Hanne Dauer Keller

Ph.d. - Læring i arbejdet - kompetenceudvikling i socialt arbejde

  • Kroghstræde 3, 5-236

    9220 Aalborg Ø

    Danmark

  • Kroghstræde 3, 5-236

    9220 Aalborg Ø

    Danmark

20012019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 2002 2019

Filter
Bidrag til bog/antologi
2019

Efteruddannelse som fælles udfordring for arbejdsplads og uddannelsesinstitution

Keller, H. D., Stegeager, N. W. M. & Willert, S., 2019, Ledelse og læring i praksis. Helth, P. (red.). 2 udg. Frederiksberg C: Samfundslitteratur, s. 19-46 27 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2017

Implementering af ledelseskompetencer som metode til ledelsesudvikling og organisatorisk læring

Keller, H. D., 2017, Lederes læringsrum: Koblinger mellem organisation, uddannelse og praksis. Keller, H. D. & Frimann, S. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 125-147 22 s. (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang

Lederes kompetenceudvikling og læring

Keller, H. D. & Frimann, S., 2017, Lederes læringsrum: Koblinger mellem organisation, uddannelse og praksis. Keller, H. D. & Frimann, S. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 45-68 23 s. (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 3).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang
2016

De læringsmæssige aspekter af lederes dilemmaer

Keller, H. D., 2016, Dilemmaer i ledelse. Frimann, S. & Keller, H. D. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 195-213 13 s. (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang

Dilemmaer i ledelse: Centrale temaer og perspektiver

Frimann, S. & Keller, H. D., 2016, Dilemmaer i ledelse. Frimann, S. & Keller, H. D. (red.). 1. udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 9-44 35 s. (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang

Godt arbejde

Keller, H. D. & Keller, K. D., 2016, Organisatorisk dannelse: Etiske perspektiver på organisatorisk læring . Keller, K. D. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, Bind 1. s. 389-420 31 s. (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 2).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang

Udvikling af ledelse via ledelseskoncepter – hvorledes giver det mening?

Frimann, S., Keller, H. D. & Thomassen, A. O., 2016, Dilemmaer i ledelse. Frimann, S. & Keller, H. D. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 143-164 21 s. (Organisatorisk læring og ledelse; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang
2015

Leadership in Relational and Distributed Practice: General and Historical Perspectives

Bidragets oversatte titel: Ledelse i relationel og distribueret praksis: Generelle og historiske perspektiverKeller, H. D. & Willert, S., 2015, Relational Perspectives on Leading. Larsen, M. V. & Rasmussen, J. G. (red.). Palgrave Macmillan, s. 31-52 21 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

leadership
knowledge

Stress: Mellem nedbrud og mestring

Keller, H. D., 2015, Hverdagslivets følelser: Tilstande, relationer, strukturer. Glavind Bo, I. & Hviid Jacobsen, M. (red.). 1 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 195-216 21 s. (Sociologi, Bind 7).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2014

Ledelse som relationel og distribueret praksis: almene og historiske perspektiver

Keller, H. D. & Willert, S., 2014, Relationelle perspektiver på ledelse. Gulddahl Rasmussen, J. & Vinther Larsen, M. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 49-74

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2011

Efteruddannelse som ledelsesudfordring: På sporet af en akademisk praksisuddannelse

Keller, H. D., Willert, S. & Stegeager, N., 2011, Ledelse og læring i praksis. Helth, P. (red.). 1 udg. København: Samfundslitteratur, s. 233-270 37 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Fra evaluering til organisatorisk læring

Friche, N., Keller, H. D. & Rasmussen, P., 2011, Målt & Vejet: Uddannelsesforskning om evaluering. Andreasen, K., Friche, N. & Rasmussen, A. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 161-185 24 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Kvaliteter i rollen som coach

Alrø, H. & Keller, H. D., 2011, Coaching - fokus på samtalen. Alrø, H., Nørgård Dahl, P. & Frimann, S. (red.). Hans Reitzels Forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Tilpassende og udviklende læring på arbejdspladsen

Keller, H. D., 2011, Organisationer i bevægelse: Læring – udvikling – intervention. Stegeager, N. & Laursen, E. (red.). 1 udg. Samfundslitteratur, s. 79-104

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2010

Ledelse af trivsel: Skaber trivselsmålinger øget trivsel?

Keller, H. D., Rasmussen, P. & Friche, N., 2010, Det danske ledelsesakademis 2010 konference. Center for Industrial Production, Aalborg University, 14 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2009

Socialarbejderes læringsrum

Keller, H. D., 2009, Læring og Forandring: Tværfaglige perspektiver. Jensen, A. A. & Rasmussen, P. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 33-50

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2007

Det emotionelle samspils betydning i supervision

Keller, H. D., 2007, Kollegial supervision på universitetet. Leth Andersen, H. & Søndergaard, L. (red.). Aarhus Universitet: Aarhus Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2006

Personligheden på kursus?

Keller, H. D., 2006, Voksenundervisning på arbejde: kompetenceudvikling i udkantsområder. Rasmussen, A., Rasmussen, P., Fenger, B. & Bisgaard, E. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2005

A context of learning in the workplace

Keller, H. D., 2005, Working, Learning and Living: Mapping the Terrain of Working Life Learning. Antonacopoulou, E., Jarvis, P., Andersen, V., Elkjaer, B. & Hoyrup, S. (red.). Basingstoke: Palgrave Macmillan, 21 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2004

Nyt syn på læring. Fra undervisning til læring

Keller, H. D., 2004, Kvinder mellem uddannelse og arbejde. Hvidbog om barrierer for kortuddannede kvinders deltagelse i erhvervsfaglig uddannelse. Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Voksne kvinder og uddannelse

Keller, H. D., 2004, Kvinder mellem uddannelse og arbejde. Hvidbog om barrierer for kortuddannede kvinders deltagelse i erhvervsfaglig uddannelse. Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2003

Læring på arbejdspladsen

Keller, H. D., 2003, Perspektiver på rum og forandring. Andreasen, Brian Kjær (red.) : Bo, Inger Glavind (red.) : Keller, Hanne Dauer (red.) (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Rum for forandring: metaforers betydning for læring og forandringsprocesser

Andreasen, B. K., Bo, I. G. & Keller, H. D., 2003, Perspektiver på rum og forandring. Andreasen, Brian Kjær (red.) : Bo, Inger Glavind (red.) : Keller, Hanne Dauer (red.) (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2002

Kompetenceudvikling i socialt arbejde

Keller, H. D., 2002, Viden om læring. Laursen, E. (red.). Aalborg: Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, (VCL-serien; Nr. 25).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning