• Rendsburggade 14, 1-235

    9000 Aalborg

    Danmark

  • Rendsburggade 14, 1-235

    9000 Aalborg

    Danmark

20002020
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 2000 2020

Filter
Bidrag til bog/antologi
2020

Football tourism and the sounds of televised matches

Graakjær, N. J. & Grøn, R., 2020, (Accepteret/In press) Routledge Companion to Media and Tourism. Månsson, M., Buchmann, A., Cassinger, C. & Eskilsson, L. (red.). Routledge

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2019

Atmosfæreskabende rytmer på fodboldstadion

Graakjær, N. J. & Grøn, R., 2019, Stemningens æstetik. Allingham, P., Graakjær, N. J., Grøn, R. & Jantzen, C. (red.). Aalborg Universitetsforlag, Bind 8. s. 81-105 25 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; Nr. 8).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Atmospherics i lyset af atmosfærer - eksemplificeret ved musik og vinkøb

Bonde, A. & Graakjær, N. J., 2019, Stemningens æstetik . Allingham, P., Graakjær, N., Grøn, R. & Jantzen, C. (red.). Aalborg Universitetsforlag, s. 107-128 22 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; Nr. 8).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Stemninger og æstetikkens funktion i et posthermeneutisk perspektiv

Jantzen, C., Grøn, R., Graakjær, N. J. & Allingham, P., 2019, Stemningens æstetik. Allingham, P., Graakjær, N., Grøn, R. & Jantzen, C. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, Bind 8. s. 5-22 18 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; Nr. 8).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2018

Danish music radio

Michelsen, M., Krogh, M., Have, I., Nielsen, S. K., Larsen, C. R., Wallevik, K., Ringsager, K., Lindelof, A. M., Smith-Sivertsen, H. & Graakjær, N. J., 2018, Tunes for all? Music on Danish Radio. Michelsen, M., Krogh, M., Have, I. & Kaargaard Nielsen, S. (red.). Aarhus Universitetsforlag, s. 29-46 18 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Fodbold og tv-lyd

Graakjær, N. J., 2018, Tv-analyse. Agger, G., Riber Christensen, J. & Brix Jacobsen, L. (red.). Systime Academic, s. 123-143 21 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; Nr. 7).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Kanalmarkører - Er man selv det, man hører?

Graakjær, N. J., 2018, Stil nu ind... Danmarks Radio og musikken. Michelsen, M., Have, I., Lindelof, A. M., Larsen, C. R. & Smith-Sivertsen, H. (red.). Aarhus Universitetsforlag, s. 116-119 4 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Musik i moderne sportsradio

Graakjær, N. J., 2018, Stil nu ind... : Danmarks Radio og musikken. Michelsen, M., Have, I., Lindelof, A. M., Larsen, C. R. & Smith-Sivertsen, H. (red.). Aarhus Universitetsforlag, s. 138-141 4 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

26 Downloads (Pure)

Oscillations, interruptions and interphonic gearings. On Music in studio-based sports radio.

Graakjær, N. J., 2018, Tunes for all? Music on Danish Radio. Michelsen, M., Krogh, M., Have, I. & Kaargaard Nielsen, S. (red.). Aarhus Universitetsforlag, s. 157-186 30 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2017

Pss! - Om Coca-Cola og primær lydbranding

Graakjær, N. J., 7 dec. 2017, Kreativ markedskommunikation - Æstetik og deltagelse. Systime Academic, s. 47-64 18 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation, Bind 06).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2016

Fodboldkampens musik: Om forekomsten af musik i forbindelse med en Superligakamp

Grøn, R. & Graakjær, N. J., 2016, Populærmusikkultur i Danmark siden 2000. Krogh, M. & Marstal, H. (red.). Odense: Syddansk Universitetsforlag, s. 291-325 35 s. (Odense University Studies in History and Social Sciences, Bind 535).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Reklamer overalt

Stigel, J., Graakjær, N. J. & Jessen, I. B., 2016, Dansk Mediehistorie. Jensen, K. B. (red.). 2 udg. Samfundslitteratur, Bind 4. s. 149-172 24 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2015

i'm lovin' it på websites - en komparativ undersøgelse af en global kampagne i multimodal belysning

Jessen, I. B. & Graakjær, N. J., 2015, Det tredje språket - Multimodale studier av interkulturell kommunikasjon i kunst, skole og samfunnsliv. Engebretsen, M. (red.). Norge: Portal Forlag, s. 140-157 18 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Medietekster i udvalg

Graakjær, N. J. & Jessen, I. B., 2015, Selektion: Om udvælgelse af medietekster til analyse. Graakjær, N. J. & Jessen, I. B. (red.). Systime Academic, s. 15-38 24 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; Nr. 4).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Om selektion - Perspektiv og profiler

Graakjær, N. J. & Jessen, I. B., 2015, Selektion: Om udvælgelse af medietekster til analyse. Graakjær, N. J. & Jessen, I. B. (red.). Systime Academic, s. 7-13 7 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; Nr. 4).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Udvælgelse af medietekster i undersøgelser af tværmedial kommunikation

Graakjær, N. J. & Jessen, I. B., 2015, Selektion: Om udvælgelse af medietekster til analyse. Graakjær, N. J. & Jessen, I. B. (red.). Systime Academic, s. 57-75 19 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; Nr. 4).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2014

Lyt til butik: Analyse af butikkers soundscapes - Abercrombie and Fitch

Graakjær, N. J., 2014, Oplevelsesstedet: Tekstanalystiske tilgange til oplevelsesdesigns. Jantzen, C. (red.). Århus: Systime Academic, s. 165-182 18 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation; Nr. 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2013

Gruppeforskning: Amerikanske og europæiske perspektiver 1930-1970

Graakjær, N. J., 2013, Socialpsykologi - En grundbog til et fag. 1 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 85-98 14 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Grupper: Definitioner, strukturer og processer

Graakjær, N. J., 2013, Socialpsykologi : en grundbog til et fag. 1 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 269-293 25 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Kognitionstilgange: om social og situeret kognition

Tanggaard, L. & Graakjær, N. J., 2013, Socialpsykologi: En grundbog til et fag. 1 udg. København: Hans Reitzels Forlag, Bind 1. s. 163-178 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2012

Fra tv til net. Reklamer i et tværmedialt og æstetisk perspektiv

Graakjær, N. J. & Jessen, I. B., 2012, Reklame - eller hvordan sætter man sving i bevidstheden?. Stigel, J. (red.). Systime Academic, Bind 1. s. 145-177 22 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Musik og levende billeder i reklameformatet. En empirisk undersøgelse af relationen

Bonde, A. & Graakjær, N. J., 2012, Reklame - eller hvordan sætter man sving i bevidstheden?. Stigel, J. (red.). Systime Academic, Bind 1. s. 99-144 45 s. (MÆRKK – Æstetik og Kommunikation).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2010
1 Citation (Scopus)

Sounds of Web Advertising

Jessen, I. B. & Graakjær, N. J., 2010, Handbook of Research on Digital Media and Advertising: User Generated Content Consumption (1 volume) . Eastin, M. S., Daugherty, T. & Burns, N. M. (red.). New York: Idea Group Publishing, s. 535-551 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

World Wide Web
Web advertising
Banner ads
Theoretical framework
2009

Functions of sound in web advertising

Jessen, I. B. & Graakjær, N. J., 2009, Music in advertising: Commercial sounds in media communication and other Settings. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 195-221 27 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Introduction: Music for Commercial Purposes

Graakjær, N. J. & Jantzen, C., 2009, Music in Advertising: Commercial sounds in media communication and other settings. Graakjær, N. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 7-12 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Mapping research on music in TV commercials

Graakjær, N. J. & Jantzen, C., 2009, Music in Advertising: commercial sounds in media communication and other settings. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 13-53 41 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Music in TV commercials. Formats, frequencies, and tendencies

Graakjær, N. J., 2009, Music in Advertising: Commercial sounds in media communication and other settings. Graakjær, N. & Jantzen, C. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 53-73 21 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Producing corporate sounds: an interview with Karsten Kjems and Søren Holme on sonic branding

Graakjær, N. J. & Jantzen, C., 2009, Music in Advertising: commercial sounds in media communication and other settings. Graakjær, N. & Jantzen, C. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 259-274 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Relevant ... but for whom? On the commercial (ab)use of music on television

Graakjær, N. J. & Jantzen, C., 2009, Music in Advertising: commercial sounds in media communication and other settings. Graakjær, N. & Jantzen, C. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 169-182 13 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

The JYSK jingle. On the use of pre-existing music as a musical brand

Graakjær, N. J., 2009, Music in Advertising: commercial sounds in media communication and other settings. Graakjær, N. & Jantzen, C. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 99-119 21 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Watch this! Yearn for that! Stay tuned! the use of channel music as a promotional tool in television programming

Graakjær, N. J. & Jantzen, C., 2009, Music in Advertising: commercial sounds in media communication and other settings. Graakjær, N. & Jantzen, C. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 183-194 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2007

Butikmusik - om købssituationens påduttede ledsagemusik

Graakjær, N. J., 2007, Forbrugssituationer: perspektiver på oplevelsesøkonomi. Jantzen, C. & Rasmussen, T. A. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 283-319 (ExCITe-serien; Nr. 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Musik og følelser

Graakjær, N. J., 2007, Livstegn: encyklopædi semiotik.dk. Thellefsen, T. & Sørensen, B. (red.). Haase

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning