• Rendsburggade 14, 1-232

    9000 Aalborg

    Danmark

  • Rendsburggade 14, 1-232

    9000 Aalborg

    Danmark

1992 …2019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 1992 2019

2019

Atmosfære: Henimod en ny æstetik

Grøn, R. & Jantzen, C., 2019, (Afsendt) Stemninger. Allingham, P., Graakjær, N. & Jantzen, C. (red.). Aalborg Universitetsforlag, (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation, Bind 8).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Fra værk til stemning: Det posthermeneutiske anliggende

Jantzen, C. & Grøn, R., 2019, (Afsendt) Stemninger. Allingham, P., Graakjær, N. & Jantzen, C. (red.). Aalborg Universitetsforlag, (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation, Bind 8).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Intet nyt under solen: Æstetik og kommunikation

Jantzen, C., 2019, (Under udarbejdelse) I : Akademisk Kvarter.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

"Making special": Kunst som stemningsforvaltning

Jantzen, C. & Grøn, R., 2019, (Under udarbejdelse) Stemninger. Allingham, P., Graakjær, N. & Jantzen, C. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation, Bind 8).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Malapartes hånd: Væmmelsens æstetiske værdi

Jantzen, C., 2019, (Afsendt) Stemninger. Allingham, P., Graakjær, N. & Jantzen, C. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, Bind 8. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation, Bind 8).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Oplevelsesøkonomi

Jantzen, C., 2019, Medie- og kommunikationsleksikon. Agger, G., Nørgaard Kristensen, N., Jauert, P. & Schrøder, K. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

The walking cure: Walk-along som undersøgelsesmetode til brugeroplevelser

Jantzen, C., Lykke, M. & Skov, M., 2019, I : Akademisk Kvarter. 18, s. 169 182 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Ubehag: Tekstlig 'andethed' som stemningsskaber

Jantzen, C. & Grøn, R., 2019, (Under udarbejdelse) Stemninger. Allingham, P., Graakjær, N. & Jantzen, C. (red.). Aalborg Universitetsforlag, (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation, Bind 8).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Walking around to grasp visitor experiences

Skov, M., Jantzen, C., Lykke, M. & Stentoft Therkildsen, M., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Museums
Audition
2018
1 Citation (Scopus)
1 Citation (Scopus)

Experience-oriented knowledge organisation for the transference of scientific knowledge from universities to SMEs

Lykke, M., Lokkegaard, S. & Jantzen, C., 1 jan. 2018, I : Knowledge Organization. 45, 2, s. 137-151 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

High pulse: How visitors experience an exhibition engaging families in co-creation, collaboration and dialogue

Lykke, M., Skov, M., Jantzen, C. & Therkelsen, M. S., 2018, (Afsendt) I : Curator.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Introducing Walk-alongs in Visitor Studies: A Mobile Method Approach to Studying User Experience

Skov, M., Lykke, M. & Jantzen, C., 3 jul. 2018, I : Visitor Studies. 21, 2, s. 189-210 22 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Health
experience
Visitor Studies
Approaches to Studying
User Experience

Logo

Jantzen, C., 2018, Medie- og kommunikationsleksikon. Agger, G., Kristensen, N. N., Jauert, P. & Schrøder, K. (red.). Samfundslitteratur

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

2017
129 Downloads (Pure)

Experience-Oriented Knowledge Organisation for the Transference of Scientific Knowledge from Universities to SMEs

Lykke, M., Løkkegaard, S. & Jantzen, C., 2017.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Fil
138 Downloads (Pure)

Experiential Interface Design for the Transference of Scientific Publications from University to SMEs

Lykke, M., Løkkegaard, S. & Jantzen, C., 2017, Scientific Proceedings of the 2017 UIIN Asia-Pacific Conference Adelaide, Australia. UIIN Publications, 17 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Åben adgang
Fil
Industry
Life cycle
Navigation
Personnel
Concretes

Hverdagslivets poetik: Heterotopia som en teori om forstyrrelse

Jantzen, C. & Sørensen, S. D., 2017, Skriverier i luften: Festskrift til Jørgen Riber Christensen. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 201- 218 201 s. (Interdisciplinære Kulturstudier , Bind 9).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang

The consumer as sovereign: The general economy of Georges Bataille

Jantzen, C., 14 dec. 2017, Canonical Authors in Consumption Theory. Askegaard, S. & Heilbrunn, B. (red.). 1 udg. Routledge, s. 243-249 7 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2016
4 Citationer (Scopus)

User Experience Dimensions: A systematic approach to experiential qualities for evaluating information interaction in museums

Lykke, M. & Jantzen, C., 2016, CHIIR. Proceedings ACM SIGIR Conference on Human Information Interaction and Retrieval. Association for Computing Machinery, s. 81-90

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Museums
Acoustic waves
2015

Motivating students through positive learning experiences: A comparison of three learning designs for computer programming courses

Lykke, M., Coto Chotto, M., Jantzen, C., Mora, S. & Svendsen, N. V., 2015, I : Journal of Problem Based Learning in Higher Education. 3, 2, s. 80-108 29 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
programming
learning
experience
student
emotion

Recovering the Poetics of Shopping: Heterotopia as a Theory of Disruption

Jantzen, C. & Sørensen, S. D., 16 apr. 2015, 8TH WORKSHOP ON INTERPRETIVE CONSUMER RESEARCH. European Institute for Advanced Studies in Management, EIASM, 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Åben adgang
2014

Det tematiske grundlag for unikke koncepter: Hotel New York

Jantzen, C., 2014, Oplevelsesstedet: Tekstanalytiske tilgange til oplevelsesdesigns. Jantzen, C. (red.). Aarhus: Systime Academic, Bind 3. s. 39-62 24 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation, Bind 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Everyone surveys

Jantzen, C., 2014, Beta-Life: Stories from an A-Life Future. Amos, M. & Page, R. (red.). Manchester: Comma Press, s. 105-110 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Forord

Jantzen, C., 2014, Oplevelsesstedet: Tekstanalytiske tilgange til oplevelsesdesigns. Jantzen, C. (red.). Aarhus: Systime Academic, Bind 3. s. 5-7 2 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation, Bind 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Fødsel og forvandling: Build-A-Bear Workshop

Jantzen, C., 2014, Oplevelsesstedet: Tekstanalytiske tilgange til oplevelsesdesigns. Aarhus: Systime Academic, Bind 3. s. 135-164 30 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation, Bind 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Logo

Jantzen, C., 2014, Medie- og Kommunikationsleksikon. Kolstrup, S., Agger, G., Jauert, P. & Schrøder, K. (red.). 3 udg. Frederiksberg, s. 323-324 2 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

15 Citationer (Scopus)

Motivating programming students by Problem Based Learning and LEGO robots

Lykke, M., Coto Chotto, M., Mora, S., Svendsen, N. V. & Jantzen, C., 2014, Proceedings 2014 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). IEEE, s. 544-555

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

robot
programming
learning
student
Group

Oplevelsessteder: Set fra et tekstanalytisk perspektiv

Jantzen, C. & Rasmussen, T. A., 2014, Oplevelsesstedet: Tekstsanalytiske tilgange til oplevelsesdesigns. Jantzen, C. (red.). 1. udg. Systime Academic, s. 7-37 31 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; Nr. 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Oplevelsesstedet: Tekstanalytiske tilgange til oplevelsesdesigns

Jantzen, C. (red.), 2014, Systime Academic. 240 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation, Bind 3).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Oplevelsesøkonomi

Jantzen, C., 2014, Medie- og Kommunikationsleksikon. Kolstrup, S., Agger, G., Jauert, P. & Schrøder, K. (red.). 3 udg. Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 438-439 2 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

Varehusbesøget som fornøjeligt hverdagsdrama: IKEA

Bouchet, J. K. L. & Jantzen, C., 2014, Oplevelsesstedet: Tekstanalytiske tilgange til oplevelsesdesigns. Jantzen, C. (red.). Aarhus: Systime Academic, Bind 3. s. 113-134 22 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation, Bind 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2013
4 Citationer (Scopus)
954 Downloads (Pure)

A critique of the ontology of consumer enchantment

Østergaard, P., Fitchett, J. & Jantzen, C., 2013, I : Journal of Consumer Behaviour. 12, 5, s. 337–344 8 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fil

Det pragmatiske kulturbegreb

Jantzen, C., 2013, I : Gjallerhorn. 17, s. 40-49 9 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Experiencing and experiences: A psychological framework

Jantzen, C., 2013, Handbook on the experience economy. Sundbo, J. & Sørensen, F. (red.). USA: Edward Elgar Publishing, s. 146-170 25 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

352 Downloads (Pure)

Interaction in the unheard

Lykke, M. & Jantzen, C., 2013. 38 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Fil

Walking around to grasp interaction

Lykke, M. & Jantzen, C., 2013, Papers from Walking for Data Workshop at Interact 2013: Designing for Diversity. 5 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

2012

Dirndl. Dragten som tidssvarende tradition

Jantzen, C., 2012, I : Aktuel forskning ved Institut for Litteratur, Kultur og Medier.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Intuitive beslutninger på godt og ondt

Jantzen, C. & Pedersen, B. T., 2012, Intuition. Raunsmed, E. & Zeller, J. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 71-84 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

19 Citationer (Scopus)

Just for Fun? The Emotional Regime of Experiential Consumption

Jantzen, C., Fitchett, J., Østergaard, P. & Vetner, M., 2012, I : Marketing Theory. 12, 2, s. 137–154 19 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2011
238 Downloads (Pure)

Anelser og intuition

Jantzen, C., 2011.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Forbrug af oplevelser – oplevelser af forbrug

Jantzen, C., 2011

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Gør arbejdet til en oplevelse

Jantzen, C., 2011

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Hvorfor køber forbrugerne Coca Cola, når de bedst kan lide Pepsi?

Jantzen, C., 2011

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Kroppen husker som en elefant

Jantzen, C. & Østergaard, P., 2011

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Oplevelser er brugerdrevne

Jantzen, C. & Rasmussen, T. A., 2011

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Oplevelsesdesign: Tilrettelæggelse af unikke oplevelseskoncepter

Jantzen, C., Vetner, M. & Bouchet, J. K. L., 2011, 1 udg. Samfundslitteratur. 286 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Personaliseret storytelling

Jantzen, C., 2011

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

205 Downloads (Pure)

The Walking Cure

Jantzen, C. & Smith, S., 26 maj 2011.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Wienermelange: ”Hjemlighed” og fremmedhed

Jantzen, C., 2011, I : Nordiske Udkast. 38, 1 & 2, s. 75-92

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review