• A.C. Meyers Vænge 15, A, 3-097

    2450 København SV

    Danmark

20002020
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 2000 2019

2019

Den hybride skole: Læring og didaktisk design, når det digitale er allestedsnærværende

Sørensen, B. H. & Levinsen, K. T., 1 jun. 2019, 1 udg. Aarhus, Danmark: Klim. 233 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Digital produktion: deltagelse og læring

Skovbjerg, H. M., Holm Sørensen, B., Tweddell Levinsen, K. & Ejsing-Duun, S., 2019, 1. udgave udg. Dafolo Forlag A/S. (Undervisning og læring).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

8 Downloads (Pure)

Teachers’ Designs for Learning Practices when Designing for Students as Learning Designers

Levinsen, K. T. & Sørensen, B. H., 2019, I : Designs for Learning. 11, 1, s. 30-39 10 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKonferenceartikel i tidsskriftForskningpeer review

Åben adgang
Fil
teacher
learning
student
learning situation
transdisciplinary
2018

Digital technology and mathseducation: The dilemma of calculation and conceptualisation

Levinsen, K. T. & Sørensen, B. H., 1 jan. 2018, Proceedings of the 17th European Conference on e-Learning, ECEL 2018. Ntalianis, K., Andreatos, A. & Sgouropoulou, C. (red.). Academic Conferences International Limited, s. 569-576 8 s. (Proceedings of the European Conference on e-Learning, ECEL, Bind 2018-November).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

teacher
Teaching
education
manager
language

Digital Technology and Maths-education: The Dilemma of Calculation and Conceptualisation

Levinsen, K. T. & Sørensen, B. H., nov. 2018, Proceedings of the 17th European conference of ELearning. Ntalianis, K., Andreatos, A. & Sgouropoulou, C. (red.). Academic Conferences and Publishing International, s. 569-576 ( Proceedings of the European Conference on e-Learning ).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

teacher
education
school
Teaching
learning
34 Downloads (Pure)

Teachers’ Learning Design Practice for Students as Learning Designers

Levinsen, K. T. & Sørensen, B. H., 2018, Design & Learner-Centric Analytics: Proceedings of the 6th International Conference on Designs for Learning. 23-25 May, 2018, Bergen Norway. Guribye, F., Åkerfeldt, A., Bergdal, N., Cerratto-Pargam, T., Selander, S. & Wasson, B. (red.). Bergen: Centre for the Science of Learning & Technology (SLATE), s. 26 1 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

Åben adgang
Fil
teacher
learning
student
transdisciplinary
operationalization
2017

Digital produktion: Deltagelse og læring

Sørensen, B. H. (red.), Levinsen, K. T. (red.) & Skovbjerg, H. M. (red.), 2017, 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S. (Undervisning og læring).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Elevernes digitale produktion og eleverne som didaktiske designere: Introduktion

Sørensen, B. H. & Levinsen, K. T., 2017, Digital Produktion: Deltagelse og læring. Sørensen, B. H., Levinsen, K. T. & Skovbjerg, H. M. (red.). 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, Bind 1. s. 11-26 16 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Evaluering som kvalitetsstøtte og mål som guide

Levinsen, K. T. & Sørensen, B. H., 2017, Digital Produktion: Deltagelse og læring. Sørensen, B. H., Levinsen, K. T. & Skovbjerg, H. M. (red.). 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, Bind 1. s. 45-60 16 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Inclusion when students as learning designers produce multimodal digital productions

Levinsen, K. T. & Sørensen, B. H., 2017, Learning and education - material conditions and consequences: NERA 2017 abstracts. 1 udg. København: Nordic Educational Research Association, NERA, Bind 1. 2 s. 534

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

Åben adgang

Indledning: Elevernes egenproduktion og elevinddragelse

Sørensen, B. H., Levinsen, K. T. & Skovbjerg, H. M., 2017, Digital Produktion: Deltagelse og læring. Sørensen, B. H., Levinsen, K. T. & Skovbjerg, H. M. (red.). 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, Bind 1. s. 5-10 6 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Kollaborative online skriveprocesser

Sørensen, B. H., 2017, Digital produktion: Deltagelse og læring. Sørensen, B. H., Levinsen, K. T. & Skovbjerg, H. M. (red.). 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, Bind 1. s. 83-98 15 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Spændingsfeltet mellem proces og produkt

Tosca, S. & Sørensen, B. H., 2017, Digital produktion: Deltagelse og læring. Sørensen, B. H., Levinsen, K. T. & Skovbjerg, H. M. (red.). 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, Bind 1. s. 27-44 17 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Udvikling af lærerens digitale kompetencer med iPad’en som læringsressource

Sørensen, B. H., Levinsen, K. T. & Holm, M. R., 2017, I : Learning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi. 3, s. 32-55 23 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
2016
81 Downloads (Pure)

Framework for Students’ Online Collaborative Writing

Sørensen, B. H., Levinsen, K. T. & Holm, M. R., 2016, Proceedings of the 15th European Conference on E-learning Ecel 2016: Charles University, Prague, Czech Republic 27-28 October 2016. Novotná, J. & Jancarik, A. (red.). 1 udg. Reading, UK: Academic Conferences and Publishing International, Bind 1. s. 657-663 7 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Åben adgang
Fil
student
teacher
learning
communications
large-scale research
2761 Downloads (Pure)

Proceedings of the 5th International Conference on Designs for Learning

Nortvig, A-M. (red.), Sørensen, B. H. (red.), Misfeldt, M. (red.), Ørngreen, R. (red.), Allsopp, B. B. (red.), Henningsen, B. S. (red.) & Hautopp, H. (red.), 2016, 1 udg. Aalborg Universitetsforlag. 300 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Åben adgang
Fil
231 Downloads (Pure)

SLUTEVALUERINGS-RAPPORT. December 2015: Projekt. Elevers egenproduktion og elevinddragelse

Sørensen, B. H., Levinsen, K. E. T., Karoff, H. S., Ejsing-Duun, S., Henningsen, B. S., Tosca, S. & Bremholm, J., 2016, 38 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Sprog som adgang til verden: med digital medier som aktør i et didaktisk perspektiv

Sørensen, B. H., 2016, I : Sproglaereren. 3, s. 5-6 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

30 Downloads (Pure)

The Inclusion Potential of Student Production of Digital Learning Objects

Bidragets oversatte titel: Elevproduktion af digitale læringsobjekter og deres inklusionspotentialeLevinsen, K. T. & Sørensen, B. H., okt. 2016, Proceedings of 15th European Conference on e-Learning ECEL-2016. Novotna, J. & Jancarik, A. (red.). 1 udg. Reading, UK: Academic Conferences and Publishing International, Bind 1. s. 687-695 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Åben adgang
Fil
inclusion
learning
student
teacher
large-scale research

Video Podcasts: Learning by Listening?

Nortvig, A. M. & Sørensen, B. H., 2016, Proceedings for the 5th International Conference on Designs for Learning: Designing New Learning Ecologies. Nortvig, A-M., Holm Sørensen, B., Misfeldt, M., Ørngreen, R., Allsopp, B., Henningsen, B. & Hautopp, H. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 162-174

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Åben adgang
2015
1 Citation (Scopus)

Digital Literacy and Subject Matter Learning: A Learning Design Model

Levinsen, K. & Sørensen, B. H., 2015, Proceedings of 14th European Conference on e-Learning ECEL-2015. Jefferies, A. & Cubric, M. (red.). Reading, UK: Academic Conferences and Publishing International, 9 s. ( Proceedings of the European Conference on e-Learning ).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

1 Citation (Scopus)

Emerging Collaborative Writing Strategies in Digital Environments

Sørensen, B. H. & Levinsen, K. E. T., 2015, Proceedings of 14th European Conference on e-Learning ECEL-2015. Jefferies, A. & Cubric, M. (red.). Reading, UK: Academic Conferences and Publishing International, ( Proceedings of the European Conference on e-Learning ).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

learning
student
Ministry of Education
learning process
secondary school
5 Citationer (Scopus)

Evaluation as a Powerful Practices in Digital Learning Processes

Sørensen, B. H. & Levinsen, K., 2015, I : Electronic Journal of E-Learning. 13, 4, s. 290-300 10 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
learning process
Students
evaluation
student
learning
2014

Didaktisk Design: Digitale læreprocesser

Sørensen, B. H. & Levinsen, K., 2014, 1 udg. Akademisk Forlag. 198 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

310 Downloads (Pure)

Digital Production and Students as Learning Designers

Bidragets oversatte titel: Digital Produktion og Elever som Didaktiske DesignereSørensen, B. H. & Levinsen, K., 2014, I : Designs for Learning. 7, 1, s. 54-73 20 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
learning
student
digitalization
communication technology
information technology

Digital produktion i et læringsperspektiv

Sørensen, B. H., 2014, Medie- och informationskunnighet i Norden: En Nyckel till demokrati och yttrandefrihet. Carlsson, U. (red.). Göteborgs Univeristet: Nordicom, s. 131-140 10 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

3 Citationer (Scopus)
226 Downloads (Pure)

Evaluation as a powerful practice in digital learning processes

Sørensen, B. H. & Levinsen, K., okt. 2014, Proceedings of the 13th European Conference on e-Learning ECEL-2014. Aalborg University. Copenhagen , Denmark. 30-31 October 2014. Ørngreen, R. & Levinsen, K. (red.). UK: Academic Conferences and Publishing International, Bind 13. s. 503-511 9 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Fil
learning process
evaluation
student
learning
technology assessment
398 Downloads (Pure)

Research and Development Projects with ICT and students as learning designers in Primary Schools: A methodological challenge

Levinsen, K., Sørensen, B. H., Tosca, S., Ejsing-Duun, S. & Karoff, H. S., 2014, Proceedings of the 4th International Conference on Design for Learning: Expanding the field. Stockholm: Stockholm University, 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Fil
development project
research and development
primary school
research project
literacy

Students as Learning Designers in Innovation Education

Magnussen, R. & Sørensen, B. H., okt. 2014, Proceedings of the 13th European Conference on e-Learning ECEL-2014. Aalborg University. Copenhagen , Denmark. 30-31 October 2014. Ørngreen, R. & Levinsen, K. (red.). UK: Academic Conferences and Publishing International, Bind 13. s. 321-329 9 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

innovation
teacher
learning
education
student
2013
1374 Downloads (Pure)

Digitale medier: eleverne som didaktiske designere

Sørensen, B. H. & Levinsen, K., 1 mar. 2013, I : Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen. 33, 95, s. 67-79 12 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fil
233 Downloads (Pure)

Digitalt kompetente tumlinger: Børns erfaringer og sammensmeltningen af digitale og fysiske rum i folkeskolen

Levinsen, K., Ejsing-Duun, S. & Sørensen, B. H., 2013, Skolen i virkeligheden: Omgivelserne som læremiddel. Hyllested, T. & Rasmussen, C. S. (red.). 1 udg. København: Forlaget Unge pædagoger, Bind 1. s. 249-259 10 s. (Unge Pædagogers serie; Nr. B 112).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Fil

Formalized Informal Learning: ICT and Learning for the 21st Century

Levinsen, K. T. & Sørensen, B. H., feb. 2013, Fostering 21st Century Digital Literacy and Technical Competency. Cartelli, A. (red.). Hershey, Pennsylvania : IGI global, 20 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Serious Games and English as a Foreign Language in Primary School: A Policy Perspective

Meyer, B. T., Sørensen, B. H. & Andreasen, L. B., jan. 2013, Ubiquitous and Mobile Learning in the Digital Age. D.G, S., Isaias, P., D., I. & J.M, S. (red.). New York: Springer Publishing Company, s. 227-237 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

361 Downloads (Pure)

Students as Learning Designers

Bidragets oversatte titel: Elever som didaktiske designereLevinsen, K. & Sørensen, B. H., 2013, Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2013. McBride, R. & Searson, M. (red.). Chesapeake, VA: Association for the Advancement of Computing in Education, s. 5142-5149 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Fil

Udnyt Nordens Digitale Forspring

Sørensen, B. H. & Levinsen, K., 2013, DEN NYE NORDISKE SKOLE: Et nordisk perspektiv på dagtilbud, skole og uddannelse. Hansen, T. B. & Viskum, M. (red.). 1 udg. udg. København: Undervisningsministeriet, s. 40-44 4 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Uformelle læringsstrategier: Nye digitale medier og børns skabende produktion

Sørensen, B. H., jul. 2013, Børn Kunst Kultur : i en hverdag der dur. Dael, M., Madsen, M. C. & Mortensen, A-K. (red.). 1 udg. København: Kulturstyrelsen, s. 8-11 4 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

2012

Digitalt it skal integreres i hele skoleudviklingen.

Sørensen, B. H. & Rasch-Christensen, A., 16 jul. 2012, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

2011

Design-based action research

Magnussen, R. & Sørensen, B. H., 2011, Serious Games in Education: a global perspective. Holm Sørensen, B., Egenfeldt-Nielsen, S. & Meyer, B. (red.). 1. udg. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, s. 47-58 11 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Educational design for learning games with a focus on the teacher's role

Sørensen, B. H. & Meyer, B. T., 31 dec. 2011, Serious games in education: a global perspective. 1. udg. København, s. 137-150 13 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Educational design for serious games

Sørensen, B. H., 2011, Serious games in education: a global perspective. 1. udg. Copenhagen, s. 101-122 21 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Making connections: Global and local issues in researching the policy of serious games in education

Meyer, B. T., Sørensen, B. H., Hanghøj, T. & Andreasen, L. B., 2011, Serious games in education: a global perspective. 1. udg. København, s. 59-83 24 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Serious games and English as a foreign language in primary school

Meyer, B. T., Sørensen, B. H. & Andreasen, L. B., 2011, Proceedings of the IADIS International Conference Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Serious games in education: a global perspective

Bidragets oversatte titel: Læringsspil i uddannelse: i et globalt perspektivSørensen, B. H. (red.), Meyer, B. T. (red.) & Egenfeldt-Nielsen, S. (red.), 2011, 1. udg. København. 203 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

2010

2.0: children in and outside school

Bidragets oversatte titel: 2.0: børn i og uden for skolenSørensen, B. H., 2010, Children and youth in the digital media culture: from a Nordic horizon. Carlsson, U. (red.). 1. udg. University of Gothenburg, s. 51-63 13 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

72 Downloads (Pure)

A theoretical design for learning model addressing the networked society

Levinsen, K., Nielsen, J. & Sørensen, B. H., 2010, Proceedings of the 7th International Conference on Networked Learning. Dirckinck-Holmfeld, L., Hodgson, V., Jones, C., de Laat, M., McConnell, D. & Ryberg, T. (red.). s. 1-7 7 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Åben adgang
Fil
learning
learning process
student
operationalization
role play

Design for game based learning platforms: in a global perspective

Sørensen, B. H. & Meyer, B., 2010, Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2010. Gibson, D. & Dodge, B. (red.). Chesapeake, VA, s. 2071-2078 7 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Communication
Serious games
5 Citationer (Scopus)

Designing Intervention in Educational Game Research: Developing Methodological Approaches for ‘Design-Based Participatory Research

Magnussen, R. & Sørensen, B. H., 2010, Proceedings of the 4th European Conference on Game-Based Learning. Meyer, B. (red.). Reading, UK, s. 218-225 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Educational Design for Learning Games with a focus on the teacher’s roles

Bidragets oversatte titel: Didaktisk design for læringsspil med fokus på lærerens rolleSørensen, B. H. & Meyer, B. T., 15 dec. 2010, (Accepteret/In press). 10 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Fasthold børns legende tilgang til læring

Sørensen, B. H., 25 maj 2010

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

135 Downloads (Pure)

It- og mediekompetencer i folkeskolen: fælles mål 2009

Hansen, K. K., Hougaard, H., Jensen, L. M., Levinsen, K. & Sørensen, B. H., 2010, København. 13 s. (Faghæfte; Nr. 48). (Undervisningsministeriets håndbogsserie; Nr. 5 - 2010).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivningpeer review

Åben adgang
Fil