• Rendsburggade 14, 1219

    9000 Aalborg

    Danmark

  • Rendsburggade 14, 1219

    9000 Aalborg

    Danmark

20022020

Research output per year

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Emneord

  • Kommunikation og Informatik
  • Bruger interaktion
  • Communication Theory
  • CSCW
  • Design af Human Computer Interaction
  • Fjernundervisning
  • HCI
  • IKT i organisationer
  • Mediekultur
  • user environment design
  • virtual workspaces
  • Social Software
  • Web 2.0
  • Sociale medier
  • Pædagogik og Læring
  • didaktik
  • distributed learning
  • kreativitet og læring
  • Mediepædagogik
  • pædagogik
  • PBL
  • Praksislæring
  • projekt organiseret og problem baseret læring
  • Udvikling/omlægning af uddannelsesforløb
  • Ungdomskultur
  • Uddannelse
  • forskning og udvikling i universitets- og erhvervspædagogik
  • Forskningsmetodologier
  • problem baseret læring
  • samspil imellem uddannelse , forskning og erhverv
  • ungdomsuddannelse
  • work based learning

Fingerprint Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som stammer fra personprofilernes indhold. Det opdateres løbende med nye registreringer.

Netværk Klik på punkterne for at se detaljerne.

Projekter

PBL og Hybride Læringsrum

Davidsen, J. G. & Ryberg, T.

01/02/2015 → …

Projekter: ProjektForskning

  • Video Life Cycle Data Management

    Otrel-Cass, K., Dirckinck-Holmfeld, L., Ryberg, T., Purushothaman, A., Offersgaard, L., Eckardt, M. R., Gasser, K. H., Christianse, K. F., Lund , F., Bertelsen , E., Andersen , B. & Hansen, K. K.

    01/08/201631/12/2018

    Projekter: ProjektForskning

    Publikationer

    A web-based platform for building PBL competences among students

    Hüttel, H., Gnaur, D., Ryberg, T. & Holgaard, J. E., 1 jan. 2020, Emerging Technologies for Education - 4th International Symposium, SETE 2019, held in Conjunction with ICWL 2019, Revised Selected Papers. Popescu, E., Hao, T., Hsu, T-C., Xie, H., Temperini, M. & Chen, W. (red.). Springer VS, s. 175-182 8 s. (Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), Bind 11984 LNCS).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

  • Hybridity, Transparency, Structured Freedom and Flipped Engagement – an Example of Networked Learning Pedagogy

    Ryberg, T., Bertel, L. B., Sørensen, M. T. & Davidsen, J. G., 18 maj 2020, (Accepteret/In press) Proceedings of the twelth international conference on networked learning. Kolding

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

    Between the Blabbering Noise of Individuals or the Silent Dialogue of Many: a Collective Response to ‵Postdigital Science and Education′ (Jandrić et al. 2018)

    Arndt, S., Asher, G., Knox, J., Ford, D. R., Hayes, S., Lăzăroiu, G., Jackson, L., Contreras, J. M., Buchanan, R., D’Olimpio, L., Smith, M., Suoranta, J., Pyyhtinen, O., Ryberg, T., Davidsen, J., Steketee, A., Mihăilă, R., Stewart, G., Dawson, M., Sinclair, C. & 1 flere, Peters, M. A., 14 mar. 2019, I : Postdigital Science and Education. 1, 2, s. 446-474 29 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

    Åben adgang
    Fil
  • 16 Downloads (Pure)

    Critical Imaginaries and Reflections on Artificial Intelligence and Robots in Postdigital K-12 Education

    Hrastinski, S., Olofsson, A. D., Arkenback, C., Ekström, S., Ericsson, E., Fransson, G., Jaldemark, J., Ryberg, T., Öberg, L-M., Fuentes, A., Gustafsson, U., Humble, N., Mozelius, P., Sundgren, M. & Utterberg, M., 27 maj 2019, I : Postdigital Science and Education. 1, 2, s. 427-445 19 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

    Åben adgang
    Fil

    Aktiviteter

    Subjektet som dannelsesprojekt eller data-objekt

    Thomas Ryberg (Foredragsholder)
    23 aug. 2019

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

    Fil

    Uddannelsesteknologi i et kritisk-konstruktivt perspektiv

    Thomas Ryberg (Foredragsholder)
    26 okt. 2018

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

    Fil

    Learning Analytics - et kritisk perspektiv

    Thomas Ryberg (Foredragsholder)
    7 maj 2018

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

    Uddannelsesteknologi i et kritisk-konstruktivt perspektiv

    Thomas Ryberg (Foredragsholder)
    2 maj 2018

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

    Fil

    Learning analytics - et kritisk perspektiv

    Thomas Ryberg (Foredragsholder)
    1 feb. 2018

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

    Fil

    Presse/medier

    Minister vil have færre skærme i undervisningen

    Thomas Ryberg

    17/12/2019

    1 element af Mediedækning

    Presse/medie

    Professor: Vi må gøre op med myten om de digitalt indfødte

    Thomas Ryberg

    27/08/2019

    2 elementer af Mediedækning

    Presse/medie

    Akademikere på grønt

    Thomas Ryberg

    07/12/2018

    2 elementer af Mediedækning

    Presse/medie

    Månedens gang på # SoMe

    Thomas Ryberg

    16/11/2018

    1 element af Mediedækning

    Presse/medie

    Studerende skal over våges, i læringens navn

    Thomas Ryberg

    22/02/2018

    1 element af Mediedækning

    Presse/medie