• Rendsburggade 14, 2-02

    9000 Aalborg

    Danmark

  • Rendsburggade 14, 2-02

    9000 Aalborg

    Danmark

20022020
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Keywords

  • Kommunikation og Informatik
  • Bruger interaktion
  • Communication Theory
  • CSCW
  • Design af Human Computer Interaction
  • Fjernundervisning
  • HCI
  • IKT i organisationer
  • Mediekultur
  • user environment design
  • virtual workspaces
  • Social Software
  • Web 2.0
  • Sociale medier
  • Pædagogik og Læring
  • didaktik
  • distributed learning
  • kreativitet og læring
  • Mediepædagogik
  • pædagogik
  • PBL
  • Praksislæring
  • projekt organiseret og problem baseret læring
  • Udvikling/omlægning af uddannelsesforløb
  • Ungdomskultur
  • Uddannelse
  • forskning og udvikling i universitets- og erhvervspædagogik
  • Forskningsmetodologier
  • problem baseret læring
  • samspil imellem uddannelse , forskning og erhverv
  • ungdomsuddannelse
  • work based learning

Fingerprint Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som stammer fra personprofilernes indhold. Det opdateres løbende med nye registreringer.

  • 82 Lignende profiler
learning Samfundsvidenskab
learning environment Samfundsvidenskab
student Samfundsvidenskab
education Samfundsvidenskab
metaphor Samfundsvidenskab
social media Samfundsvidenskab
social network Samfundsvidenskab
university Samfundsvidenskab

Netværk Klik på punkterne for at se detaljerne.

Projekter 2002 2020

PBL og Hybride Læringsrum

Davidsen, J. G. & Ryberg, T.

01/02/2015 → …

Projekter: ProjektForskning

Education

Video Life Cycle Data Management

Otrel-Cass, K., Dirckinck-Holmfeld, L., Ryberg, T., Purushothaman, A., Offersgaard, L., Eckardt, M. R., Gasser, K. H., Christianse, K. F., Lund , F., Bertelsen , E., Andersen , B. & Hansen, K. K.

01/08/201630/06/2018

Projekter: ProjektForskning

Publikationer 2003 2019

Designs for Learning as Springboards for Professional Development in Higher Education

Konnerup, U., Ryberg, T. & Sørensen, M. T., 2019, (Accepteret/In press) Networked Professional Learning: Emerging and equitable discourses for professional development. Springer, (Research in Networked Learning, Bind 7).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

learning
education
teacher
research planning
resources

Innovating Problem and Project Based Learning Using a Modified Version of MOOCs

Ryberg, T., Davidsen, J. & Kolmos, A., mar. 2019, The Impact of MOOCs on Online Education in Malaysia and Beyond. Ally, M., Embi, M. A. & Norman, H. (red.). New York: Routledge, s. 47-59 (Routledge Research in Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Learning analytics features for improving collaborative writing practices: insights into the students’ perspective

Kilińska, D., Kobbelgaard, F. V. & Ryberg, T., 1 jan. 2019, Lecture Notes in Educational Technology. Springer Publishing Company, s. 69-81 13 s. (Lecture Notes in Educational Technology).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Students
Data visualization
Technical presentations
Electric network analysis
Visualization

PBL and Networked Learning: Potentials and Challenges in the Age of Mass Collaboration and Personalization

Ryberg, T., 11 apr. 2019, The Wiley Handbook of Problem-Based Learning. Moallem, M., Hung, W. & Dabbagh, N. (red.). Wiley, s. 593-616 (Wiley Handbooks in Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

personalization
learning
education
Blended Learning
new media

Postdigital dialogue

Jandrić, P., Ryberg, T., Knox, J., Lacković, N., Hayes, S., Suoranta, J., Smith, M., Steketee, A., Peters, M., McLaren, P., R. Ford, D., Asher, G., McGregor, C., Stewart, G., Williamson, B. & Gibbons, A., apr. 2019, I : Postdigital Science and Education. 1, 1, s. 163-189

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

dialogue
research approach
educational research
learning
experiment

Aktiviteter 2004 2018

3rd International Research Symposium on PBL 2011

Thomas Ryberg (Deltager)
28 nov. 201129 nov. 2011

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference

Fil

Acadal (Ekstern organisation)

Thomas Ryberg (Medlem)
2 sep. 2016 → …

Aktivitet: MedlemskabBestyrelsesarbejde i virksomhed, forening eller organisation

Advanced Research Seminars in Networked Learning (Ekstern organisation)

Thomas Ryberg (Medlem)
10 sep. 2006 → …

Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af forskningsnetværk eller ekspertgruppe

Anden Seminardag i Netværket IKT og Læring

Thomas Ryberg (Oplægsholder)
31 maj 2006

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

A Researcher's Perspective:  What do Researchers Need? Challenges and Potentials for PURE

Thomas Ryberg (Foredragsholder)
2 nov. 2015

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Fil

Presse/medie

Akademikere på grønt

Thomas Ryberg

07/12/2018

2 elementer af mediedækning

Presse/medie

Månedens gang på # SoMe

Thomas Ryberg

16/11/2018

1 element af mediedækning

Presse/medie

Studerende skal over våges, i læringens navn

Thomas Ryberg

22/02/2018

1 element af mediedækning

Presse/medie

Tech: Algoritmer kan forudse dit seksårige barns fremtid

Thomas Ryberg

10/02/2018

2 elementer af mediedækning

Presse/medie

En vild idé: Lad robotter give ungerne karakterer

Thomas Ryberg

05/02/2018

1 element af mediedækning

Presse/medie