Projekter pr. år
Personlig profil
Forskningsprofil
Experienced humanistic informatics, design thinking, and education researcher. Special focus on technology education from K12 and up; gender equality in STEM; and making in education. Member of the academic council, cooperation committee, multiple steering, and advisory boards. Experience from working in engineering research environments. Experienced PBL educator.
Ekspertise relateret til FN’s Verdensmål
I 2015 blev FN's medlemslande enige om 17 Verdensmål til at bekæmpe fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Denne persons arbejde bidrager til følgende verdensmål:
Emneord
- Kommunikation og Informatik
- Makerspace education
- Design
- Læring
- Computational thinking
- Teknologiforståelse
- Teknologi i undervisning og læring
- Design Thinking
- STEM
- Engineering Education Research
- Medieforskning
- Kultur- og medieteori
Fingerprint
- 1 Lignende profiler
Samarbejde i de sidste fem år
-
Building Emotional Intelligence in an PBL environment through Empathy and Teamwork.
Pereira de Carvalho Guerra, A. O. (PI (principal investigator)), Ejsing-Duun, S. (PI (principal investigator)) & Telléus, P. K. K. (PI (principal investigator))
01/01/2025 → 31/12/2025
Projekter: Projekt › Forskning
-
Generativ AI som ny faglighed i uddannelser på AAU
Bjørner, T. (Projektdeltager), Gregersen, T. L. S. (Projektkoordinator), Nyvang, T. (Projektdeltager), Brunø, T. D. (Projektdeltager) & Ejsing-Duun, S. (Projektdeltager)
Uddannelses- og Forskningsministeriet
01/01/2025 → 31/12/2027
Projekter: Projekt › Forskning
-
Heatmapping PBL Competence Profiles
Velmurugan, G. (PI (principal investigator)), Ejsing-Duun, S. (PI (principal investigator)), Lindsay, E. (PI (principal investigator)) & Scholkmann, A. (PI (principal investigator))
01/01/2024 → 20/12/2024
Projekter: Projekt › Forskning
-
MOA: MIL Open Academy
Ejsing-Duun, S. (PI (principal investigator)) & Hanghøj, T. (PI (principal investigator))
01/04/2022 → 31/12/2022
Projekter: Projekt › Forskning
-
Community Drive: Community Drive: Teaching Children And Young People To Transform Cities Through Community And Data-driven Methods
Magnussen, R. (Projektleder), Mechlenborg, M. (Projektdeltager), Pedersen, D. B. (Projektdeltager), Stjernfelt, F. (Projektdeltager), Larsen, B. (Projektdeltager), Misfeldt, M. (Projektdeltager), Ejsing-Duun, S. (Projektdeltager), Hanghøj, T. (Projektdeltager), Andersen, H. T. (Projektansøger), Christensen, T. H. B. (Projektdeltager), E. Mogensen, P. (Projektdeltager), Pedersen, J. M. (Projektdeltager), de Neergaard, M. (Projektdeltager), Rasmussen, L. L. L. M. M. (Projektkoordinator), Rusmann, A. (Projektdeltager), Hvillum, L. S. Ø. (Projektdeltager), Fog, H. S. (Projektdeltager), Reng, L. (Projektdeltager) & Saddiqa, M. (Projektdeltager)
01/05/2018 → 31/12/2021
Projekter: Projekt › Forskning
Publikationer
-
Disruptive Tensions and Emerging Practices: An Exploratory Inquiry into Student Perspectives on Generative Artificial Intelligence in a Problem-Based Learning Environment
Otto, S., Ejsing-Duun, S. & Lindsay, E., 2025, (Accepteret/In press) I: Education and Information Technologies.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Early career academics’ perceptions of their facilitator roles in a systemic PBL context
Du, X., Hansen, S., Stegeager, N., Chen, J. & Ejsing-Duun, S., 2025, (Accepteret/In press) I: Teaching in Higher Education.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Hvordan rustes uddannelsesledere til at træffe strategiske og velargumenterede valg ift. digital uddannelse og læring?
Ryberg, T., Stenalt, M. H., Dirckinck-Holmfeld, L., Jensen, R. G. H., Gregersen, T. L. S., Andreasen, L. B., Ejsing-Duun, S. & Wichmand, M., 2025.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
-
Design For Teaching and Learning with and about Generative Artificial Intelligence: A Hands-on Workshop using Gameful Design Tools
Otto, S., Lyngdorf, N. E., Bertel, L. B. & Ejsing-Duun, S., nov. 2024, (Accepteret/In press) ETALEE 2024 - Exploring Teaching for Active Learning in Engineering Education.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Early career academics’ simplex systems for understanding and acting within their PBL facilitator roles
Hansen, S., Du, X., Chen, J., Stegeager, N. & Ejsing-Duun, S., 26 aug. 2024, (Afsendt) I: Teaching in Higher Education. 35 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Priser
-
Top downloaded paper
Ejsing-Duun, S. (Modtager) & Skovbjerg, H. M. (Modtager), 30 apr. 2020
Pris: Øvrige priser
Aktiviteter
-
Anne Sofie Brodersen Lütken: Generative AI in Science Education
Ejsing-Duun, S. (Hovedvejleder)
1 dec. 2024 → 1 dec. 2027Aktivitet: Ph.d.-vejledning, censoraktivitet og eksaminering › Intern Ph.d.-vejledning
-
Dyb læring - Design for fremtidens uddannelse med GAI
Ejsing-Duun, S. (Foredragsholder)
27 nov. 2024Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
Does it Matter: Undersøgelse af betydningen af leg med materialitet og personlige oplevelser i kontekst af målorienteret undervisning
Ejsing-Duun, S. (Foredragsholder)
14 nov. 2024Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
Københavnersalon i Teknologiforståelse
Ejsing-Duun, S. (Deltager), Misfeldt, M. (Arrangør) & Andersen, L. B. (Arrangør)
8 okt. 2024Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende
-
Does it Matter?
Ejsing-Duun, S. (Foredragsholder)
2 okt. 2024Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
Presse/medier
-
Debat: Egelunds finanslovsbesparelser rammer Tesfayes praksisnære ambitioner
Hanghøj, T., Magnussen, R. & Ejsing-Duun, S.
15/11/2023
1 Mediebidrag
Presse/medie
-
AAU-ledelsen mørklagde udflytningsplan for medarbejderne
Kanstrup, A. M., Ejsing-Duun, S., Andersen, M. L. L., Pedersen, B. T., Johansen, P. M. & Christensen, J. L.
03/02/2022 → 03/02/2022
4 elementer af Mediedækning
Presse/medie
-
Underviser: Det giver ingen mening at lukke populære uddannelser med høj beskæftigelse
03/02/2022
2 elementer af Mediedækning
Presse/medie
-
Job at risk as Danes force big-city universities to downsize
Tange, H., Kanstrup, A. M., Johansen, P. M. & Ejsing-Duun, S.
18/01/2022
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Temaafsnit 3: Stine Ejsing-Duun om skabende processer i onlineundervisning
12/10/2020
1 Mediebidrag
Presse/medie