• Kroghstræde 3, 4241

    9220 Aalborg Ø

    Danmark

  • Kroghstræde 3, 5151

    9220 Aalborg Ø

    Danmark

20122019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 2012 2019

2019

Dannelsen af en eksemplarisk forståelsesbaggrund: inden for menneskefagsprofessionerne

Feilberg, C., 2019, Kvalitative iagttagelser: at forstå, undersøge og udrede mennesker på et eksistentiel-fænomenologisk grundlag. Feilberg, C. & Maul, J. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 237-258 (Skriftserie om eksistentiel fænomenologi).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Den kvalitative iagttagers habitus: personligt og kollektivt

Feilberg, C., 2019, Kvalitative iagttagelser: at forstå, undersøge og udrede mennesker på et eksistentiel-fænomenologisk grundlag. Feilberg, C. & Maul, J. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 107-138 (Skriftserie om eksistentiel fænomenologi).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Den lidenskabelige iagttager: iagttagelser af børn og voksne med udviklingshæmning

Maul, J. I. & Feilberg, C., 2019, Kvalitative iagttagelser: at forstå, undersøge og udrede mennesker på et eksistentiel-fænomenologisk grundlag. Feilberg, C. & Maul, J. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 139-160 (Skriftserie om eksistentiel fænomenologi).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Det fortolkende blik: psykomotoriske vanskeligheder, diagnoser og pædagogisk-psykologisk rådgivning

Maul, J. I. & Feilberg, C., 2019, Kvalitative iagttagelser: at forstå, undersøge og udrede mennesker på et eksistentiel-fænomenologisk grundlag. Feilberg, C. & Maul, J. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 191-214 (Skriftserie om eksistentiel fænomenologi).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Eksistentiel fænomenologi: filosofisk grundlag for kvalitativ iagttagelse

Feilberg, C., 2019, Kvalitative iagttagelser: at forstå, undersøge og udrede mennesker på et eksistentiel-fænomenologisk grundlag. Feilberg, C. & Maul, J. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 35-63 27 s. (Skriftserie om eksistentiel fænomenologi).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Et kritisk blik på de videregående uddannelser: Lad jobparathed og dannelse gå hånd i hånd

Romani, A. Q., Bo, I. G. & Feilberg, C., 2019, (Ikke-udgivet) I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. s. 1-12 12 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Iagttagelsens fænomenologi: sammenfatning og overvejelser

Feilberg, C. & Maul, J. I., 2019, Kvalitative iagttagelser: at forstå, undersøge og udrede mennesker på et eksistentiel-fænomenologisk grundlag. Feilberg, C. & Maul, J. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 291-308 (Skriftserie om eksistentiel fænomenologi).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

In deep water: University students’ challenges in the processes of self-formation, survival or flight

Feilberg, C., 2019, Educational Dilemmas: A Cultural Psychological Perspective. Tateo, L. (red.). Routledge, s. 126-138 13 s. (Cultural Dynamics of Social Representation).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

flight
water
field of study
student
psychology student

Kvalitative iagttagelser: at forstå, undersøge og udrede mennesker på et eksistentiel-fænomenologisk grundlag

Feilberg, C. (red.) & Maul, J. (red.), 2019, Aalborg Universitetsforlag. 316 s. (Skriftserie om eksistentiel fænomenologi).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Mennesket bag den kvalitative iagttagelse og undersøgelse

Feilberg, C. & Maul, J. I., 2019, Kvalitative iagttagelser: at forstå, undersøge og udrede mennesker på et eksistentiel-fænomenologisk grundlag. Feilberg, C. & Maul, J. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 11-34 23 s. (Skriftserie om eksistentiel fænomenologi).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Metodologisk refleksion: ved kvalitative iagttagelser og undersøgelser

Feilberg, C., 2019, Kvalitative iagttagelser: at forstå, undersøge og udrede mennesker på et eksistentiel-fænomenologisk grundlag. Feilberg, C. & Maul, J. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 65-105 (Skriftserie om eksistentiel fænomenologi).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

23 Downloads (Pure)
23 Downloads (Pure)

PBL som dannelsesprincip: Dannelsesfortællinger på human- og samfundsvidenskabelige studier

Romani, A. Q., Bo, I. G. & Feilberg, C., 2019, (Ikke-udgivet)

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Fil
9 Downloads (Pure)

Supporting the social and academic integration of first year psychology students within Higher Learning

Feilberg, C., 6 mar. 2019, Nordic Educational Research Association - NERA 2019 Abstract Book.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Vilkårene for den kvalitative iagttager: i et nutidigt perspektiv

Feilberg, C., 2019, Kvalitative iagttagelser: at forstå, undersøge og udrede mennesker på et eksistentiel-fænomenologisk grundlag. Feilberg, C. & Maul, J. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 259-289 (Skriftserie om eksistentiel fænomenologi).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2018
83 Downloads (Pure)

Discussion on methodology to go up and down learning stepladder properly: from a comparative study of supervision in PBL and relationship building in service learning

Yamaguchi, H., Jensen, M. & Feilberg, C., 14 feb. 2018, Conference Proceedings PBL2018 INTERNATIONAL CONFERENCE PBL for the Next Generation Blending active learning, technology, and social justice February 16-19, 2018, Santa Clara, California, USA . 12 s. (PBL International Conference: Problem-Based Learning and Active Learning Methodologies).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Åben adgang
Fil
supervision
methodology
learning
citizenship
educational institution
7 Downloads (Pure)

Formation and Psychology: The embodiment of a professional habitus of psychology students

Feilberg, C., 2018, s. 40-42. 3 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang
Fil
psychology student
psychology
profession
student
commitment
291 Downloads (Pure)
Fil
psychology student
habits
profession
learning
student
1 Citation (Scopus)

Studying the Intentionality of Human Being: Through the Elementary Meaning of Lived Experience

Feilberg, C., Norlyk, A. & Keller, K. D., 16 okt. 2018, I : Journal of Phenomenological Psychology. 49, 2, s. 214-246 33 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Qualitative Research
Life Change Events
Research Personnel
Psychology
Health
quality assurance
university
parliament
education
manufacturing

What Has Happened to Quality?

Szulevicz, T. & Feilberg, C., 1 jan. 2018, Sustainable Futures for Higher Education: The Making of Knowledge Makers . Valsiner, J., Lutsenko, A. & Antoniouk, A. (red.). Springer, s. 313-326 14 s. (Cultural Psychology of Education, Bind 7).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

quality assurance
university
parliament
education
manufacturing
2017

Skjulte Kræfter og Processer i Vejledningsrummet: Dannelsesperspektiver på Projektarbejde og Projektvejlederrollen ved Universiteterne

Feilberg, C., 2017, I : Psyke & Logos. 38, 2, s. 134-158 25 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

supervision
learning
2015

Hvordan dannes en psykologisk og videnskabelig habitus hos psykologistuderende?

Feilberg, C., 2015, I : Psykolog Nyt. 6, s. 22

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Åben adgang

On the function and importance of research design in existential-phenomenological qualitative research

Feilberg, C., 2015.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

research planning
qualitative research
social research
human sciences
social science

Selvrefleksion som uddannelsesgreb – en kritisk diskussion

Feilberg, C., 2015, I : Nordiske Udkast. 2, s. 42- 61 21 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

reflexivity
student
surveillance
examination
human sciences
2014
174 Downloads (Pure)

Dannelsen af en psykologisk og videnskabelig habitus hos psykologistuderende

Feilberg, C., 2014, Roskilde Universitet: Academic Books. 587 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

Åben adgang
Fil
2013

Phenomenology and hermeneutics - poles apart? An existential-phenomenological clarification of qualitative research methodology

Keller, K. D. & Feilberg, C., 13 aug. 2013. 8 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

phenomenology
hermeneutics
Pole
qualitative research
interpretation
2012

Eksistentiel fænomenologi - betegnelsen, stilen og begrebet

Feilberg, C., 2012, Den menneskelige eksistens. Introduktion til den eksistentielle fænomenologi. Keller, K. D. (red.). Aalborg Universitetsforlag, s. 45-75 (Skriftserie om eksistentiel fænomenologi, Bind 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review