• Rendsburggade 14, 1-235

    9000 Aalborg

    Danmark

  • Rendsburggade 14, 1-235

    9000 Aalborg

    Danmark

20002020
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 2000 2020

Filter
Tidsskriftartikel
2019

Sounding out i’m lovin’ it – a multimodal discourse analysis of the sonic logo in commercials for McDonald’s 2003–2018

Graakjær, N. J., 28 maj 2019, I : Critical Discourse Studies. 16, 5, s. 569-582 14 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

discourse analysis
music
campaign
discourse
emotion
2018
271 Downloads (Pure)

Non-musical sound branding – a conceptualization and research overview

Graakjær, N. J. & Bonde, A., 2018, I : European Journal of Marketing. 52, 7/8, s. 1505-1525

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
2017

Let’s play ball - Music placement and mediated sports

Graakjær, N. J. & Grøn, R., 2017, I : Mediamusic. 8

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Tilskuerlyden er med til at gøre fodbold på tv populært

Graakjær, N. J., 26 dec. 2017, I : videnskab.dk.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2016

Lydbranding: – En systematisering og karakteristik af litteraturen

Bonde, A. & Graakjær, N. J., 2016, I : MedieKultur. 31, 59, s. 133-154 22 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
literature
lack
student

Lyden af Coca-Cola

Graakjær, N. J., 2016, I : Retorik Magasinet (Aastorp, 1991). 25, 100, s. 40-41 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2014
2 Citationer (Scopus)

The Bonding of a Band and a Brand: On Music Placement in Television Commercials from a Text Analytical Perspective

Graakjær, N. J., 2014, I : Popular Music & Society. 37, 5, s. 517-537 21 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2013
5 Citationer (Scopus)

Cross-media communication in advertising: exploring multimodal connections between television commercials and websites

Jessen, I. B. & Graakjær, N. J., 2013, I : Visual Communication. 12, 4, s. 437-458 12 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Hvad ved vi egentlig om lydbranding?

Bonde, A. & Graakjær, N. J., 2013, I : Beezz Business Review. 1, s. 4-7 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Sounding out the logo shot

Graakjær, N. J., 17 dec. 2013, I : SoundEffect. 3, 1-2, s. 78-95 17 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2012
5 Citationer (Scopus)

Dance in the store: on the use and production of music in Abercrombie & Fitch

Graakjær, N. J., 2012, I : Critical Discourse Studies. 9, 4, s. 393-406 14 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Musik til shoppere: En empirisk undersøgelse af kunders opfattelse af butikmusik

Ranum, C. & Graakjær, N. J., 2012, I : Akademisk kvarter / Academic Quarter. Special issue, s. 191-209 19 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2011

Fremtidens forbrugere vil spidse ører

Graakjær, N. J., 2 nov. 2011, I : Market Magazine. 7, 55

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

McJingles - Om musik i tv-reklamer for McDonald's-kampagnen i'm lovin' it

Graakjær, N. J., 14 jun. 2011, I : Akademisk kvarter / Academic Quarter. 2

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2010

Tv-reklamens musik i et tekstanalytisk perspektiv

Graakjær, N. J., 2010, I : MedieKultur. 48, s. 81-103 23 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2009

Når musik får vinger

Graakjær, N. J., jun. 2009, I : Symboløkonomiske Nyheder. 28, s. 12-14

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Reklame på internettet - Sounds of silence

Jessen, I. B. & Graakjær, N. J., 2009, I : Nordicom Information. 31, 4, s. 21-41 21 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Tina Dickows musik giver markedsføringen vinger

Graakjær, N. J., 2009, I : videnskab.dk.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

2008

Lyden af børne-tv - eller: Hvordan man ser fjernsyn med ryggen til

Graakjær, N. J. & Johansen, S. L., 2008, I : Nordicom Information. 30, 1, s. 67-76

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2007

The sound of children's television - or why it makes sense to watch television facing away from the screen

Graakjær, N. J. & Johansen, S. L., 2007, I : p.o.v. - Point of view. s. 41-65

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

2006

Musical meaning in TV commercials: a case of cheesy music

Graakjær, N. J., 2006, I : Popular Musicology Online. 5

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

2005

Music in the television commercial

Graakjær, N. J., 2005, I : Dansk årbog for musikforskning. 33, 2005, s. 107-108 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Musikalsk pulverisering

Graakjær, N. J., 2005, I : Business class : Nordjyllands erhvervsmagasin til professionelle beslutningstagere. s. 56-57

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2004

Nyhedernes musik

Graakjær, N. J., 2004, I : MedieKultur. 37

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2000

Sidefagssupplering - Indhold og indtryk

Graakjær, N. J., 2000, I : Psykologi information : Medlemsinformation for psykologilærerforeningen. 28, 2, s. 17-19 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning