Hanne Dauer Keller

Ph.d. - Læring i arbejdet - kompetenceudvikling i socialt arbejde

  • Kroghstræde 3, 5-236

    9220 Aalborg Ø

    Danmark

  • Kroghstræde 3, 5-236

    9220 Aalborg Ø

    Danmark

20012019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 2002 2019

2019

Efteruddannelse som fælles udfordring for arbejdsplads og uddannelsesinstitution

Keller, H. D., Stegeager, N. W. M. & Willert, S., 2019, Ledelse og læring i praksis. Helth, P. (red.). 2 udg. Frederiksberg C: Samfundslitteratur, s. 19-46 27 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Ledelsespsykologi: 2. udgave

Elmholdt, C. W., Keller, H. D. & Tanggaard, L., 2019, 1 udg. Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

2018

Patientovergange fra intensiv til stamafsnit – ny viden og handling med aktionsforskning som tilgang

Winther, S., Keller, H. D., Hummelvoll, J. K. & Sørensen, E. E., 2018, Abstraktbog. Afslutningskonference: 'Patienten i Front - Forskning i Centrum': Et forskningsprogram med fokus på patient- og pårørendeinddragelse 2013-2018. Aalborg, 1 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskning

2017

Healthy conditions of work: A theoretical outline

Keller, K. D. & Keller, H. D., 2017. 7 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Implementering af ledelseskompetencer som metode til ledelsesudvikling og organisatorisk læring

Keller, H. D., 2017, Lederes læringsrum: Koblinger mellem organisation, uddannelse og praksis. Keller, H. D. & Frimann, S. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 125-147 22 s. (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang

Introduktion

Keller, H. D. & Frimann, S., 2017, Lederes læringsrum: Koblinger mellem organisation, uddannelse og praksis. Keller, H. D. & Frimann, S. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 5-16 11 s. (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

Åben adgang

Lederes kompetenceudvikling og læring

Keller, H. D. & Frimann, S., 2017, Lederes læringsrum: Koblinger mellem organisation, uddannelse og praksis. Keller, H. D. & Frimann, S. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 45-68 23 s. (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang
2330 Downloads (Pure)

Lederes læringsrum: Koblinger mellem organisation, uddannelse og praksis

Keller, H. D. (red.) & Frimann, S. (red.), 2017, 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 301 s. (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 3).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Pedagogical discourses in Bhutanese upper secondary schools

Bidragets oversatte titel: Pædagogiske diskurser i det Bhutanesiske skolesystemKeller, H. D. & Utha, K., 2017, (Afsendt) I : Knowledge Cultures.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKonferenceartikel i tidsskriftForskningpeer review

Regulation and precariatisation of working life

Keller, K. D. & Keller, H. D., 2017, I : European Journal of Multidisciplinary Studies. 6, 2, s. 320-322

Publikation: Bidrag til tidsskriftKonferenceartikel i tidsskriftForskning

Åben adgang
2016

De læringsmæssige aspekter af lederes dilemmaer

Keller, H. D., 2016, Dilemmaer i ledelse. Frimann, S. & Keller, H. D. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 195-213 13 s. (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang

Dilemmaer i ledelse: Centrale temaer og perspektiver

Frimann, S. & Keller, H. D., 2016, Dilemmaer i ledelse. Frimann, S. & Keller, H. D. (red.). 1. udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 9-44 35 s. (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang
3907 Downloads (Pure)

Dilemmaer i ledelse

Frimann, S. (red.) & Keller, H. D. (red.), 2016, 1. udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 237 s. (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 1).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Godt arbejde

Keller, H. D. & Keller, K. D., 2016, Organisatorisk dannelse: Etiske perspektiver på organisatorisk læring . Keller, K. D. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, Bind 1. s. 389-420 31 s. (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 2).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang

Jeg var stadig meget syg og omtåget: Om patientovergange fra intensiv til stamafsnit – et aktionsforskningsprojekt

Winther, S., Keller, H. D., Sørensen, E. E. & Hummelvoll, J. K., 2016, 9. Sygeplejesymposium 2016: Program og abstraktbog. s. 11-12 12

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

Åben adgang

Precarious working life and the regulation of work

Keller, K. D. & Keller, H. D., 2016. 7 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

717 Downloads (Pure)

Quality of School Education in Bhutan: Case Studies in the Perspective of Gross National Happiness and Assessment Practices

Utha, K., Giri, K., Gurung, B., Giri, N., Kjær-Rasmussen, L. K., Keller, H. D., Willert, S. & Keller, K. D., 2016, 1 udg. Aalborg Universitetsforlag. 200 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Åben adgang
Fil
Bhutan
school education
happiness
research project
school

Udvikling af ledelse via ledelseskoncepter – hvorledes giver det mening?

Frimann, S., Keller, H. D. & Thomassen, A. O., 2016, Dilemmaer i ledelse. Frimann, S. & Keller, H. D. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 143-164 21 s. (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang

Leadership in Relational and Distributed Practice: General and Historical Perspectives

Bidragets oversatte titel: Ledelse i relationel og distribueret praksis: Generelle og historiske perspektiverKeller, H. D. & Willert, S., 2015, Relational Perspectives on Leading. Larsen, M. V. & Rasmussen, J. G. (red.). Palgrave Macmillan, s. 31-52 21 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

leadership
knowledge

Ledarskapets psykologi: Att leda medarbetare i en föranderlig värld

Elmholdt, C. W., Keller, H. D. & Tanggaard, L., mar. 2015, 1 udg. Malmö: Gleerups. 200 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Making Sense of Leadership Concepts

Frimann, S., Keller, H. D. & Thomassen, A. O., 2015. 26 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Sensemaking
Management styles
Management development
Local government
Change process

Stress: Mellem nedbrud og mestring

Keller, H. D., 2015, Hverdagslivets følelser: Tilstande, relationer, strukturer. Glavind Bo, I. & Hviid Jacobsen, M. (red.). 1 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 195-216 21 s. (Sociologi, Bind 7).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

The quality of teaching-learning: Final results of qualitative case studies: Part III

Giri, N., Keller, H. D. & Willert, S., 2015, 20 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

2014

Ledelse som relationel og distribueret praksis: almene og historiske perspektiver

Keller, H. D. & Willert, S., 2014, Relationelle perspektiver på ledelse. Gulddahl Rasmussen, J. & Vinther Larsen, M. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 49-74

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Udvikling af ledelse via ledelseskoncepter: Hvorledes gives det mening?

Frimann, S., Thomassen, A. O. & Keller, H. D., 1 dec. 2014. 20 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

2013
128 Downloads (Pure)

Arbejdsmiljø og karriere - to ph.d.-udfordringer

Bovbjerg, T., Janfelt, M. & Keller, H. D., 2013, I : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 8, 15, s. 6-16 11 s., 15.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fil
140 Downloads (Pure)

Challenging the role of the university teacher

Jensen, A. A. & Keller, H. D., 2013.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Fil
832 Downloads (Pure)

Humanistisk ledelsesforskning

Keller, H. D., 2013, I : Akademisk Kvarter. 6, 1, s. 4-8 5 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fil

Ledelsespsykologi

Elmholdt, C. W., Keller, H. D. & Tanggaard, L., okt. 2013, Frederiksberg: Samfundslitteratur. 260 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

58 Downloads (Pure)

Pedagogical discourses in Bhutanese school system

Bidragets oversatte titel: Pædagogiske diskurser i det bhutanesiske skolesystemKeller, H. D. & Utha, K., 2013. 17 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Fil
2012
165 Downloads (Pure)

Studiemiljøundersøgelse som empowerment

Keller, H. D. & Jensen, A. A., 2012, I : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 7, 13, s. 66-76 11 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fil
2011

Academic Vocational Training: Bridging the gap Between Educational Space and Work Space

Willert, S., Keller, H. D. & Stegeager, N., apr. 2011, I : Electronic Journal of Knowledge Management. 9, 2, s. 168-180

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Efteruddannelse som ledelsesudfordring: På sporet af en akademisk praksisuddannelse

Keller, H. D., Willert, S. & Stegeager, N., 2011, Ledelse og læring i praksis. Helth, P. (red.). 1 udg. København: Samfundslitteratur, s. 233-270 37 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

346 Downloads (Pure)

Fra evalueringsresultat til læring i offentlige organisationer

Friche, N., Keller, H. D. & Rasmussen, P., 9 aug. 2011. 18 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Fil

Fra evaluering til organisatorisk læring

Friche, N., Keller, H. D. & Rasmussen, P., 2011, Målt & Vejet: Uddannelsesforskning om evaluering. Andreasen, K., Friche, N. & Rasmussen, A. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 161-185 24 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Interview som evalueringsmetode

Keller, H. D. & Keller, K. D., nov. 2011, I : Cepra-Striben. 2011, 10, s. 21-27 7 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Kvaliteter i rollen som coach

Alrø, H. & Keller, H. D., 2011, Coaching - fokus på samtalen. Alrø, H., Nørgård Dahl, P. & Frimann, S. (red.). Hans Reitzels Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Tilpassende og udviklende læring på arbejdspladsen

Keller, H. D., 2011, Organisationer i bevægelse: Læring – udvikling – intervention. Stegeager, N. & Laursen, E. (red.). 1 udg. Samfundslitteratur, s. 79-104

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2010

Academic Vocational Training: Searching for a new Paradigm

Willert, S., Keller, H. D. & Stegeager, N., 2010, Proceedings of the 7th International Conference on Intellectual Capital, Knowledge Management & Organisational Learning. Tsui, E. (red.). Academic Conferences and Publishing International, s. 489-497 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

vocational education
paradigm
Teaching
learning theory
educational program

Ledelse af trivsel: Skaber trivselsmålinger øget trivsel?

Keller, H. D., Rasmussen, P. & Friche, N., 2010, Det danske ledelsesakademis 2010 konference. Center for Industrial Production, Aalborg University, 14 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2009

Socialarbejderes læringsrum

Keller, H. D., 2009, Læring og Forandring: Tværfaglige perspektiver. Jensen, A. A. & Rasmussen, P. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 33-50

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2008

Kompetenceudvikling i udkantsområder: almen og praksisnær kompetenceudvikling for voksne

Hviid, M. K., Keller, H. D., Rasmussen, A., Rasmussen, P. & Thøgersen, U., 2008, Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 215 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

15 Citationer (Scopus)

The Contribution of Communities of Practice to Human Resource Development: Learning as Negotiating Identity

Jørgensen, K. M. & Keller, H. D., 2008, I : Advances in Developing Human Resources. 10, 4, s. 525-540

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2007

Case 1: Læring der forbedrer praksis i arbejdet. Undervisning med interventionssigte: at støtte arbejdspladsens forandringsprocesser

Keller, H. D., 2007, Arbejdspladslæring: forudsætninger, strategi/metoder og resultater. København: Nordisk Ministerråd, Bind 1. s. 53-60 8 s. (TemaNord 2007; Nr. 2007:576).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportFormidling

Det emotionelle samspils betydning i supervision

Keller, H. D., 2007, Kollegial supervision på universitetet. Leth Andersen, H. & Søndergaard, L. (red.). Aarhus Universitet: Aarhus Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Situated Learning Perspective: Identity Work in Institutions of Adult Education

Keller, H. D., 2007, Nordic Perspectives of Lifelong Learning in the New Europe: NERA's 35th Congress : Abstracts. Faculty of Education, University of Turku, s. 180-

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskning

Adult Education
learning
low qualified worker
identity formation
qualification
2006

Almen og praksisnær kompetenceudvikling for voksne: Slutrapport fra forskningen i projektet "Kompetenceudvikling i udkantsområder"

Hviid, M. K., Keller, H. D., Rasmussen, A., Rasmussen, P. & Thøgersen, U., 2006, Aalborg: Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet. 161 s. (Forskningsrapport; Nr. 15).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Adult Education
experience

Personligheden på kursus?

Keller, H. D., 2006, Voksenundervisning på arbejde: kompetenceudvikling i udkantsområder. Rasmussen, A., Rasmussen, P., Fenger, B. & Bisgaard, E. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning