Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Master i Læreprocesser, Aalborg University

M.Sc. , Technische Universität Dresden

Emneord

  • Pædagogik og Læring
  • Problem baseret læring
  • Engineering
  • STEM education
  • Læring i bæredygtighed
  • Åben skole
  • Skole-og virksomhedssamarbejde
  • Kompetenceopbygning og innovation
  • Uddannelse
  • Samspil mellem uddannelser
  • Videregående ingeniøruddannelse
  • folkeskole

Fingerprint Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som stammer fra personprofilernes indhold. Det opdateres løbende med nye registreringer.

  • 13 Lignende profiler
climate Samfundsvidenskab
Teaching Samfundsvidenskab
science Samfundsvidenskab
school Samfundsvidenskab
learning Samfundsvidenskab
municipality Samfundsvidenskab
secondary school pupil Samfundsvidenskab
energy Samfundsvidenskab

Netværk Klik på punkterne for at se detaljerne.

Projekter 2008 2023

Publikationer 1994 2020

STEM education and green entrepreneurship for Danish 6th grade pupils

Dahl, B. & Grunwald, A., 2020, (Afsendt) I : International Journal of Science Education.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Variation in PBL in different university STEM study programmes: How elastic is PBL?

Dahl, B. & Grunwald, A., 2020, (Under udarbejdelse) IRSPBL 2020.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Climate Science Curriculum design in Cooperation with Business and Engineering Education – an example from Danish lower secondary school

Grunwald, A., 2019, NOFA7​, Nordic Conference on​ Teaching and Learning in Curriculum Subjects.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Regionalt STEM-netværk mellem Aalborg Universitet og folkeskoler

Grunwald, A. & Kronvald, O., mar. 2019, 27 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Fil

Samarbejdet om den åbne skole: Veje til fornyelse af undervisning i naturfag, teknologi og engineering

Grunwald, A., maj 2019, 1. udgave 2019 udg. Samfundslitteratur. 161 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Aktiviteter 2011 2020

  • 7 Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
  • 3 Konferenceoplæg
  • 2 Organisering af eller deltagelse i konference
  • 1 Peer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripter

IRSPBL 2020: Educate for the Future: PBL, Sustainability and Digitalisation (Begivenhed)

Annette Grunwald (Fagfællebedømmer)
jan. 2020apr. 2020

Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelsePeer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripterForskning

Konferenceoplæg

Annette Grunwald (Foredragsholder)
22 sep. 2019

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

Deutsche Gesellschaft für Technische Bildung

Annette Grunwald (Deltager)
sep. 2019

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference

Hvad har eleverne fået ud af EDISON?

Annette Grunwald (Foredragsholder), Bettina Dahl Søndergaard (Foredragsholder)
30 aug. 2019

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

NOFA7​, Nordic Conference on​ Teaching and Learning in Curriculum Subjects

Annette Grunwald (Deltager)
13 maj 201915 maj 2019

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference