• Kroghstræde 3, 4-228

    9220 Aalborg Ø

    Danmark

  • Kroghstræde 3, 2-225

    9220 Aalborg Ø

    Danmark

1983 …2013
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 1983 2013

2013

Preparing Educational Institutions for Online ODL. How Theory May Support Change Strategies in Traditional Universities

Lorentsen, A., 8 mar. 2013, Distance and E-Learning in Transition: Learning Innovation, Technology and Social Challenges. Wiley, s. 57-68 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2010

150 km/t på en grusvej: Om voksnes rammer for efter/videreuddannelse

Lorentsen, A. & Niemann, K., 2010, 1 udg. Aalborg Universitetsforlag. 139 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

2009
217 Downloads (Pure)

Anbefalinger til organisering af uddannelserne

Andersen, L., Andersen, L. D., Hornemann, B. C., Johansen, L. Ø., Lorentsen, A. & Steinø, N., 2009, 24 s.. dec. 01, 2009.

Publikation: Udredning/notatFaglig redegørelseRådgivning

Åben adgang
Fil

Kvalitetsuddannelser for voksne deltidsstuderende: Planlægning og udbud af deltidsuddannelser ved skandinaviske universiteter

Lorentsen, A., 2009, Læring og forandring: Tværfaglige perspektiver. Jensen, A. A. & Rasmussen, P. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 253-268

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Preparing Educational Institutions for Online ODL: How Theory May Support Change Strategies in Traditional Universities

Lorentsen, A., 2009, Distance and E-learning in Transition: Learning innovation, technology and social challenges. A. S., A. T., M. V. & U. B. (red.). Wiley, s. 57-68

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2008
123 Downloads (Pure)

Design af efter/videreuddannelse i et deltagerperspektiv

Lorentsen, A., 2008, Aalborg: Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet. 84 s. (Forskningsrapport; Nr. 21).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Åben adgang
Fil

Indførelse af portfolio som pædagogisk redskab og som struktur for dokumentation af kompetence i kandidatuddannelse: potentialer og udfordringer

Lorentsen, A. & Lund, B., 2008, Portfolio i et lærings- og uddannelsesperspektiv. Lund, B. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 109-145

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

562 Downloads (Pure)
Åben adgang
Fil
2007
139 Downloads (Pure)

Design and Delivery of Quality Study Programs for Adult Part Time Students in Scandinavian Universities

Lorentsen, A., 2007, Nordic Perspectives of Lifelong Learning in the New Europe: NERA's 35th Congress : Abstracts. Faculty of Education, University of Turku, 10 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskning

Åben adgang
Fil

Design and Delivery of Quality Study Programs for Adult Part Time Students in Scandinavian Universities

Lorentsen, A., 2007, Nordic Perspectives of Lifelong Learning in the New Europe: NERA's 35th Congress  : Abstracts. Faculty of Education, University of Turku, s. 14-14 1 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskning

study program
university
student
target group
educational institution

Kapittel 3, Arbeid og utdanning

Lorentsen, A., Nielsen, K. N. & Støkken, A. M., 2007, Den usynlige student: Voksne i fleksibel høyere utdanning. Rønning, W. M. (red.). Trondheim: TAPIR Akademisk Forlag, s. 63-79 17 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Kapittel 4, Husholdet - en arena for samspill og forhandling

Lorentsen, A., Nielsen, K. N., Sørensen, L. & Støkken, A. M., 2007, Den usynlige student: Voksne i fleksibel høyere utdanning. Rønning, W. M. (red.). Trondheim: TAPIR Akademisk Forlag, s. 81-101 21 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Kapittel 9, Fleksible studier som tilrettelæggelsesmæssig udfordring for højere uddannelsesinstitutioner

Lorentsen, A. & Nielsen, K. N., 2007, Den usynlige student: Voksne i fleksibel høyere utdanning. Trondheim: TAPIR Akademisk Forlag, s. 177-199 23 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2006

Diversity as a Challenge for Design and Delivery of Quality Study Programs in Universities

Lorentsen, A., 2006.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

Målgruppeviden og designudfordringer i efteruddannelse på universitetsniveau

Lorentsen, A., 2006, I : Tidsskrift for Universiteternes efter- og videreuddannelse. 8, 10 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2005

Efteruddannelse for gymnasielærere i projektarbejde. Evaluering & perspektivering

Lorentsen, A., 2005, www.aalborghus.dk og www.emu.dk.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

2004

Elevers oplevelse af IT i gymnasiet og HF: belyst gennem diskussionsværksteder med elever fra DDNs virtuelle gymnasieprojekt

Lorentsen, A. & Bech, M., 2004, RECIT & Institut for Læring, Aalborg Universitet: Aalborg Universitetsforlag. 65 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

National, European and Global Collaborative Efforts to Further the Introduction of ICT into Universities

Lorentsen, A., 2004, New Challenges for Sustainability and Growth in Higher Education.: Proceedings of the 2004 EDU-COM Conference, November 24-26.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskning

Pædagogisk brug af IT i gymnasiet og HF: et nordjysk bidrag til afprøvning og udforskning af det virtuelle gymnasium

Lorentsen, A., 2004, Aalborg : RECIT & Institut for Læring: Aalborg Universitet. 114 s. (Institut for Læring Forskningsrapport; Nr. 3).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Quality in Master Programmes in Continuing Education through Problem Based Project Work

Lorentsen, A., 2004, The Aalborg PBL Mode l: Progress, Diversity and Challenges. Kolmos, Anette ; Flink, Flemming K. ; Krogh, Lone (eds.) (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 263-283

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Virtual High School Experiences in a Regional Perspective

Lorentsen, A., 2004, ICT and learning in regions: Proceedings of the 2004 Conference, June 1-2. 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskning

Quality and Quality Culture in ODL: Defining, Assuring and Maintaining Quality in Web Based Master Programs in Continuing Education.

Lorentsen, A., 2003, The Quality Dialogue: Integrating Quality Cultures in Flexible, Distance and eLearning.. s. 17-22 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskning

2002

Ansvar for andres læring: Om IT, lærerroller og lærerkompetencer i forbindelse med nye læringsformer

Lorentsen, A., 2002, Uddannelse, læring og IT: 26 forskere og praktikere gør status på området.. København: Erhvervs- og Boligstyrelsen, s. 188-197 10 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Mange bekker små......

Lorentsen, A. & Støkken, A. M., 2002, Mange bekker små......: Evaluering av arbeidet med SOFF-støttete fjernundervisningsprosjekter. Tromsø: SOFF œ Sentralorganet for fleksibel læring i høgre utdanning, Universitetet i Tromsø, 174 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

458 Downloads (Pure)

Om forandringen af læreprocesser og læremiljøer, når læringen er IT-støttet.

Lorentsen, A., 2002, Læreprocesser og IT: Virtuel portfolio i undervisningen.. Skive: Department of Mechanical Engineering, Aalborg University, s. 6-26 20 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Åben adgang
Fil

Preparing Educational Institutions for Online ODL. How Theory May Support Change Strategies in Traditional Universities.

Lorentsen, A., 2002, Research and Policy in Open and Distance Learning.: Proceedings of the Second Research Workshop of EDEN - Hildesheim, Germany.. EDEN, s. 12-16 5 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskning

2001

ICT and Languages: Experiments and Conditions: An Institutional Approach

Lorentsen, A., 2001, Proceedings from EADTU Millenium Conference: Wiring the Ivory Tower. Linking Universities across Europe. EADTU, European Association of Distance Education Universities, s. 309-321 13 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskning

471 Downloads (Pure)

IT for arbejdet og for livet: IT-forløb på AMU-MidtVest

Lorentsen, A., Bækkelund, H. & Andreasen, T., 2001, IT-pædagogik på tværs: et bidrag til regional udvikling. Skive: Department of Mechanical Engineering, Aalborg University, s. 14-17

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Åben adgang
Fil

IT-støtte til nye former og mål i sprogundervisningen

Lorentsen, A., 2001, Nye traditioner: festskrift til Indvandrernes Aftenskole. Andersen, O. S. (red.). København: Sprogcenter IA, s. 79-88

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

617 Downloads (Pure)

Nye lærer- og elevroller i det IT-støttede uddannelsessystem

Lorentsen, A., 2001, IT-pædagogik på tværs: et bidrag til regional udvikling. Skive: Department of Mechanical Engineering, Aalborg University, s. 63-90

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Åben adgang
Fil

Online language courses for distance education: Challenges and new possibilities

Lorentsen, A., 2001, I : EADTU News. 9th edition, s. 35-36 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

The impact of ICT on staff development

Andreasen, B. K., Alha, K., Gibson, I., Lorentsen, A. & Kairamo, A. -K., 2001, I : European Journal of Engineering Education. Vol. 26, No. 4, s. 351-359

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

UniTysk fra Aalborg Universitet

Lorentsen, A., 2001, Fleksible læringsmiljøer i andetsprogsundervisningen: en antologi. Østergaard Nielsen, G., Lund, K., Svendsen Pedersen, M. & Korbo, G. (red.). København: Erhvervs- og Boligstyrelsen, Bind 18. s. 149-155 7 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2000
467 Downloads (Pure)

Aspekter af teknologistøttet fjernundervisning på universitetsniveau

Lorentsen, A., 2000, Aalborg Universitet: Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet. 83 s. (VCL-serien; Nr. 5).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Åben adgang
Fil
1997

Grammatisk Analyse på Tysk

Lorentsen, A., 1997, Aalborg: Aalborg Universitet. (Publications of the Department of Languages and Intercultural Studies, Aalborg University; Nr. Vol. 18).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

1995

Kasusbrug på tysk

Lorentsen, A., 1995, Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. (Publications of the Department of Languages and Intercultural Studies, Aalborg University; Nr. Vol. 14).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Konjunktivbrug på tysk

Lorentsen, A., 1995, Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. (Publications of the Department of Languages and Intercultural Studies, Aalborg University; Nr. Vol. 11).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Ordstilling på tysk

Lorentsen, A., 1995, Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. (Publications of the Department of Languages and Intercultural Studies, Aalborg University; Nr. Vol. 12).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

1993

Curriculum, Pedagogy & Technology: Status and Perspectives

Lorentsen, A., 1993, Proceedings of Curriculum, Pedagogy, Technology : The 4th Nordic Conference under Nordic Forum for Computer Aided Higher Education, Aalborg University, Denmark, 15th-18th August 1993. Lorentsen, Annette (ed.) (red.). Aalborg Universitetsforlag, s. 24-35

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskning

1991

Evaluation of Danish Distance Education at University level

Lorentsen, A., 1991, Evaluation Concepts and Practice in Selected Distance Education Institutions. Schuemer, L. (ed.) (red.).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

First Year Experience in Distance Education: Pedagogical Model & Practice for Adult Freshmen

Lorentsen, A., 1991, Quality by Theory and Practice in Higher Education: TNP-serien. Lorentsen, Annette (ed.) : Kolmos, Anette (ed.) (red.). 1991 ; nr. 6 udg. Aalborg Universitet - TNP series, s. 152-161

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskning

Fjernundervisning og brug af teknologi i Åbent Universitets undervisning

Lorentsen, A., 1991, Teknologi i voksenuddannelserne. Teknologinævnet (red.). Medusa

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskning

Quality by Theory and Practice of Higher Education

Lorentsen, A. & Kolmos, A., 1991, Aalborg: Aalborg Universitet. (TNP-Serien; Nr. Aalborg Universitetscenter : nr. 6).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling