• A.C. Meyers Vænge 15, A, 3103

    2450 København SV

    Danmark

  • A.C. Meyers Vænge 15, A, 3103

    2450 København SV

    Danmark

1983 …2020

Publikationer pr. år

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Administrativ profil

2009-2015 Dekan for Det Humanistiske Fakultet, Aalborg Universitet

Emneord

  • Kommunikation og Informatik
  • Human Computer Interaction
  • PartIcipatory Design
  • Technology Enhanced Learning
  • Usability
  • Pædagogik og Læring
  • Computer Supported Collaborative Learning
  • Design based research
  • Dialog design
  • Aktionsforsknng
  • Ikt og læring
  • Pædagogisk design
  • Praksislæring
  • Problem baseret læring
  • Technology Enhanced Learning
  • Digital HUmanities Lab

Fingerprint Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som stammer fra personprofilernes indhold. Det opdateres løbende med nye registreringer.

  • 92 Lignende profiler

Netværk Klik på punkterne for at se detaljerne.

Projekter

Publikationer

Future Workshop as a Pedagogical Framework for Doing Problem Based Learning: An Exemplary learning design for a Six-Week Intermediate-Scale, On-Campus University Course

Konnerup, U. & Dirckinck-Holmfeld, L., 2016, Proceedings of the 5th International Conference on Designs for Learning. 1 udg. Aalborg Universitetsforlag, s. 128-147

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Åben adgang
  • Boundary Practices and the Use of Boundary Objects in Collaborative Networked Learning

    Riis, M. & Dirckinck-Holmfeld, L., 2020, Mobility, Data, and Learner Agency in Networked Learning. Cham: Springer, s. 155 - 172 17 s. (Research in Networked Learning).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Åben adgang
    Fil
    5 Downloads (Pure)

    Enactivism and Digital Learning Platforms

    Pischetola, M. & Dirckinck-Holmfeld, L., 2020, NLC2020.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

    The Digitization of Teaching and Learning in Schools – Usage, Values, and Collaboration

    Lindenskov Tamborg, A., Dirckinck-Holmfeld, L. & Misfeldt, M., 2020, Les nouvelles médiations pédagogiques. Ingénierie, technologies, enseignement. Lardellier, P. & Hulin, T. (red.). France: L'Harmattan

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Understanding and Using Big Data for Educational Management

    Nellemann, L., Nordestgaard, P. & Dirckinck-Holmfeld, L., 2020, (Accepteret/In press) Radical Solutions and Learning Analytics: Personalised Learning and Teaching Through Big Data. Burgos, D. (red.). Springer, Singapore: Springer, s. 193-211 18 s. (Lecture Notes in Educational Technology).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Åben adgang
    Fil
  • 13 Downloads (Pure)

    Priser

    Den kolde fidus

    Dirckinck-Holmfeld, Lone (Modtager), maj 2011

    Pris: Øvrige priser

    Ridder af Dannebrog

    Dirckinck-Holmfeld, Lone (Modtager), 2011

    Pris: Ærespriser og udnævnelser

  • Aktiviteter

    PhD bedømmelsesudvalg, Syddansk Universitet, Else Lauridsen (Ekstern organisation)

    Lone Dirckinck-Holmfeld (Medlem)

    1 okt. 201622 dec. 2016

    Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af bedømmelsesudvalg

    Tværgående samarbejder: Hvordan kan DFC medvirke til at skabe bedre samarbejde på tværs af fag, sektorer og lande

    Lone Dirckinck-Holmfeld (Foredragsholder)

    30 apr. 2020

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

    MIL de næste 10 år – udfordringer og muligheder

    Lone Dirckinck-Holmfeld (Foredragsholder)

    28 apr. 2020

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

    Institut for Kommunikation og Psykologi (Organisation)

    Lone Dirckinck-Holmfeld (Formand)

    25 feb. 2020

    Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af bedømmelsesudvalg

    Sagkyndig bedømmelsesudvalg - Professor: “Visuel kultur, IT og læringsdesign” (Visual Culture, ICT and Learning) (Ekstern organisation)

    Lone Dirckinck-Holmfeld (Formand (Indstillet af AAU))

    1 aug. 201615 nov. 2016

    Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af bedømmelsesudvalg

    Presse/medier

    Ugandisk-dansk partnerskab om digital læring

    Lone Dirckinck-Holmfeld

    22/02/2019

    1 element af Mediedækning

    Presse/medie

    CBS-forskere fortier interessekonflikter i forskning

    Lone Dirckinck-Holmfeld

    18/01/2019

    2 elementer af Mediedækning

    Presse/medie

    Professor fylder 60

    Lone Dirckinck-Holmfeld

    02/05/2015

    1 element af Mediedækning

    Presse/medie