Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Keywords

  • Pædagogik og Læring
  • PBL
  • Uddannelse
  • efteruddannelse
  • forskning og udvikling i universitets- og erhvervspædagogik
  • Ingeniørdidaktik
  • kvalifikations- og kompetenceudvikling
  • problem baseret læring
  • samspil imellem uddannelse , forskning og erhverv
  • universitetsuddannelser
  • Problembaseret Læring
  • PBL

Fingerprint Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som stammer fra personprofilernes indhold. Det opdateres løbende med nye registreringer.

  • 35 Lignende profiler
engineering Samfundsvidenskab
education Samfundsvidenskab
learning Samfundsvidenskab
staff Samfundsvidenskab
student Samfundsvidenskab
engineer Samfundsvidenskab
curriculum Samfundsvidenskab
employability Samfundsvidenskab

Netværk Klik på punkterne for at se detaljerne.

Projekter 2000 2021

Publikationer 1988 2019

Innovating Problem and Project Based Learning Using a Modified Version of MOOCs

Ryberg, T., Davidsen, J. & Kolmos, A., mar. 2019, The Impact of MOOCs on Online Education in Malaysia and Beyond. Ally, M., Embi, M. A. & Norman, H. (red.). New York: Routledge, s. 47-59 (Routledge Research in Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Learning and Assessing Problem‐Based Learning at Aalborg University: A Case Study

Kolmos, A., Bøgelund, P. & Spliid, C. M., 2019, The Wiley Handbook of Problem-Based Learning. Moallem, M., Hung, W. & Dabbagh, N. (red.). 1 udg. Wiley-Blackwell, s. 437-458 22 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

7th International Research Symposium on PBL: Innovation, PBL and Competences in Engineering Education

Sunyu, W. (red.), Kolmos, A. (red.), Guerra, A. (red.) & Weifeng, Q. (red.), 2018, Aalborg Universitetsforlag. 615 s. (International Research Symposium on PBL).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Åben adgang
Fil
engineering
innovation
education
1 Citation (Scopus)

A bottom-up strategy for establishment of EER in three Nordic countries: the role of networks

Edström, K., Kolmos, A., Malmi, L., Bernhard, J. & Andersson, P., 2018, I : European Journal of Engineering Education. 43, 2, s. 219-234

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Active Learning On-Line: a challenge explored

Velmurugan, G., Dahms, M. L., Holgaard, J. E., Kolmos, A. & Ryberg, T., 1 jan. 2018, Proceedings of the PAEE/ALE’2018, 10th International Symposium Project Approaches in Engineering Education, PAEE, and 15th Workshop on Active Learning in Engineering Education, ALE, 28 February-2 March 2018, Brasilia, Brazil. University of Minho, Bind 8. s. 223-231 9 s. (International Symposium on Project Approaches in Engineering Education (PAEE), Bind 8).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Åben adgang
learning
electricity supply
classroom
Teaching
learning theory

Aktiviteter 2004 2008

European Society for Engineering Education (Ekstern organisation)

Anette Kolmos (Medlem)
1 okt. 20081 okt. 2009

Aktivitet: MedlemskabBestyrelsesarbejde i virksomhed, forening eller organisation

Society for European Engineeering Education - SEFI (Ekstern organisation)

Anette Kolmos (Medlem)
1 okt. 20081 sep. 2009

Aktivitet: MedlemskabBestyrelsesarbejde i virksomhed, forening eller organisation

SEFI working group on Engineering Education Research (Ekstern organisation)

Anette Kolmos (Medlem)
1 jul. 200831 okt. 2009

Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af forskningsnetværk eller ekspertgruppe

ASEE Global Colloquium on Engineering Education

Anette Kolmos (Oplægsholder)
1 okt. 20074 okt. 2007

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Fil

European Journal of Engineering Education (Tidsskrift)

Anette Kolmos (Redaktør)
20 jul. 200731 dec. 2010

Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelseRedaktør af tidsskriftFormidling

Presse/medie

Hver ottende ingeniør har job, før de afslutter studiet

Anette Kolmos

27/10/2017

1 element af mediedækning

Presse/medie

Overgangen fra studie til arbejdsliv er et kulturchok

Anette Kolmos

22/09/2017

1 element af mediedækning

Presse/medie

De yngste ingeniørårgange gennemhuller myten om nørder

Anette Kolmos

19/08/2017

1 element af mediedækning

Presse/medie

"De unge vil både have det sjovt og blive dygtigere"

Anette Kolmos

18/08/2017

3 elementer af mediedækning

Presse/medie