Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 1988 2019

Filter
Tidsskriftartikel
1 Citation (Scopus)

A bottom-up strategy for establishment of EER in three Nordic countries: the role of networks

Edström, K., Kolmos, A., Malmi, L., Bernhard, J. & Andersson, P., 2018, I : European Journal of Engineering Education. 43, 2, s. 219-234

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Accompagner le développement pédagogique des enseignants universitaires á l´aide d´un cadre conceptuel original

Frenay, M., Saroyan, A., Taylor, K. L., Bédard, D., Clement, M., Colet, N. R., Paul, J-J. & Kolmos, A., sep. 2010, I : Revue Francaise de Pédagogie. 172, s. 63-76

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Afskaffelse af gruppeeksamen bygger på en misforståelse

Kolmos, A. & Holgaard, J. E., 25 jan. 2008, I : Ingenioeren. 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Anmeldelse af "Baumard, Philippe: Tacit Knowledge in Organizations"

Kolmos, A., 2000, I : Tidsskrift for Arbejdsliv. årg. 2, 4, s. 103-104

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

40 Citationer (Scopus)
368 Citationer (Scopus)

Characteristics of Problem-Based Learning

Kolmos, A., 2003, I : International Journal of Mechanical Engineering Education. 19, 5, s. 657-662

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Engineering education
learning
learning process
engineering
education
1 Citation (Scopus)

Comparison of PBL Curricua within Control Engineering Education

Fernandez-Samaca, L., Nielsen, K. M., Ramirez, J. M. & Kolmos, A., 2011, I : International Journal of Engineering Education. 27, 6, s. 1362-1373

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

10 Citationer (Scopus)

Czy warto wprowadzic problem i project based learning?

Kolmos, A., Enemark, S., Du, X. & Moesby, E., 2007, I : Innowacje w edukacji akademickiej. 1, s. 99-112

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

1 Citation (Scopus)

Editorial: Staff development in higher engineering education

Kolmos, A., Graaf, E. D. & Vinther, O., 2001, I : European Journal of Engineering Education. 26, 4, s. 325-328

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

1 Citation (Scopus)

Employability and work-related learning activities in higher education: how strategies differ across academic environments

Magnell, M. & Kolmos, A., 2017, I : Tertiary Education and Management. 23, 2, s. 103-114 12 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

employability
learning
education
curriculum
Employability
314 Citationer (Scopus)

Engineering education and the development of expertise

Litzinger, T. A., Lattuca, L. R., Hadgraft, R. G., Newstetter, W. C., Alley, M., Atman, C., DiBiasio, D., Finelli, C., Diefes-Dux, H., Kolmos, A., Riley, D., Sheppard, S., Weimer, M. & Yasuhara, K., 2011, I : Journal of Engineering Education. 100, 1, s. 123-150 28 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Engineering education
expertise
engineering
Students
education

Er AAU på nye eller gale veje?

Christiansen, J. D. C. & Kolmos, A., 2011, I : UGlen. 3, s. 28 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Estrategias para desarrollar curriculos basados a la formulacion de problemas y organizados en base a proyectos

Kolmos, A., 2004, I : Educar. 33, s. 77-96

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Facilitating Change to a Problem-based Model

Kolmos, A., 2002, I : International Journal for Academic Development. s. 1-12

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

14 Citationer (Scopus)

Factors Influencing Group Creativity in Project-organized Teams in Engineering Education in China

Zhou, C., Luo, L., Du, X. & Kolmos, A., dec. 2010, I : International Journal of Engineering Education. 26, 6, s. 1524-1535

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

3 Citationer (Scopus)

Faculty perspectives on the inclusion of work-related learning in engineering curricula

Magnell, M., Geschwind, L. A. & Kolmos, A., 2017, I : European Journal of Engineering Education. 42, 6, s. 1038-1047 10 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

3 Citationer (Scopus)

Getting a hold on the problem in a problem-based learning environment

Holgaard, J. E., Guerra, A., Kolmos, A. & Petersen, L. S., 2017, I : International Journal of Engineering Education. 33, 3, s. 1070-1085

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Gruppebaseret eller individuel projekteksamen: fordele og ulemper

Kolmos, A. & Holgaard, J. E., 2009, I : DUT, Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 4, 7, s. 33-43

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Guest editorial

Graaff, E. D., Kolmos, A. & Fruchter, R., 2003, I : International Journal of Mechanical Engineering Education. 19, 5, s. 656

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

26 Citationer (Scopus)

Hybrid Learning: An Integrative Approach to Engineering Education

Jamison, A., Kolmos, A. & Holgaard, J. E., apr. 2014, I : Journal of Engineering Education. 103, 2, s. 253-273 20 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Implementing PBL and project organized curriculum: A cultural change

Kolmos, A. & Algreen-Ussing, H., 2001, I : Das Hochschulwesen. Forum für Hochschulforschung, -praxis und -politik. Nr. 1, s. 15-20

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

33 Citationer (Scopus)

Increasing the diversity of engineering education: a gender analysis in a PBL context

Du, X. & Kolmos, A., 2009, I : European Journal of Engineering Education. 34, 5, s. 425-437

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Individuel læringsstil - hvorfor nu det

Kolmos, A. & Kofoed, L. B., 2001, I : IPN nyt. Nr. 10, s. 17-20

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

17 Citationer (Scopus)

Innovative application of a new PBL model to interdisciplinary and intercultural projects

Nielsen, J. F. D., Du, X. & Kolmos, A., 2010, I : International Journal of Electrical Engineering Education. 47, 2, s. 174-188 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

6 Citationer (Scopus)

Introduction

Bogaard, M. V. D., Saunders-Smits, G. N. & Kolmos, A., aug. 2010, I : European Journal of Engineering Education. 35, 4, s. 345-347

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Klædt på til fremtiden: Den lærende ingeniør - en personlighed i fagligheden

Kolmos, A., 1996, I : LOKE - Tidsskrift for arbejdsmiljø, teknologi og samfund. årg. 14, 2, s. 15-18

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Køn og karrierestrategier blandt yngre ingeniører

Kolmos, A., 1996, I : Kvinder, Køn og forskning. årg. 5, 3, s. 6-18

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

23 Citationer (Scopus)

Motivational factors, gender and engineering education

Kolmos, A., Mejlgaard, N., Haase, S. S. & Holgaard, J. E., 2013, I : European Journal of Engineering Education. 38, 3, s. 340-358

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

National Strategies for Staff and Faculty Development in Engineering Education in Denmark

Vinther, O. & Kolmos, A., 2002, I : Global Journal of Engineering Education. 6, 2, s. 161-166

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

11 Citationer (Scopus)

Organization of staff development: strategies and experiences

Kolmos, A., Rump, C., Ingemarsson, I., Laloux, A. & Vinther, O., 2001, I : European Journal of Engineering Education. 26, 4, s. 329-342

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2 Citationer (Scopus)

Outreach and attractiveness: a never ending story or a new approach?

Gumaelius, L. B. & Kolmos, A., 27 sep. 2016, I : European Journal of Engineering Education. 41, 6, s. 585-588

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

76 Citationer (Scopus)

PBL and CDIO: Complementary models for engineering education development

Edström, K. & Kolmos, A., 2014, I : European Journal of Engineering Education. 39, 5, s. 539-555

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

PBL Based Curriculum Innovation for University Teaching and Learning

Du, X., Kolmos, A. & Holgaard, J. E., 2009, I : Research in Higher Education of Engineering. 3, 3, s. 29-35

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

90 Downloads (Pure)

Ph.d.-vejledning i et akademisk, markedsdrevet og samfundsforandrende perspektiv

Bøgelund, P. & Kolmos, A., 2013, I : DUT, Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 8, 15, s. 99-111 13 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fil
24 Citationer (Scopus)

PhD students' work conditions and study environment in university- and industry-based PhD programmes

Kolmos, A., Kofoed, L. B. & Du, X., 6 okt. 2008, I : European Journal of Engineering Education. 33, 5, s. 539-550

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Portfolio, supervision og aktionsforskning

Kolmos, A., 1998, I : Uddannelse. Undervisningsministeriets tidsskrift. Nr. 5, s. 55-61

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Premises for Changing to PBL

Kolmos, A., 2010, I : International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning. 4, 1, 7 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Problem Based Learning and Its Inspiration to Chinese Higher Education

Du, X., Zhong, B. & Kolmos, A., 2008, I : China Higher Education / Zhongguo Gaodeng Jiaoyu. s. 22-24

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Pædagogiske udviklingsstrategier gennem 10 år med ipn

Kolmos, A., 2006, I : IPN nyt. 19, s. 5-7

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

146 Citationer (Scopus)

Reflections on Project Work and Problem-based Learning

Kolmos, A., 1996, I : European Journal of Engineering Education. 21, 2, s. 141-148

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

13 Citationer (Scopus)

Responses to Problem Based and Project Organised Learning from Industry

Kolmos, A. & Holgaard, J. E., 2010, I : International Journal of Engineering Education. 26, 3, s. 573-583

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

18 Citationer (Scopus)
122 Downloads (Pure)

Response strategies for curriculum change in engineering

Kolmos, A., Hadgraft, R. G. & Holgaard, J. E., aug. 2016, I : International Journal of Technology and Design Education. 26, 3, s. 391-411 21 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Situationsbaseret projektvejledning

Kolmos, A. & Holgaard, J. E., 2007, I : DUT, Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 2, 3, s. 54-62 9 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Skarpe skud mod Tek-Nat basis

Rasmussen, P. & Kolmos, A., 1994, I : Aalborg Universitetsavis. Nr. 4

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

9 Citationer (Scopus)

Staff Development for Change to Problem Based Learning

Kolmos, A., Du, X., Dahms, M-L. & Qvist, P., 2008, I : International Journal of Engineering Education. 24, 4, s. 772-782

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

22 Citationer (Scopus)

Strategies for education for sustainable development - Danish and Australian perspectives

Holgaard, J. E., Hadgraft, R., Kolmos, A. & Guerra, A., 2016, I : Journal of Cleaner Production. 112, 4, s. 3479-3491 13 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review