• Rendsburggade 14, 1-232

    9000 Aalborg

    Danmark

  • Rendsburggade 14, 1-232

    9000 Aalborg

    Danmark

1992 …2019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 1992 2019

Filter
Bidrag til bog/antologi
2019

Artifikation: Kunst som stemningsforvaltning

Jantzen, C. & Grøn, R., 19 dec. 2019, Stemningens æstetik. Allingham, P., Graakjær, N., Grøn, R. & Jantzen, C. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 23-36 12 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation, Bind 8).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Inferno ifølge Malaparte: Fremstillingen af ambiguitet

Jantzen, C., 19 dec. 2019, Stemningens æstetik. Allingham, P., Graakjær, N., Grøn, R. & Jantzen, C. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, Bind 8. s. 163-192 30 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Malapartes hånd: Væmmelsens æstetiske værdi

Jantzen, C., 19 dec. 2019, Stemningnens æstetik. Allingham, P., Graakjær, N., Grøn, R. & Jantzen, C. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, Bind 8. s. 193-231 39 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation, Bind 8).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Oplevelsesøkonomi

Jantzen, C., 2019, Medie- og kommunikationsleksikon. Agger, G., Nørgaard Kristensen, N., Jauert, P. & Schrøder, K. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Stemninger og æstetikkens funktion i et posthermeneutisk perspektiv

Grøn, R. & Jantzen, C., 19 dec. 2019, Stemningens æstetik. Allingham, P., Graakjær, N., Grøn, R. & Jantzen, C. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 5-22 16 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation, Bind 8).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Stemninger og æstetikkens funktion i et posthermeneutisk perspektiv

Jantzen, C., Grøn, R., Graakjær, N. J. & Allingham, P., 2019, Stemningens æstetik. Allingham, P., Graakjær, N., Grøn, R. & Jantzen, C. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, Bind 8. s. 5-22 18 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; Nr. 8).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Ubehag: Tekstlig 'andethed' som stemningsskaber

Jantzen, C. & Grøn, R., 2019, (Under udarbejdelse) Stemninger. Allingham, P., Graakjær, N. & Jantzen, C. (red.). Aalborg Universitetsforlag, (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation, Bind 8).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Æstetik som atmosfære: Gernot Böhmes ’ny æstetik’

Grøn, R. & Jantzen, C., 19 dec. 2019, Stemningens æstetik. Allingham, P., Graakjær, N., Grøn, R. & Jantzen, C. (red.). Aalborg Universitetsforlag, Bind 8. s. 37-57 21 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation, Bind 8).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2017

Hverdagslivets poetik: Heterotopia som en teori om forstyrrelse

Jantzen, C. & Sørensen, S. D., 2017, Skriverier i luften: Festskrift til Jørgen Riber Christensen. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 201- 218 201 s. (Interdisciplinære Kulturstudier , Bind 9).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang

The consumer as sovereign: The general economy of Georges Bataille

Jantzen, C., 14 dec. 2017, Canonical Authors in Consumption Theory. Askegaard, S. & Heilbrunn, B. (red.). 1 udg. Routledge, s. 243-249 7 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2014

Det tematiske grundlag for unikke koncepter: Hotel New York

Jantzen, C., 2014, Oplevelsesstedet: Tekstanalytiske tilgange til oplevelsesdesigns. Jantzen, C. (red.). Aarhus: Systime Academic, Bind 3. s. 39-62 24 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation, Bind 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Everyone surveys

Jantzen, C., 2014, Beta-Life: Stories from an A-Life Future. Amos, M. & Page, R. (red.). Manchester: Comma Press, s. 105-110 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Fødsel og forvandling: Build-A-Bear Workshop

Jantzen, C., 2014, Oplevelsesstedet: Tekstanalytiske tilgange til oplevelsesdesigns. Aarhus: Systime Academic, Bind 3. s. 135-164 30 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation, Bind 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Oplevelsessteder: Set fra et tekstanalytisk perspektiv

Jantzen, C. & Rasmussen, T. A., 2014, Oplevelsesstedet: Tekstsanalytiske tilgange til oplevelsesdesigns. Jantzen, C. (red.). 1. udg. Systime Academic, s. 7-37 31 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; Nr. 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Varehusbesøget som fornøjeligt hverdagsdrama: IKEA

Bouchet, J. K. L. & Jantzen, C., 2014, Oplevelsesstedet: Tekstanalytiske tilgange til oplevelsesdesigns. Jantzen, C. (red.). Aarhus: Systime Academic, Bind 3. s. 113-134 22 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation, Bind 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2013

Experiencing and experiences: A psychological framework

Jantzen, C., 2013, Handbook on the experience economy. Sundbo, J. & Sørensen, F. (red.). USA: Edward Elgar Publishing, s. 146-170 25 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2012

Intuitive beslutninger på godt og ondt

Jantzen, C. & Pedersen, B. T., 2012, Intuition. Raunsmed, E. & Zeller, J. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 71-84 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2010

Entertainment, emotions and personality: Why our preferences for media entertainment differ?

Jantzen, C. & Vetner, M., 2010, Emotions in research and practice. Pons, F., de Rosnay, M. & Doudin, P-A. (red.). Aalborg Universitetsforlag, s. 39-64 25 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Staging Urban Experience in Suburbia

Jantzen, C. & Vetner, M., 2010, Performative Urban Design . Kiib, H. (red.). Aalborg Universitetsforlag, s. 202 – 215 14 s. (Art and Urbanism Series; Nr. 2).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2009

Introduction: Music for Commercial Purposes

Graakjær, N. J. & Jantzen, C., 2009, Music in Advertising: Commercial sounds in media communication and other settings. Graakjær, N. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 7-12 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Mapping research on music in TV commercials

Graakjær, N. J. & Jantzen, C., 2009, Music in Advertising: commercial sounds in media communication and other settings. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 13-53 41 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Opdragelse til kreativitet: hvad kan man lære af Moholy-Nagys metode?

Jantzen, C., 2009, Kreativitetsfremmende læringsmiljøer i skolen. Tanggaard, L. & Brinkmann, S. (red.). Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, s. 171-192 22 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Producing corporate sounds: an interview with Karsten Kjems and Søren Holme on sonic branding

Graakjær, N. J. & Jantzen, C., 2009, Music in Advertising: commercial sounds in media communication and other settings. Graakjær, N. & Jantzen, C. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 259-274 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Relevant ... but for whom? On the commercial (ab)use of music on television

Graakjær, N. J. & Jantzen, C., 2009, Music in Advertising: commercial sounds in media communication and other settings. Graakjær, N. & Jantzen, C. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 169-182 13 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Staging Urban Experiences in Suburbia: The Case of Citadel, Almere

Jantzen, C. & Vetner, M., 2009, Architecture and Stages of the Experience City. Kiib, H. (red.). Aalborg: Department of Architecture and Design, Aalborg University, s. 49-58 (Institut for Arkitektur og Design Skriftserie, Bind 30).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Urban planning

Watch this! Yearn for that! Stay tuned! the use of channel music as a promotional tool in television programming

Graakjær, N. J. & Jantzen, C., 2009, Music in Advertising: commercial sounds in media communication and other settings. Graakjær, N. & Jantzen, C. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 183-194 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2007

At føle sig som en fuldblodskvinde: Undertøjsforbrug og oplevelsen af feminin identitet

Jantzen, C., Østergaard, P. & Sucena Vieira, C. M., 2007, Forbrugssituationer: Perspektiver på oplevelsesøkonomi. Jantzen, C. & Rasmussen, T. A. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 155-185 31 s. (ExCITe; Nr. 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Design for en affektiv økonomi

Jantzen, C. & Vetner, M., 2007, Oplevelsesøkonomi: vinkler på forbrug. Jantzen, C. & Rasmussen, T. A. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 201-218 18 s. (ExCITe, Bind 2).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Er oplevelsesøkonomi gammel vin på nye flasker?

Jantzen, C. & Rasmussen, T. A., 2007, Oplevelsesøkonomi: vinkler på forbrug. Jantzen, C. & Rasmussen, T. A. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 21-47 27 s. (ExCITe; Nr. 2).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

I Slaraffenland. Oplevelsen af "ingenting" på campingpladsen

Jantzen, C., Blichfeldt, B. S., Østergaard, P. & Jepsen, A. L., 2007, Forbrugssituationer: perspektiver på oplevelsesøkonomi. Jantzen, C. & Rasmussen, T. A. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 83-120 37 s. (ExCITe-serien; Nr. 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Mellem nydelse og skuffelse: et neurofysiologisk perspektiv på oplevelser

Jantzen, C., 2007, Oplevelsesøkonomi: vinkler på forbrug. Jantzen, C. & Rasmussen, T. A. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 135-164 30 s. (ExCITe, Bind 2).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Nyd det! Nyd det! den moderne hedonisme og dens mentalitetshistoriske forudsætninger

Jantzen, C. & Østergaard, P., 2007, Oplevelsesøkonomi: vinkler på forbrug. Jantzen, C. & Rasmussen, T. A. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 83-114 31 s. (ExCITe, Bind 2).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Oplevelse: et videnskabeligt glossar - del 2

Jantzen, C. & Vetner, M., 2007, Oplevelsesøkonomi: vinkler på forbrug. Jantzen, C. & Rasmussen, T. A. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 241-258 18 s. (ExCITe; Nr. 2).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Oplevelsen som identitetsmæssig konstituent: oplevelsens socialpsykologiske struktur

Vetner, M. & Jantzen, C., 2007, Forbrugssituationer: perspektiver på oplevelsesøkonomi. Jantzen, C. & Rasmussen, T. A. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 27-55 (ExCITe-serien; Nr. 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Oplevelsens psykologiske struktur

Jantzen, C. & Vetner, M., 2007, Oplevelsesøkonomi - produktion, forbrug, kultur. Bærenholdt, J. O. & Sundbo, J. (red.). Samfundslitteratur, s. 27-50

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Oplevelser og forbrug. Udfordringer og evner

Jantzen, C. & Rasmussen, T. A., 2007, Forbrugssituationer: perspektiver på oplevelsesøkonomi. Jantzen, C. & Rasmussen, T. A. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 11-25 15 s. (ExCITe-serien; Nr. 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Oplevelsesøkonomiens historiske og psykologiske forudsætninger

Jantzen, C. & Rasmussen, T. A., 2007, Oplevelsesøkonomi: vinkler på forbrug. Jantzen, C. & Rasmussen, T. A. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 11-20 10 s. (ExCITe; Nr. 2).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Så skal der festes

Jantzen, C., 2007, Musikterapiuddanelsen 25 år. Festskrift. Ridder, H. M. (red.). Aalborg: InDiMedia, Department of Communication, Aalborg University, s. 25- 1 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Tekstvidenskabernes kontekstbegreb: betragtninger i anledning af den kritiske diskursanalyse

Jantzen, C. & Frimann, S., 2007, Videnskabelig begrebsdannelse. Jantzen, C. & Thellefsen, T. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 137-156

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2006

Bag om dillen. oplevelsesøkonomiens aktive forbrugere

Jantzen, C., Rasmussen, T. A. & Vetner, M., 2006, Oplevelser. Koblinger og transformationer. Jantzen, C. & Jensen, J. F. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 177-188 (ExCITe; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Indledning

Eriksson, B., Jantzen, C., Hvidtfeld Madsen, K. & Scott Sørensen, A., 2006, Smagskulturer og formidlingsformer. Jantzen, C., Sørensen, A. S., Eriksson, B. & Madsen, K. H. (red.). Århus: Klim, s. 8–13

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Indledning. Oplevelser. Koblinger og transformationer

Jantzen, C. & Jensen, J. F., 2006, Oplevelser. Koblinger og transformationer. Jantzen, C. & Jensen, J. F. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 9-15 (ExCITe; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Kampen om centrum. byplanlægning og byidealer i Amsterdam 1850 - 1925

Jantzen, C., 2006, Kultur uden centre. Scott Sørensen, A. & Zerlang, M. (red.). Århus: Klim, s. 32–66

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Mere end blot pirringer: det oplevelsesøkonomiske forretningsgrundlag

Jantzen, C. & Østergaard, P., 2006, Oplevelser. Koblinger og transformationer. Jantzen, C. & Jensen, J. F. (red.). Aalborg Universitetsforlag, (ExCITe.serien; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Oplevelse: et videnskabeligt glossar

Jantzen, C. & Vetner, M., 2006, Oplevelser. Koblinger og transformationer. Jantzen, C. & Jensen, J. F. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 239-260 (ExCITe.serien; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Oplevelser i udkanten: når byer bygges på bøger

Jantzen, C., Kløvstad, J. & Jensen, J. F., 2006, Oplevelser. Koblinger og transformationer. Jantzen, C. & Jensen, J. F. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 73-86 (ExCITe; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

'Oplevelsesincitamentet' den moderne hedonisms historiske forudsætninger

Jantzen, C., 2006, Smagskulturer og formidlingsformer. Eriksson, B., Jantzen, C., Hvidtfeld Madsen, K. & Scott Sørensen, A. (red.). Århus: Klim, s. 215-240

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2005

Det funklende moment: fem betragtninger over kunst som transformation

Jantzen, C., 2005, Litterære metamofoser: festskrift til Anker Gemzøe. Stein Larsen, P., Mønster, L. & Falkenstrøm, C. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 241-247 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Tertium datur: kampen om kulturbegrebet

Jantzen, C., 2005, Kunstkritik og Kulturkamp. Klitgaard Povlsen, K. & Scott Sørensen, A. (red.). Aarhus: Klim, s. 85-103

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2004

Reklamekategorisering og kognition: bidrag til en peirceansk reklamesemiotik

Jantzen, C. & Andersen, C., 2004, Semiotiske undersøgelser. Thellefsen, T. & Dinesen, A. M. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 210-234

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning