• Kroghstræde 3, 4-241

    9220 Aalborg Ø

    Danmark

1976 …2020

Research output per year

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer

Filter
Bidrag til bog/antologi
2020

Innovation and research in the Danish public school

Bidragets oversatte titel: Innovation og forskning i den danske folkeskoleAndreasen, K. E. & Rasmussen, P., 15 feb. 2020, (Accepteret/In press) Curriculum, Schooling and Applied Research: Challenges and Tensions for Researchers.. Donavan, J., Trimmer, K. & Flegg, N. (red.). Palgrave Macmillan, 10 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2019

Higher Education System Reform in Denmark in the Bologna Era

Rasmussen, P., apr. 2019, Higher Education System Reform: An International Comparison after Twenty Years of Bologna. Broucker, B., De Wit, K., Verhoeven, J. C. & Leisyte, L. (red.). Leiden, Holland: Brill | Sense, s. 79-96 18 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Magt og læring i akademiske organisationer

Rasmussen, P., 28 dec. 2019, Den organiserede formåen: Magtperspektiver på organisatorisk læring. Keller, K. D. (red.). 1. udgave - OA udgave udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 253-270 17 s. (Organisatorisk læring og ledelse).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang
2018

Adult Education under a Comparative Lens: Areas of Influence

Holford, J., Milana, M. & Rasmussen, P. D., 2018, Annual Review of Comparative and International Education 2017 . Wiseman, A. (red.). Emerald Group Publishing, s. 85 - 93 9 s. (International Perspectives on Education and Society, Bind 34).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Restructuring the Educational Profession in Denmark

Rasmussen, A. & Rasmussen, P. D., 2018, Education Policies and the Restructuring of the Educational Profession: Global and Comparative Perspectives. Normand, R., Liu, M., Carvalho, L. M., Oliveira, D. A. & Levalleur, L. (red.). Singapore: Springer, s. 159 - 172 14 s. 11. (Perspectives on Rethinking and Reforming Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Zrod a obtize politiky EU v oblasti uceni se dospelych

Rasmussen, P. D., nov. 2018, Celozivotni uceni a transnacioanlzovane verjne politiky: Lidsky rozvoj v (post)krizove konfliktni ere. Kopecky, M., Matulčík, J. & Holubec, S. (red.). Filozoficka University Karlovy, Praha: Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, s. 41-65 15 s. (Humanitas).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2017

Adult Learning and Communicative Rationality

Rasmussen, P. D., 2017, The Palgrave International Handbook on Adult and Lifelong Education and Learning. Milana, M., Webb, S., Holford, J., Waller, R. & Jarvis, P. (red.). 1. udg. London: Palgrave Macmillan, s. 93 - 109 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

1 Citationer (Scopus)

An Investigation of Creative Climate of University R&D Centers and Policy Implications for Innovation in China

Zhou, C., Rasmussen, P., Chemi, T. & Luo, L., jan. 2017, Public Service Innovations in China. Jing, Y. & Osborne, S. (red.). 1 udg. Palgrave Macmillan, s. 185-205 (Governing China in the 21st Century; Nr. 2).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Dänemark

Rasmussen, P. D. & Werler, T., 15 feb. 2017, Die Bildungssysteme Europas: 4. vollst. überarbeitete und erweitete Auflage. Döbert, H., Hörner, W., von Kopp, B. & Reuter, L. R. (red.). 4 udg. Schneider Verlag Hohengehren, s. 138-147 (Grundlagen der Schulpädagogik, Bind 46).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Forandringer i ungdomsuddannelserne

Andreasen, K. E., Duch, H. & Rasmussen, P. D., 2017, Forandringer i ungdomsuddannelser : Overgange og indsatser. Andreasen, K. E. & Duch, H. (red.). 1 udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, s. 7-28 21 s. (Ungdomsliv; Nr. 5).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Introduction: War, violence and masculinities

Christensen, A-D. & Rasmussen, P. D., 2017, Masculinity, War and Violence. Christensen, A-D. & Rasmussen, P. (red.). New York - Oxon: Routledge, s. 1-14

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Unge i Vækst: Et udviklingsprojekt med fokus på vejledningen af udsatte unge i overgangen til uddannelse eller arbejde

Rasmussen, P. D., Ydesen, C. & Andreasen, K. E., 2017, Forandringer i ungdomsuddannelserne: Overgange og indsatser. Andreasen, K. E. & Duch, H. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 181-199 18 s. (Ungdomsliv; Nr. 5).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2016

Guiding young adults at risk: Effects and challenges in the Danish welfare state

Andreasen, K. E., Rasmussen, P. D. & Ydesen, C., 2016, Adult Education and the Planetary Condition. Harju, A. & Heikkinen, A. (red.). 1 udg. Finnish Adult Education Association, s. 30-41

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang

Procesevaluering

Rasmussen, A. & Rasmussen, P. D., 2016, Evaluering af offentlig politik og administration. Bredgaard, T. (red.). 1 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 241-261 (Statskundskab; Nr. 14).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2015

Denmark

Bidragets oversatte titel: DanmarkRasmussen, P. D. & Werler, T., 2015, The Education Systems of Europe. Hörner, W., Döbert, H., Reuter, L. R. & von Kopp, B. (red.). 2 udg. New York: Springer, s. 207-226 19 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

1 Citationer (Scopus)

Evidens og professionel pædagogisk praksis

Rasmussen, P. D., 2015, Kvalitet i dagtilbud: Grundbog til dagtilbudspædagogik. Kornerup, I. & Næsby, T. (red.). Dafolo Forlag A/S, s. 142-157 15 s. (Den professionelle pædagog).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Når evidensbaserede metoder møder den pædagogiske hverdag

Buus, A. M. & Rasmussen, P. D., 2015, Evidens i pædagogens praksis: En introduktion. Næsby, T. (red.). Dafolo Forlag A/S, s. 121-141 (Den professionelle pædagog).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Personlighedstest og aptitudetest i erhvervslivet

Spaten, O. M., Rasmussen, P. D. & Miller, T., 1 sep. 2015, Test og prøvelser: Oprindelse, udvikling, aktualitet. Andreasen, K., Burchardt, M., Rasmussen, A. & Ydesen, C. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 283-303 21 s. (Serie om Lærings-, forandrings- og organisationsudviklingsprocesser/Series in Transformational Studies; Nr. 6).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2014

Adult Learning Policy in the European Commission

Bidragets oversatte titel: Politik for voksenuddannelse i EU KommissionenRasmussen, P., maj 2014, Adult Education Policy and the European Union: Theoretical and Methodological Perspectives. Milana, M. & Holford, J. (red.). Rotterdam, Holland: Brill | Sense, Bind 1. s. 17-34 17 s. (Research on the Education and Learning of Adults).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Learning in Video-Mediated Classes

Bidragets oversatte titel: Contemporarv Approaches to Activity TheoryAndreasen, K. E. & Rasmussen, P., 2014, Contemporary Approaches to Activity Theory: Interdisciplinary Perspectives on Human Behavior. Hansson, T. (red.). IGI global, s. 38-53 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Professionalism and evidence-based practice

Rasmussen, P., 27 nov. 2014, From Vocational to Professional Education: Educating for social welfare. Smeby, J-C. & Sutphen, M. (red.). Routledge, s. 124-136 13 s. (Routledge Research in Higher Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Udviklingsprojekter og regional innovation

Rasmussen, P., 2014, Flexvidere: Fleksible tankegange om studier og undervisning efter to år med FlexVid. Jensen, C. H. & Staugaard, H. J. (red.). Aalborg: UCN Forlag, s. 133 - 137

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2013

Den diskrete internationalisering: Danske uddannelser i international kontekst 1968-1982

Ydesen, C., Andreasen, K. E. & Rasmussen, P., 2013, Verden i skolen, skolen i verden: Årbog 2013. Uddannelseshistorisk selskab, Bind 47. s. 36-59 23 s. (Uddannelseshistorie).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Education for Everyone: Secondary Education and Social Inclusion in Denmark

Bidragets oversatte titel: Uddannelse til alle: Ungdomsuddannelse og social inklusion i DanmarkRasmussen, P., 2013, Social Theory and Education Research: Four-Volume Set. Murphy, M. (red.). SAGE Publications, Bind 1. (SAGE Library of Educational Thought and Practice).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2 Citationer (Scopus)

Kritisk socialpsykologi: Subjektivitet under kapitalismens vilkår

Rasmussen, P., 2013, Socialpsykologi : en grundbog til et fag. Jacobsen, M. H., Laursen, E. & Olsen, J. B. (red.). 1 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 69-84 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

The Folk High School: Denmark’s Contribution to Adult Education

Rasmussen, P., 2013, Learning with Adults: A Reader. Mayo, P. (red.). Rotterdam: Brill | Sense, Bind 13. s. 219-229 10 s. (International Issues in Adult Education; Nr. 13).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang
Fil
104 Downloads (Pure)
2012

Education, Learning and Development in the Periphery

Bidragets oversatte titel: Uddannelse, læring og udvikling i udkantsområderRasmussen, P., okt. 2012, Utdanning mellom styring og danning: Et nordisk panorama. Eikseth, A. G., Dons, C. F. & Garm, N. (red.). Trondheim: TAPIR Akademisk Forlag, s. 185-197

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Regional udvikling gennem fleksible videregående uddannelser

Rasmussen, P., 2012, FlexVid: Fleksible arbejdsformer i videregående uddannelser: Skitser fra tegnebrættet. Heigaard Jensen, C. & Staugaard, H. J. (red.). Aalborg: University College Nordjylland, UCN, s. 147-158

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2011

Evaluering og akkreditering af videregående uddannelser

Rasmussen, P., sep. 2011, Målt & Vejet: Uddannelsesforskning om evaluering. Andreasen, K., Friche, N. & Rasmussen, A. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 61-81 20 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Fra evaluering til organisatorisk læring

Friche, N., Keller, H. D. & Rasmussen, P., 2011, Målt & Vejet: Uddannelsesforskning om evaluering. Andreasen, K., Friche, N. & Rasmussen, A. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 161-185 24 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Thomas Ziehe - det ambivalente selv i moderniseringen

Christensen, A-D. & Rasmussen, P., 2011, Selvet: Sociologiske perspektiver. Petersen, A. (red.). 1 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 167-190

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2010

Dänemark

Rasmussen, P. & Werler, T., 2010, Die Bildungssysteme Europas: Grundlagen der Schulpädagogik. Döbert, H., Hörner, W., von Kopp, B. & Reuter, L. R. (red.). Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, Bind 46. s. 155-174

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Education in the Learning Economy: A European Perspective

Lundvall, B-Å., Rasmussen, P. & Lorenz, E., 2010, Education in the Creative Economy: Knowledge and Learning in the Age of Innovation. Araya, D. & Peters, M. A. (red.). Peter Lang, s. 147-178

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Faglig læring, social læring og evaluering i skolen

Rasmussen, A. & Rasmussen, P., 2010, Kunnskap i skolen. Hovdenak, S. S. & Erstad, O. (red.). TAPIR Akademisk Forlag, s. 135-161

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Ledelse af trivsel: Skaber trivselsmålinger øget trivsel?

Keller, H. D., Rasmussen, P. & Friche, N., 2010, Det danske ledelsesakademis 2010 konference. Center for Industrial Production, Aalborg University, 14 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

The Critical Perspective on Education and on Mathematics Education

Rasmussen, P., 2010, Critical Mathematics Education: Past, Present and Future: Festschrift for Ole Skovsmose. Alrø, H., Ravn, O. & Valero, P. (red.). Rotterdam: Brill | Sense, s. 161-169

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2009

Education, Equality and the European Social Model

Rasmussen, P., Lynch, K., Brine, J., Boyadjieva, P., Peters, M. A. & Sünker, H., 2009, Globalisation and Europeanisation in Education. Dale, R. & Robertson, S. (red.). Oxford: Symposium Books, s. 159-177

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Educational research and knowledge policy: The case of Denmark

Rasmussen, P., 2009, Assessing the Quality of Educational Research in Higher Education: International Perspectives. Besley, T. A. C. . (red.). Rotterdam: Brill | Sense, s. 293-314 (Educational Futures - Rethinking Theory and Practise, Bind 29).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Kollektiv læring og kommunikativ rationalitet

Rasmussen, P., 2009, Filosofiske perspektiver på kollektiv læring. Paulsen, M., Harnow Klausen, S., Etemadi, M. & Wiberg, M. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 141-160 (Filosofi og læring; Nr. 2).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Lifelong Learning as Social Need and as Policy Discourse

Rasmussen, P., 2009, Globalisation and Europeanisation in Education. Dale, R. & Robertson, S. (red.). Oxford: Symposium Books, s. 85-100

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Voksenuddannelse i læringssamfundet

Rasmussen, P., 2009, Læring og forandring: tværfaglige perspektiver. Jensen, A. A. & Rasmussen, P. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 101-118

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2008

Bibliografi over forskning om projektarbejde og PBL ved Aalborg Universitet 1974-2008: Bibliography of research on project work and PBL at Aalborg University 1974-2008

Nørgaard Madsen, L. & Rasmussen, P., 2008, Projektpædagogik: Bidrag fra Aalborg Universitet. Krogh, L., Olsen, J. B. & Rasmussen, P. (red.). Aalborg Universitetsforlag, s. 123-147

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Educational Knowledge at Work: Tensions in linking general adult education to workplaces

Rasmussen, A. & Rasmussen, P., 2008, Divergence and Convergence in Education and Work. Aarkrog, V. & Jørgensen, C. H. (red.). Bern: Peter Lang, s. 285-307 (Studies in Vocational and Continuing Education; Nr. 6).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Internationalisering og sprogpolitik

Rasmussen, P., 2008, Festskrift - Festschrift: Karen Sonne Jakobsen 60 år 2008. Svendsen Pedersen, M. & Haberland, H. (red.). Roskilde Universitetscenter: Institut for Kultur og Identitet, Roskilde Universitet, s. 135-141

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Krigen i samfundets indre: Foucault om krigens historiske diskurser

Rasmussen, P., 2008, At sætte spor på en vandring fra Aquinas til Bourdieu: æresbog til Staf Callewaert. Petersen, K. A. & Høyen, M. (red.). København: Forlaget Hexis, s. 177-190

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Sociologi på Aalborg Universitet: fag, tværfaglighed og problemorientering

Christensen, A-D., Henriksen, L. S. & Rasmussen, P., 2008, Sociologiens rum: festskrift for Jens Tonboe. Lars Skov, H., Michael Hviid, J. & Annick, P. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 15-40

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Voksenuddannelse og regional udvikling

Rasmussen, P., 2008, Hvad skal Nordjylland leve af?. Christensen, J. L., Nielsen, T. & Linde, L. T. (red.). Aalborg: Center for Regional Udvikling (CRU), Aalborg Universitet, s. 54-65

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2007

Adult learning in modernity

Rasmussen, P., 2007, Learning beyond Cognition. Kryger, N. & Ravn, B. (red.). København: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, s. 57-73

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Evaluering af organisatorisk læring

Rasmussen, P., 2007, Organisatorisk læring gennem udviklingsprojekter. Laursen, E. & Rasmussen, J. G. (red.). Aalborg Universitetsforlag, s. 255-274

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Professional Learning in Part-time University Study

Rasmussen, P., 2007, Adult Education - Liberty, Fraternity, Equality?: Nordic views on lifelong learning. Rinne, R., Heikkinen, A. & Salo, P. (red.). Turku: Finnish Educational Research Association, s. 323-338 (Research in Educational Sciences, Bind 28).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning