20062022
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 2006 2019

2019

Didaktisk gåderum: - som læringsredskab på videregående uddannelser

Hautopp, H., Ejsing-Duun, S. & Vigild, T., 31 mar. 2019, I : Tidsskriftet Læring og Medier (LOM). 12, 20

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Digital produktion: deltagelse og læring

Skovbjerg, H. M., Holm Sørensen, B., Tweddell Levinsen, K. & Ejsing-Duun, S., 2019, 1. udgave udg. Dafolo Forlag A/S. (Undervisning og læring).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

2018

Design as a Mode of Inquiry in Design Pedagogy and Design Thinking

Ejsing-Duun, S. & Skovbjerg, H. M., 29 nov. 2018, I : International Journal of Art and Design Education.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

knowledge production
Teaching
visualization
student

Evaluering og dokumentation - Coding Class CPH

Ejsing-Duun, S., aug. 2018, 24 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

Visuelle vidensdelingspraksisser - et læringskoncept fra AAU

Ejsing-Duun, S., 27 feb. 2018

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Undervisning

Åben adgang
2017

Betydning af æstetik i elevproduktioner

Ejsing-Duun, S. & Tosca, S., 2017, Digital produktion: Deltagelse og Læring . Sørensen, B. H., Levinsen, K. T. & Skovbjerg, H. M. (red.). Fredrikshavn: Dafolo Forlag A/S, s. 99 115 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Design thinking and imitatio in an educational setting

Tosca, S. & Ejsing-Duun, S., 21 jun. 2017, I : Digital Creativity. 28, 3, s. 240-253

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Students
Education
Imitatio
Digital Literacy
Primary School

Kreativitetsprocesser

Skovbjerg, H. M. & Ejsing-Duun, S., 2017, Digital produktion: Deltagelse og læring. 1 udg. København: Dafolo Forlag A/S, Bind 1. s. 61-83 (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

236 Downloads (Pure)

Rapport: Coding Class - Dokumentation og evaluering

Hansbøl, M. & Ejsing-Duun, S., 1 sep. 2017, 74 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Fil
2016

Build an Educational World: Design Principles for Educational 3D Simulations

Ejsing-Duun, S., Hautopp, H. & Hanghøj, T., 7 okt. 2016, 10th European Conference on Games Based Learning: ECGBL 2016. Academic Conferences International Limited, s. 176-182 10 s. (Academic Bookshop Proceedings Series).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

30 Downloads (Pure)

Copycat or Creative Innovator? Re-production as a Pedagogical Strategy in Schools

Ejsing-Duun, S. & Skovbjerg, H. M., 17 maj 2016, I : Electronic Journal of E-Learning. 14, 2, s. 83-93

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
innovator
Students
creativity
school
student
2 Citationer (Scopus)

Copycat or creative innovator? Reproduction as a pedagogical strategy in schools

Ejsing-Duun, S. & Skovbjerg, H. M., 1 jan. 2016, I : Electronic Journal of E-Learning. 14, 2, s. 83-93 11 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

innovator
Students
creativity
school
student

Design as Modes of Inquiry in Design-pedagogy

Ejsing-Duun, S. & Skovbjerg, H. M., dec. 2016.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Participatory urbanism: Making the stranger familiar and the familiar strange

Ejsing-Duun, S., jun. 2016, Citizen Media and Public Spaces: Diverse expressions of citizenship and dissent. Baker, M. & Blaagaard, B. (red.). Routledge, (Critical Perspectives on Citizen Media; Nr. 1, Bind 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

urban area
participation
democracy
media event
citizen

Programmering af robotenheder i grundskolen

Ejsing-Duun, S. & Misfeldt, M., 2016, I : Læring og Medier. 8, 14

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
3 Citationer (Scopus)
107 Downloads (Pure)

Programming Concepts in Playful Programming Products

Allsopp, B. B. & Ejsing-Duun, S., 2016, Proceedings of the 10th European Conference on Games Based Learning: ECGBL 2016 Proceeding. Paisley, Scotland: University of West Scotland, s. 1-10 10 s. (Academic Bookshop Proceedings Series).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Åben adgang
Fil
222 Downloads (Pure)

SLUTEVALUERINGS-RAPPORT. December 2015: Projekt. Elevers egenproduktion og elevinddragelse

Sørensen, B. H., Levinsen, K. E. T., Karoff, H. S., Ejsing-Duun, S., Henningsen, B. S., Tosca, S. & Bremholm, J., 2016, 38 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Three Modes of Inquiry in Design-Pedagogy

Skovbjerg, H. M. & Ejsing-Duun, S., dec. 2016. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

2015
1 Citation (Scopus)
7 Downloads (Pure)

Blended learning promoting new developments for Nordic master programs in visual studies and art education

Buhl, M. & Ejsing-Duun, S., 2015, ECEL 2015 14th European Conference on E-Learning Proceedings. Jefferies, A. & Cubric, M. (red.). Academic Conferences and Publishing International, s. 100-107 8 s. ( Proceedings of the European Conference on e-Learning ).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Åben adgang
Fil
art education
Blended Learning
learning
research approach
aesthetics

Creativity and Playfulness: Producing Games as a Pedagogical Strategy

Ejsing-Duun, S. & Skovbjerg, H. M., 18 okt. 2015, Proceedings of the 9th European Conference on Games-Based Learning. Munkvold, R. & Kolås, L. (red.). Academic Conferences and Publishing International, s. 171-177 (Academic Bookshop Proceedings Series).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

214 Downloads (Pure)

Creativity and Playfulness: Producing games as a pedagogical strategy

Ejsing-Duun, S. & Karoff, H. S., 9 okt. 2015.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang
Fil
1426 Downloads (Pure)

Learning Mathematics through Programming: An Instrumental Approach to Potentials and Pitfalls

Misfeldt, M. & Ejsing-Duun, S., 2015, CERME9: Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Krainer, K. & Vondrová, N. (red.). Prague, Czech Republic: Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME, s. 2524-2530 7 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Åben adgang
Fil
2014
6 Citationer (Scopus)

Gamification of a higher education course: What’s the fun in that?

Ejsing-Duun, S. & Karoff, H. S., 2014, Proceedings of the 8th European Conference on Game Based Learning - ECGBL 2014. Busch, C. (red.). Academic Conferences and Publishing International, s. 92-98 7 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

393 Downloads (Pure)

Research and Development Projects with ICT and students as learning designers in Primary Schools: A methodological challenge

Levinsen, K., Sørensen, B. H., Tosca, S., Ejsing-Duun, S. & Karoff, H. S., 2014, Proceedings of the 4th International Conference on Design for Learning: Expanding the field. Stockholm: Stockholm University, 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Fil
development project
research and development
primary school
research project
literacy
2013
4 Citationer (Scopus)

Cheating and Creativity in Pervasive Games in Learning Contexts

Ejsing-Duun, S., Hanghøj, T. & Karoff, H. S., 2013, Proceedings of The 7th European Conference on Games Based Learning. Academic Conferences and Publishing International, s. 149-156 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

219 Downloads (Pure)

Digitalt kompetente tumlinger: Børns erfaringer og sammensmeltningen af digitale og fysiske rum i folkeskolen

Levinsen, K., Ejsing-Duun, S. & Sørensen, B. H., 2013, Skolen i virkeligheden: Omgivelserne som læremiddel. Hyllested, T. & Rasmussen, C. S. (red.). 1 udg. København: Forlaget Unge pædagoger, Bind 1. s. 249-259 10 s. (Unge Pædagogers serie; Nr. B 112).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Fil
268 Downloads (Pure)

En tegning af æstetik 2013

Buhl, M. & Ejsing-Duun, S., 2013, I : BUKS - Tidsskrift for Børne- og Ungdomskultur. 57

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fil

Location-based games as hybrid intuitive spaces

Ejsing-Duun, S., 27 sep. 2013. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

2 Citationer (Scopus)

Playing and gaming: Studied in an informal learning setting

Karoff, H. S., Ejsing-Duun, S. & Hanghøj, T., 9 okt. 2013, Proceedings of the 7th European Conference on Games-Based Learning. de Carvalho, C. V. & Excudeiro, P. (red.). Academic Conferences and Publishing International, Bind 1. s. 268-274 7 s. (Academic Bookshop Proceedings Series).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

238 Downloads (Pure)

Reconsidering experiential knowledge in the relation of art and science practices.

Ejsing-Duun, S., Søndergaard, M. & Allen, J., 6 dec. 2013, Proceedings of the 19th International Symposium of Electronic Art : ISEA2013. Cleland, K., Fisher, L. & Harley, R. (red.). Sydney University Press, 3 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Social Aesthetics in Learning Practices in the 21st Century

Buhl, M. & Ejsing-Duun, S., 2013.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

aesthetics
learning
digital media
educational institution
social media
2012
321 Downloads (Pure)

Playing With Boundaries: A Ph.D. project studying location-based games

Ejsing-Duun, S., 2012, Designs for learning 2012, 3rd International Conference Exploring Learning Environments, 25-27 April 2012, Copenhagen, Denmark: Conference Proceedings. Ørngreen, R. (red.). s. 25-27 2 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Fil
2011

A game magically circling

Ejsing-Duun, S., 2011, Serious games in education: a global perspective. Egenfeldt-Nielsen, S., Meyer, B. T. & Holm Sørensen, B. (red.). Aarhus Universitetsforlag, s. 170-186

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang
3321 Downloads (Pure)

Location-based games: from screen to street

Ejsing-Duun, S., 2011, 306 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

Fil
2009

Du mærker bare et lille klik

Ejsing-Duun, S., 2009

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskningpeer review

Fremtidens digitale spil foregår i naturen og byens gader

Ejsing-Duun, S., 2009

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskningpeer review

Spil dig til et grønnere miljø

Ejsing-Duun, S., 26 okt. 2009

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskningpeer review

51 Downloads (Pure)

Virkeligheden er virtuel : det virtuelle er virkeligt

Ejsing-Duun, S., 11 aug. 2009

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskningpeer review

Fil
2008

Lad mig bare lege

Johansen, S. L., Ejsing-Duun, S., Karoff, H. S. & Mikkelsen, D. S., 12 jul. 2008, I : Fyens Stiftstidende. s. 7 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

2006

Katastrofe - din verden, dit valg! \lærervejledning\

Kristensen, I. L., Ejsing-Duun, S. & Beck Gregersen, H., 2006, 2. udgave, 1. oplag. udg. Kbh: Dansk Røde Kors. 30 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling