E. K. L., apr. 2024, (Under udarbejdelse) Design, Learning and Innovation: 8th EAI International Conference, DLI 2023, Aalborg, Denmark, November 6–7, 2023, Proceedings. SpringerPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
-
Ideation as a resource for children's active participation in design-based learning activities
Brooks, E. & Sjöberg, J., 2024, (Under udarbejdelse) I: International Journal of Child - Computer Interaction.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Aktiviteter
-
Fil
-
Building partnerships for reflection through technologically facilitated iterative processes: An Iterative Practice Approach (IPA) in higher education
Antonia Scholkmann (Andet), Elisabeth Lauridsen Lolle (Oplægsholder), Kathrin Otrel-Cass (Oplægsholder) & Tobias Alexander Bang Tretow-Fish (Andet)
6 sep. 2019Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
International Steering Committee ICAT (Ekstern organisation)
Anthony Lewis Brooks (Medlem)
1 jan. 2019 → 31 dec. 2020Aktivitet: Medlemskab › Medlemskab af udvalg, kommission, råd, nævn, forening, organisation eller lignende
Fil
Presse/medier
-
-
Seks gode råd til at undervise fysisk og online samtidig: 'Nok den sværeste undervisningsform, der findes'
Hanne Voldborg
29/01/2021
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
EUROPEAN DAY OF AWAKENINGS
Anthony Lewis Brooks & Eva Brooks
29/09/2020
1 element af Mediedækning
Presse/medie