Ole Skovsmose

Lærereksamen

  • Fibigerstræde 10

    9220 Aalborg Ø

    Danmark

1977 …2019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Fingerprint Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som stammer fra personprofilernes indhold. Det opdateres løbende med nye registreringer.

  • 1 Lignende profiler
mathematics Samfundsvidenskab
education Samfundsvidenskab
Mathematics Education Matematik
inclusion Samfundsvidenskab
interpretation Samfundsvidenskab
classroom Samfundsvidenskab
student Samfundsvidenskab
structural violence Samfundsvidenskab

Netværk Klik på punkterne for at se detaljerne.

Projekter 1998 2010

Undersøgelseslandskaber

Skovsmose, O. & Penteado, M. G.

19/05/2010 → …

Projekter: ProjektForskning

Kritisk matematikundervisning - for fremtiden

Skovsmose, O.

<ingen navn>

19/05/2010 → …

Projekter: ProjektForskning

mathematics
education
political function
sexism
suppression

Usikkerhed og ansvarlighed

Skovsmose, O.

<ingen navn>

19/05/2010 → …

Projekter: ProjektForskning

mathematics
uncertainty
responsibility
science
interaction

Kritisk matematikundervisning

Skovsmose, O.

19/05/2010 → …

Projekter: ProjektForskning

Matematikundervisning og demokrati

Skovsmose, O. & Valero, P.

19/05/2010 → …

Projekter: ProjektForskning

Publikationer 1977 2019

Affirmative actions in terms of special rights: Confronting structural violence in Brazilian higher education

Silva, G. H. G. & Skovsmose, O., 2019, (Accepteret/In press) I : Power and Education.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

structural violence
affirmative action
education
technical language
Group

Banality of Mathematical Expertise

Skovsmose, O., 2019, (Under udarbejdelse) I : ZDM.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Connecting Humans and Equations: A Reinterpretation of the Philosophy of Mathematics

Ravn, O. & Skovsmose, O., 2019, New York: Springer. 188 s. (History of Mathematics Education).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

mathematics
philosophy

Crisis, Critique and Mathematics

Skovsmose, O., 2019, (Accepteret/In press) I : Philosophy of Mathematics Education Journal.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Dialogic and non-dialogic acts in learning mathematics

Faustino, A. C. & Skovsmose, O., 2019, (Afsendt) I : For the Learning of Mathematics.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Aktiviteter 1988 2017

African Journal of Mathematics, Science and Technology (Ekstern organisation)

Ole Skovsmose (Medlem)
1 jan. 2004 → …

Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af udvalg, kommission, råd, nævn, forening, organisation eller lignende

BACOMET-4 project (Ekstern organisation)

Ole Skovsmose (Medlem)
1 jan. 198931 dec. 1996

Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af udvalg, kommission, råd, nævn, forening, organisation eller lignende

Beyond the assumption of Modernity:: Challenges for university education within science, technology and mathematics

Ole Skovsmose (Foredragsholder)
7 apr. 2008

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Beyond the Modern Conception of Science

Ole Skovsmose (Foredragsholder)
9 sep. 2010

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Beyond the Modern Conception of Science

Ole Skovsmose (Foredragsholder)
23 apr. 2008

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed