Projekter pr. år
Personlig profil
Forskningsprofil
Experienced humanistic informatics, design thinking, and education researcher. Special focus on technology education from K12 and up; gender equality in STEM; and making in education. Member of the academic council, cooperation committee, multiple steering, and advisory boards. Experience from working in engineering research environments. Experienced PBL educator.
Ekspertise relateret til FN’s Verdensmål
I 2015 blev FN's medlemslande enige om 17 Verdensmål til at bekæmpe fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Denne persons arbejde bidrager til følgende verdensmål:
Emneord
- Kommunikation og Informatik
- Makerspace education
- Design
- Læring
- Computational thinking
- Teknologiforståelse
- Teknologi i undervisning og læring
- Design Thinking
- STEM
- Engineering Education Research
- Medieforskning
- Kultur- og medieteori
Fingerprint
- 1 Lignende profiler
Samarbejde i de sidste fem år
-
Heatmapping PBL Competence Profiles
Velmurugan, G. (PI (principal investigator)), Ejsing-Duun, S. (PI (principal investigator)), Lindsay, E. (PI (principal investigator)) & Scholkmann, A. (PI (principal investigator))
01/01/2024 → 20/12/2024
Projekter: Projekt › Forskning
-
-
-
Community Drive: Community Drive: Teaching Children And Young People To Transform Cities Through Community And Data-driven Methods
Magnussen, R. (Projektleder), Mechlenborg, M. (Projektdeltager), Pedersen, D. B. (Projektdeltager), Stjernfelt, F. (Projektdeltager), Larsen, B. (Projektdeltager), Misfeldt, M. (Projektdeltager), Ejsing-Duun, S. (Projektdeltager), Hanghøj, T. (Projektdeltager), Andersen, H. T. (Projektansøger), Christensen, T. H. B. (Projektdeltager), E. Mogensen, P. (Projektdeltager), Pedersen, J. M. (Projektdeltager), de Neergaard, M. (Projektdeltager), Rasmussen, L. L. L. M. M. (Projektkoordinator), Rusmann, A. (Projektdeltager), Hvillum, L. S. Ø. (Projektdeltager), Fog, H. S. (Projektdeltager), Reng, L. (Projektdeltager) & Saddiqa, M. (Projektdeltager)
01/05/2018 → 31/12/2021
Projekter: Projekt › Forskning
-
GBL21: Game-Based Learning in the 21st Century
Hanghøj, T. (PI (principal investigator)), Ejsing-Duun, S. (CoI (co-investigator)), Kure Kattenhøj, M. (Projektdeltager) & Jensen, E. O. (Projektdeltager)
01/12/2017 → 30/04/2023
Projekter: Projekt › Forskning
Publikationer
-
Design For Teaching and Learning with and about Generative Artificial Intelligence: A Hands-on Workshop using Gameful Design Tools
Otto, S., Lyngdorf, N. E., Bertel, L. B. & Ejsing-Duun, S., nov. 2024, (Accepteret/In press) ETALEE 2024 - Exploring Teaching for Active Learning in Engineering Education.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Early career academics’ simplex systems for understanding and acting within their PBL facilitator roles
Hansen, S., Du, X., Chen, J., Stegeager, N. & Ejsing-Duun, S., 26 aug. 2024, (Afsendt) I: Teaching in Higher Education. 35 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Epistemic Lenses for Designing Instruction and Supervision in the Age of Generative Artificial Intelligence: An Adaptive Gameful Approach to Higher Education Pedagogy
Otto, S., Ejsing-Duun, S., Lyngdorf, N. E. & Bertel, L. B., 2024, (Accepteret/In press) SEFI 2024 - 52nd Annual Conference of the European Society for Engineering Education: Engineering Education for Sustainability, Proceedings.. SEFI: European Association for Engineering EducationPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
-
Generative AI and Learning: Online micro course
Møgelmose, A. (Udøver), Scholkmann, A. (Udøver), Ploug, T. (Udøver), Moeslund, T. B. (Udøver), Bundgaard, K. (Udøver), Harfeld, J. L. (Udøver), Ejsing-Duun, S. (Udøver), Lindsay, E. (Udøver), Zambach, S. (Udøver), Vestergaard Karkov Holst, M. (Udøver), Skytte, A. (Udøver), Krejberg, L. (Andet), Sterregaard, J. S. (Producent), Bredahl, N. H. (Producent) & Frederiksen, C. (Producent), 1 sep. 2024Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Lyd og/eller billed produktion (digital) › Undervisning
-
Key Competencies STEM Students Present in PBL Environments
Lindsay, E., Velmurugan, G., Ejsing-Duun, S. & Scholkmann, A., nov. 2024.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Priser
-
Top downloaded paper
Ejsing-Duun, Stine (Modtager) & Skovbjerg, Helle Marie (Modtager), 30 apr. 2020
Pris: Øvrige priser
Aktiviteter
-
Imagining a Sustainable Future and Realizing Potentials in Engineering Education
Stine Ejsing-Duun (Arrangør), Svend Hauekrog Christiansen (Arrangør), Anna Overgaard Markman (Arrangør), Aida Guerra (Arrangør), Xiangyun Du (Arrangør) & Jeanette Arboe (Arrangør)
4 mar. 2024Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende
-
Danish Digitalization, Data Science and AI 1.0
Stine Ejsing-Duun (Deltager)
1 feb. 2024 → 2 feb. 2024Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
-
Future Workshop at the Sustainable Development LAB
Lone Dirckinck-Holmfeld (Arrangør), Stine Ejsing-Duun (Arrangør) & Tom Børsen (Arrangør)
6 okt. 2023Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende
-
International Research Symposium on PBL
Stine Ejsing-Duun (Arrangør), Giajenthiran (Kalle) Velmurugan (Arrangør) & Sanne Lisborg (Arrangør)
23 jun. 2023Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende
-
International Journal of Child-Computer Interaction (Tidsskrift)
Stine Ejsing-Duun (Redaktør)
nov. 2022 → nov. 2023Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelse › Redaktør af tidsskrift › Forskning
Presse/medier
-
Debat: Egelunds finanslovsbesparelser rammer Tesfayes praksisnære ambitioner
Thorkild Hanghøj, Rikke Magnussen & Stine Ejsing-Duun
15/11/2023
1 Mediebidrag
Presse/medie
-
AAU-ledelsen mørklagde udflytningsplan for medarbejderne
Anne Marie Kanstrup, Stine Ejsing-Duun, Maja Lis Lundemark Andersen, Bendt Torpegaard Pedersen, Per Michael Johansen & Jesper Lindgaard Christensen
03/02/2022 → 03/02/2022
4 elementer af Mediedækning
Presse/medie
-
Underviser: Det giver ingen mening at lukke populære uddannelser med høj beskæftigelse
03/02/2022
2 elementer af Mediedækning
Presse/medie
-
Job at risk as Danes force big-city universities to downsize
Hanne Tange, Anne Marie Kanstrup, Per Michael Johansen & Stine Ejsing-Duun
18/01/2022
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Temaafsnit 3: Stine Ejsing-Duun om skabende processer i onlineundervisning
12/10/2020
1 Mediebidrag
Presse/medie