• A.C. Meyers Vænge 15, A, 3-097

    2450 København SV

    Danmark

20002020
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 2000 2019

Filter
Bidrag til bog/antologi
2017

Elevernes digitale produktion og eleverne som didaktiske designere: Introduktion

Sørensen, B. H. & Levinsen, K. T., 2017, Digital Produktion: Deltagelse og læring. Sørensen, B. H., Levinsen, K. T. & Skovbjerg, H. M. (red.). 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, Bind 1. s. 11-26 16 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Evaluering som kvalitetsstøtte og mål som guide

Levinsen, K. T. & Sørensen, B. H., 2017, Digital Produktion: Deltagelse og læring. Sørensen, B. H., Levinsen, K. T. & Skovbjerg, H. M. (red.). 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, Bind 1. s. 45-60 16 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Kollaborative online skriveprocesser

Sørensen, B. H., 2017, Digital produktion: Deltagelse og læring. Sørensen, B. H., Levinsen, K. T. & Skovbjerg, H. M. (red.). 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, Bind 1. s. 83-98 15 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Spændingsfeltet mellem proces og produkt

Tosca, S. & Sørensen, B. H., 2017, Digital produktion: Deltagelse og læring. Sørensen, B. H., Levinsen, K. T. & Skovbjerg, H. M. (red.). 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, Bind 1. s. 27-44 17 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2014

Digital produktion i et læringsperspektiv

Sørensen, B. H., 2014, Medie- och informationskunnighet i Norden: En Nyckel till demokrati och yttrandefrihet. Carlsson, U. (red.). Göteborgs Univeristet: Nordicom, s. 131-140 10 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2013
233 Downloads (Pure)

Digitalt kompetente tumlinger: Børns erfaringer og sammensmeltningen af digitale og fysiske rum i folkeskolen

Levinsen, K., Ejsing-Duun, S. & Sørensen, B. H., 2013, Skolen i virkeligheden: Omgivelserne som læremiddel. Hyllested, T. & Rasmussen, C. S. (red.). 1 udg. København: Forlaget Unge pædagoger, Bind 1. s. 249-259 10 s. (Unge Pædagogers serie; Nr. B 112).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Fil

Formalized Informal Learning: ICT and Learning for the 21st Century

Levinsen, K. T. & Sørensen, B. H., feb. 2013, Fostering 21st Century Digital Literacy and Technical Competency. Cartelli, A. (red.). Hershey, Pennsylvania : IGI global, 20 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Serious Games and English as a Foreign Language in Primary School: A Policy Perspective

Meyer, B. T., Sørensen, B. H. & Andreasen, L. B., jan. 2013, Ubiquitous and Mobile Learning in the Digital Age. D.G, S., Isaias, P., D., I. & J.M, S. (red.). New York: Springer Publishing Company, s. 227-237 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Udnyt Nordens Digitale Forspring

Sørensen, B. H. & Levinsen, K., 2013, DEN NYE NORDISKE SKOLE: Et nordisk perspektiv på dagtilbud, skole og uddannelse. Hansen, T. B. & Viskum, M. (red.). 1 udg. udg. København: Undervisningsministeriet, s. 40-44 4 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Uformelle læringsstrategier: Nye digitale medier og børns skabende produktion

Sørensen, B. H., jul. 2013, Børn Kunst Kultur : i en hverdag der dur. Dael, M., Madsen, M. C. & Mortensen, A-K. (red.). 1 udg. København: Kulturstyrelsen, s. 8-11 4 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

2011

Design-based action research

Magnussen, R. & Sørensen, B. H., 2011, Serious Games in Education: a global perspective. Holm Sørensen, B., Egenfeldt-Nielsen, S. & Meyer, B. (red.). 1. udg. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, s. 47-58 11 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Educational design for learning games with a focus on the teacher's role

Sørensen, B. H. & Meyer, B. T., 31 dec. 2011, Serious games in education: a global perspective. 1. udg. København, s. 137-150 13 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Educational design for serious games

Sørensen, B. H., 2011, Serious games in education: a global perspective. 1. udg. Copenhagen, s. 101-122 21 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Making connections: Global and local issues in researching the policy of serious games in education

Meyer, B. T., Sørensen, B. H., Hanghøj, T. & Andreasen, L. B., 2011, Serious games in education: a global perspective. 1. udg. København, s. 59-83 24 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2010

2.0: children in and outside school

Bidragets oversatte titel: 2.0: børn i og uden for skolenSørensen, B. H., 2010, Children and youth in the digital media culture: from a Nordic horizon. Carlsson, U. (red.). 1. udg. University of Gothenburg, s. 51-63 13 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2009

Didaktisk design för "seriösa spel"

Sørensen, B. H., 2009, Didaktisk design i digital miljö: nye möjligheter för lärande. Selander, S. & Svärdemo-Åberg, E. (red.). Stockholm, s. 172-185 14 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Problem and Project Based Networked Learning: The MIL Case

Dirckinck-Holmfeld, L., Nielsen, J., Fibiger, B., Riis, M., Danielsen, O., K. Sorensen, E., Sørensen, B. H. & Ritterbusch, W., 2009, Analysing Networked Learning Practices in Higher Education and Continuing Professional Development. Dirckinck-Holmfeld, L., Jones, C. & Lindström, B. (red.). Rotterdam, The Netherlands: Brill | Sense, s. 155-175 20 s. (Technology enhanced learning; Nr. 4).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2007

Introduction

Meyer, B., Buhl, M. & Sørensen, B. H., 2007, Media and ICT - Learning Potentials. København: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 200 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Nettet: en følgesvend eller fjende?

Sørensen, B. H., 2007, Der er bare ikke rigtig nogen: en antologi om unge og ensomhed. Wiborg, A. (red.). 1 udg. København, s. 175-187

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

2005

Børn og film: Fortælling, fiktion og formsprog

Sørensen, B. H., 2005, Børn i filmland. Købenahvn

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Digital Media and New Organisational Forms: Educational Knowledge Leadership

Sørensen, B. H., 2005, Media and ICT: Learning Potentials. Copenhagen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

ICT and Schools in the Information Society: - New Positions for the Teachers

Sørensen, B. H., 2005, ICT in Teacher Education: Challenging Prospects. Jönköbing

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Indledning

Meyer, B., Buhl, M. & Sørensen, B. H., 2005, Medier og it - læringspotentialer. København: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 207 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Language across Boarders: Web-based Platform in Foreign Language Education: Produced by children for children

Sørensen, B. H., 2005, ?Has Past Passed?? Textbooks and Educational Media for the 21st Century.. Stockholm, (?Has Past Passed?? Textbooks and Educational Media for the 21st Century).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Nye organisationsformer: - pædagogisk vidensledelse i relation til digitale medier

Sørensen, B. H., 2005, Medier og it: læringspotentialer. København, 18 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2003

Når skolen passer til børnene

Sørensen, B. H., 2003, Den rummelige skole.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Virtuel kommunikation og virtuelle fællesskaber - hvilke kompetencer?

Jessen, C. & Sørensen, B. H., 2003, It og læringsperspektiver. København

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2002

Børns nye læringsforudsætninger: - didaktiske perspektiver

Sørensen, B. H., 2002, Børn på nettet: kommunikation og læring. 1.udg. 1.oplag udg. København, 239 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Det er så nemt som noget kan være: Børns fortællinger om Internettet

Andersen, K., Sørensen, B. H. (red.) & Jessen, C. (red.), 2002, Børn på Nettet: Kommunikation og Læring. 1. udgave udg. København, 237 s. (Børn på Nettet; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Digital produktion: - nye æstetiske former og produktionsmåder under udvikling

Sørensen, B. H., 2002, Børn på nettet: kommunikation og læring. 1.oplag, 1.udg. udg. København, 239 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

From Computer Based Educational Games to Actions in Everyday Life?

Sørensen, B. H., Danielsen, O. & Olesen, B. R., 2002, Learning and Narrativity in digital Media. 1.oplag, 1.udg. udg. Copenhagen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2001

Chat - identitet, krop og kultur

Sørensen, B. H., 2001, Chat. Leg, identitet, socialitet og læring. København, 149 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Computeren i børns kultur - med fokus på chat som en ny børnekulturel aktivitet

Sørensen, B. H., 2001, Børnekultur. Hvilke børn? Og hvis kultur?. København

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Multimediedidaktik og læring

Sørensen, B. H., 2001, Multimediedidaktik og læring - børn og unges multimedieproduktion. København

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

2000

Computer, køn og identitet?

Sørensen, B. H., 2000, Børns opvækst i en digital kultur: Forskningsperspektiver. København, 260 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Legekultur på chatkanalerne

Sørensen, B. H., 2000, Børns opvækst i en digital kultur. København, 260 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Leg og lær-spil: Hvad bruger børnene dem til?

Sørensen, B. H., 2000, Børns opvækst i en digital kultur. København, 260 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Multimedieaktører: Børns multimedieproduktion i skolen

Sørensen, B. H., 2000, Børns opvækst i en digital kultur: Forskningsperspektiver. København, 260 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning