1992 …2019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Ph.d., Matematikdidaktik, Roskilde Universitet

… → 2003

M.Sc., Educational Research Methodology, Oxford Universitet

… → 2000

Cand.scient., Matematik (hovedfag) og samfundsfag, Aalborg Universitet

… → 1997

Eksterne ansættelser

Expert, European Commission

25 apr. 2018 → …

Professor II, Matematisk institutt, Universitetet i Bergen

1 dec. 2016 → …

Visiting Scholar, Stanford Univeristy

1 sep. 201130 nov. 2011

Lektor, Aarhus Universitet

1 jan. 200931 okt. 2012

Short term consultant (deltid), World Bank

13 aug. 200830 jun. 2009

Adjunkt, Aarhus Universitet

1 jan. 200731 dec. 2008

Seminarieadjunkt, Aalborg Seminarium

1 aug. 200631 dec. 2006

Assistant Professor, Virginia Polytechnic Institute and State University

1 aug. 200430 jun. 2006

Rådgiver, NTNU - Norwegian University of Science and Technology

1 okt. 200231 jul. 2004

Research Officer (deltid), University of Oxford, Oxford, U.K.

1 apr. 200031 jul. 2002

Forskningsassistent (deltid), Danmarks Pædagogiske Institut (now part of Aarhus University)

1 aug. 199830 sep. 1999

Årsvikar, Aalborg Katedralskole

1 aug. 199731 jul. 1998

Keywords

  • Problembaseret Læring
  • Assessment in education
  • Mathematics and PBL
  • Group formation in PBL
  • PBL models
  • Mathematics education
  • Teacher training
  • Classroom dialogues
  • Gifted students in mathematics
  • Psychology of learning mathematics
  • STEM education
  • Informal learning / out-of-school time projects
  • Training of science communicators
  • SOLO Taxonomy
  • The philosophy and history of science
  • Nature of mathematics
  • Ethnomathematics
  • Mathematics and engineering
  • PBL progression
  • Grading scales
  • Auditoria lecturing
  • Competitions

Fingerprint Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som stammer fra personprofilernes indhold. Det opdateres løbende med nye registreringer.

  • 19 Lignende profiler
mathematics Samfundsvidenskab
learning Samfundsvidenskab
engineering Samfundsvidenskab
education Samfundsvidenskab
project group Samfundsvidenskab
teamwork Samfundsvidenskab
science Samfundsvidenskab
dialogue Samfundsvidenskab

Netværk Klik på punkterne for at se detaljerne.

Projekter 2012 2018

Development of an interdisciplinary curriculum (NPHE-2017/10326)

Jaksman, T., Søndergaard, B. D., Järvinen, J. K., Rydén, L., Reinholde, I., Zumente-Steele, U., Mačkinis, V., Pekkola, E., Rowley, C. & Pruulmann Vengerfeldt, P.

15/06/201730/09/2018

Projekter: ProjektForskning

Modeller for gruppedannelse i PBL

Søndergaard, B. D., Ravn, O., Krogh, L., Bundgaard, S. B. & Jørgensen, L. K.

01/01/201701/06/2018

Projekter: ProjektAndet

European Union and Russia Studies (NPHE-2016/10356)

Jaksman, T., Järvinen, J., Rydén, L., Søndergaard, B. D., Reinholde, I., Zumente-Steele, U., Mačkinis, V. & Lopetaitė, R.

15/06/201601/10/2017

Projekter: ProjektForskning

Enhancing Student Learning Experience in Interdisciplinary Area Studies (NPHE-2015/10223)

Roop, L., Mačkinis, V., Oroza, M., Søndergaard, B. D., Zumente-Steele, U., Reinholde, I., Lopetaitė, R. & Kott, M.

15/06/201501/10/2016

Projekter: ProjektForskning

Publikationer 1992 2019

Integrating the methods of mathematical modelling and engineering design in projects

Abou-Hayt, I., Dahl, B. & Rump, C. Ø., 2019, (Accepteret/In press) Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education .

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

PBL og matematik

Hüttel, H., Rasmussen, J. G., Rasmussen, M. G. & Søndergaard, B. D., 2019. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPosterFormidling

Åben adgang

Tro og matematik

Dahl Søndergaard, B., 2019, Tro og videnskab. Øhrstrøm, P. (red.). Aalborg: Forlaget CKT, s. 93-113

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

University reform pedagogies in Denmark: The case of problem-based learning

Dahl, B. & Holgaard, J. E., 2019, (Afsendt) I : Revue internationale d’éducation de Sèvres.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Classroom Dialogue as a French Braid: A Case Study from Trigonometry

Andresen, M. & Dahl, B., 2018, Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. s. 43-50 8 s. (P M E Conference. Proceedings, Bind 2).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Åben adgang
Fil
dialogue
classroom
evaluation
Teaching
learning

Aktiviteter 2003 2018

1st HEIRRI Conference: Teaching Responsible Research and Innovation at University

Bettina Dahl Søndergaard (Oplægsholder)
18 mar. 2016

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

Annual Fund 2009 Committee, St Edmund Hall, University of Oxford, UK (Ekstern organisation)

Bettina Dahl Søndergaard (Medlem)
2009

Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af udvalg, kommission, råd, nævn, forening, organisation eller lignende

Approaches to Teaching in Interdisciplinary Studies

Bettina Dahl Søndergaard (Oplægsholder)
24 aug. 201525 aug. 2015

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

CEDAR (Coal Education Development and Resource) (Ekstern organisation)

Bettina Dahl Søndergaard (Medlem)
1 maj 2006

Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af bedømmelsesudvalg