• Rendsburggade 14, 1-235

    9000 Aalborg

    Danmark

  • Rendsburggade 14, 1-235

    9000 Aalborg

    Danmark

20002019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 2000 2019

2019

Advertising

Graakjær, N. J., 2019, The SAGE International Encyclopedia of Music and Culture. Sturman, J. (red.). SAGE Publications, s. 18-19 2 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

Atmosfæreskabende rytmer på fodboldstadion

Graakjær, N. J. & Grøn, R., 2019, (Accepteret/In press) Stemningens æstetik. Graakjær, N. J., Jantzen, C., Allingham, P. & Grøn, R. (red.). Aalborg Universitetsforlag, Bind 8. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Commercial music

Graakjær, N. J., 2019, The SAGE International Encyclopedia of Music and Culture. Sturman, J. (red.). SAGE Publications, s. 598-604 7 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

Football tourism and the sounds of televised matches

Graakjær, N. J. & Grøn, R., 2019, (Accepteret/In press) Routledge Companion to Media and Tourism. Månsson, M., Buchmann, A., Cassinger, C. & Eskilsson, L. (red.). Routledge

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Sounding out i’m lovin’ it – a multimodal discourse analysis of the sonic logo in commercials for McDonald’s 2003–2018

Graakjær, N. J., 28 maj 2019, I : Critical Discourse Studies. 16, 5, s. 569-582 14 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

discourse analysis
music
campaign
discourse
emotion

Television

Graakjær, N. J., 2019, The SAGE International Encyclopedia of Music and Culture. Sturman, J. (red.). SAGE Publications, s. 2160-2164 5 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

2018

Fodbold og tv-lyd

Graakjær, N. J., 2018, Tv-analyse. Agger, G., Riber Christensen, J. & Brix Jacobsen, L. (red.). Systime Academic, s. 123-143 21 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; Nr. 7).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Kanalmarkører - Er man selv det, man hører?

Graakjær, N. J., 2018, Stil nu ind... Danmarks Radio og musikken. Michelsen, M., Have, I., Lindelof, A. M., Larsen, C. R. & Smith-Sivertsen, H. (red.). Aarhus Universitetsforlag, s. 116-119 4 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Lyde sælger – også når de ikke er musikalske

Graakjær, N. J. & Bonde, A., 8 maj 2018, Videnskab.dk

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Musik i moderne sportsradio

Graakjær, N. J., 2018, Stil nu ind... : Danmarks Radio og musikken. Michelsen, M., Have, I., Lindelof, A. M., Larsen, C. R. & Smith-Sivertsen, H. (red.). Aarhus Universitetsforlag, s. 138-141 4 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

255 Downloads (Pure)

Non-musical sound branding – a conceptualization and research overview

Graakjær, N. J. & Bonde, A., 2018, I : European Journal of Marketing. 52, 7/8, s. 1505-1525

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
26 Downloads (Pure)

Oscillations, interruptions and interphonic gearings. On Music in studio-based sports radio.

Graakjær, N. J., 2018, Tunes for all? Music on Danish Radio. Michelsen, M., Krogh, M., Have, I. & Kaargaard Nielsen, S. (red.). Aarhus Universitetsforlag, s. 157-186 30 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2017

Let’s play ball - Music placement and mediated sports

Graakjær, N. J. & Grøn, R., 2017, I : Mediamusic. 8

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Pss! - Om Coca-Cola og primær lydbranding

Graakjær, N. J., 7 dec. 2017, Kreativ markedskommunikation - Æstetik og deltagelse. Systime Academic, s. 47-64 18 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation, Bind 06).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Tilskuerlyden er med til at gøre fodbold på tv populært

Graakjær, N. J., 26 dec. 2017, I : videnskab.dk.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2016

Fodboldkampens musik: Om forekomsten af musik i forbindelse med en Superligakamp

Grøn, R. & Graakjær, N. J., 2016, Populærmusikkultur i Danmark siden 2000. Krogh, M. & Marstal, H. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 291-325 35 s. (Odense University Studies in History and Social Sciences, Bind 535).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Fodboldsange pisser territoriet af

Graakjær, N. J., 26 dec. 2016

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Lydbranding: – En systematisering og karakteristik af litteraturen

Bonde, A. & Graakjær, N. J., 2016, I : MedieKultur. 31, 59, s. 133-154 22 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
literature
lack
student

Lyden af Coca-Cola

Graakjær, N. J., 2016, I : Retorik Magasinet (Aastorp, 1991). 25, 100, s. 40-41 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Mediemusik - Om at begribe begrebet

Graakjær, N. J., 3 mar. 2016

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Reklamer overalt

Stigel, J., Graakjær, N. J. & Jessen, I. B., 2016, Dansk Mediehistorie. Jensen, K. B. (red.). 2 udg. Samfundslitteratur, Bind 4. s. 149-172 24 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2015

7.200 toner i timen – Om ”Den toneløse fløjtespasser”

Graakjær, N. J., 13 maj 2015

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

3 Citationer (Scopus)

Analyzing music in advertising: Television commercials and consumer choice

Graakjær, N. J., 2015, 1 udg. New York: Routledge. 172 s. (Routledge Interpretive Marketing Research).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Bilmusik – Om at høre (i) bil

Graakjær, N. J., 7 okt. 2015

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Forord

Graakjær, N. J. & Jessen, I. B., 2015, Selektion: Om udvælgelse af medietekster til analyse. Graakjær, N. J. & Jessen, I. B. (red.). Systime Academic, s. 5-6 2 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; Nr. 4).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

i'm lovin' it på websites - en komparativ undersøgelse af en global kampagne i multimodal belysning

Jessen, I. B. & Graakjær, N. J., 2015, Det tredje språket - Multimodale studier av interkulturell kommunikasjon i kunst, skole og samfunnsliv. Engebretsen, M. (red.). Norge: Portal Forlag, s. 140-157 18 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Medietekster i udvalg

Graakjær, N. J. & Jessen, I. B., 2015, Selektion: Om udvælgelse af medietekster til analyse. Graakjær, N. J. & Jessen, I. B. (red.). Systime Academic, s. 15-38 24 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; Nr. 4).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Når musikken spiller - Om "Sport på 3'eren"

Graakjær, N. J., 26 feb. 2015

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Om selektion - Perspektiv og profiler

Graakjær, N. J. & Jessen, I. B., 2015, Selektion: Om udvælgelse af medietekster til analyse. Graakjær, N. J. & Jessen, I. B. (red.). Systime Academic, s. 7-13 7 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; Nr. 4).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Selektion: Om udvælgelse af medietekster til analyse

Graakjær, N. J. (red.) & Jessen, I. B. (red.), 2015, Systime Academic. 209 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; Nr. 4).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Udvælgelse af medietekster i undersøgelser af tværmedial kommunikation

Graakjær, N. J. & Jessen, I. B., 2015, Selektion: Om udvælgelse af medietekster til analyse. Graakjær, N. J. & Jessen, I. B. (red.). Systime Academic, s. 57-75 19 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; Nr. 4).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2014

Apple kastrerer dansk musik midt under Oscar-uddelingen

Graakjær, N. J., 25 feb. 2014

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Ball-musik: Om AC/DC og bolddrengesang

Graakjær, N. J. & Grøn, R., 14 nov. 2014

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Er man selv, det man hører? – Om musikradioen

Graakjær, N. J., 10 okt. 2014

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Kommutationsprøvning – En analyseramme til undersøgelse af betydningen af musik i audiovisuelle udtryk

Graakjær, N. J., 19 sep. 2014

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Lyt til butik: Analyse af butikkers soundscapes - Abercrombie and Fitch

Graakjær, N. J., 2014, Oplevelsesstedet: Tekstanalystiske tilgange til oplevelsesdesigns. Jantzen, C. (red.). Århus: Systime Academic, s. 165-182 18 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; Nr. 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Manipulation

Graakjær, N. J., 2014, Music in the Social and Behavioral Sciences: An Encyclopedia. Forde Thompson, W. (red.). SAGE Publications, s. 668-670 3 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

Marketing

Graakjær, N. J., 2014, Music in the Social and Behavioral Sciences: An Encyclopedia. Forde Thompson, W. (red.). SAGE Publications, s. 673-677 5 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

Pinkodemusik – Om kvitteringslydens psykologi

Graakjær, N. J., 27 jan. 2014

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

2 Citationer (Scopus)

The Bonding of a Band and a Brand: On Music Placement in Television Commercials from a Text Analytical Perspective

Graakjær, N. J., 2014, I : Popular Music & Society. 37, 5, s. 517-537 21 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

TV Avisen er en jingle jungle

Graakjær, N. J., 20 jun. 2014

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

2013

3 ud af 10 – Om udbredelsen af lydbrands i en stikprøve

Graakjær, N. J., 3 dec. 2013

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

5 Citationer (Scopus)

Cross-media communication in advertising: exploring multimodal connections between television commercials and websites

Jessen, I. B. & Graakjær, N. J., 2013, I : Visual Communication. 12, 4, s. 437-458 12 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Gruppeforskning: Amerikanske og europæiske perspektiver 1930-1970

Graakjær, N. J., 2013, Socialpsykologi - En grundbog til et fag. 1 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 85-98 14 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Grupper: Definitioner, strukturer og processer

Graakjær, N. J., 2013, Socialpsykologi : en grundbog til et fag. 1 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 269-293 25 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Hvad ved vi egentlig om lydbranding?

Bonde, A. & Graakjær, N. J., 2013, I : Beezz Business Review. 1, s. 4-7 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Kognitionstilgange: om social og situeret kognition

Tanggaard, L. & Graakjær, N. J., 2013, Socialpsykologi: En grundbog til et fag. 1 udg. København: Hans Reitzels Forlag, Bind 1. s. 163-178 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Lydbranding - En database over litteraturen på området

Graakjær, N. J. & Bonde, A., 23 maj 2013

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Sounding out the logo shot

Graakjær, N. J., 17 dec. 2013, I : SoundEffect. 3, 1-2, s. 78-95 17 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Stille i Aalborg? Om lyden af fodboldkamp på stadion

Graakjær, N. J. & Grøn, R., 4 sep. 2013

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling