Ole Skovsmose

Lærereksamen

  • Kroghstræde 3

    9220 Aalborg Ø

    Danmark

  • Kroghstræde 3

    9220 Aalborg Ø

    Danmark

1977 …2019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Fingerprint Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som stammer fra personprofilernes indhold. Det opdateres løbende med nye registreringer.

  • 31 Lignende profiler
mathematics Samfundsvidenskab
education Samfundsvidenskab
Mathematics Education Matematik
inclusion Samfundsvidenskab
interpretation Samfundsvidenskab
classroom Samfundsvidenskab
student Samfundsvidenskab
structural violence Samfundsvidenskab

Netværk Klik på punkterne for at se detaljerne.

Projekter 1998 2010

Kritisk matematikundervisning

Skovsmose, O.

19/05/2010 → …

Projekter: ProjektForskning

Tvivlsom viden

Skovsmose, O.

<ingen navn>

19/05/2010 → …

Projekter: ProjektForskning

mathematics
learning
myth
expertise
interpretation

Mening i matematikundervisningen

Skovsmose, O., Hoyles, C., Kilpatrick, J. & Valero, P.

19/05/2010 → …

Projekter: ProjektForskning

Teori og praksis i matematikkens didaktik

Skovsmose, O., Sfard, A., Robert, A., Hashimoto, Y. & Knijnik, G.

19/05/2010 → …

Projekter: ProjektForskning

Publikationer 1977 2019

Affirmative actions in terms of special rights: Confronting structural violence in Brazilian higher education

Silva, G. H. G. & Skovsmose, O., 2019, (Accepteret/In press) I : Power and Education.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

structural violence
affirmative action
education
technical language
Group

Banality of Mathematical Expertise

Skovsmose, O., 2019, (Under udarbejdelse) I : ZDM.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Connecting Humans and Equations: A Reinterpretation of the Philosophy of Mathematics

Bidragets oversatte titel: MatematikfilosofiRavn, O. & Skovsmose, O., 2019, New York: Springer. 188 s. (History of Mathematics Education).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

mathematics
philosophy

Crisis, Critique and Mathematics

Skovsmose, O., 2019, (Accepteret/In press) I : Philosophy of Mathematics Education Journal.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Dialogic and non-dialogic acts in learning mathematics

Faustino, A. C. & Skovsmose, O., 2019, (Afsendt) I : For the Learning of Mathematics.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Aktiviteter 1988 2017

Mathematics Teaching (Tidsskrift)

Ole Skovsmose (Redaktør), Miriam Penteado (Redaktør)
sep. 2017

Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelseRedaktør af tidsskriftForskning

Mathematics Teaching, Issue 258, p. 4. Special Issue: Inclusion and mathematics teaching (Tidsskrift)

Ole Skovsmose (Fagfællebedømmer)
1 jan. 201731 dec. 2017

Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelseRedaktør af tidsskriftForskning

Mathematics Teaching, Issue 258, p. 4. Special Issue: Inclusion and mathematics teaching (Tidsskrift)

Ole Skovsmose (Fagfællebedømmer)
2017

Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelseRedaktør af tidsskriftFormidling

Symbolic power, robotting, and surveillance

Ole Skovsmose (Foredragsholder)
17 jul. 201119 jul. 2011

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Convite para uma Educação Matemática Crítica

Ole Skovsmose (Foredragsholder)
29 apr. 2011

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed