Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Cand. mag. ph.d.

Keywords

  • Pædagogik og Læring
  • Professionsforskning
  • Professionspædagogik
  • Sundhed og læring
  • Transitioner i organisationer
  • higher education
  • PBL
  • Uddannelse
  • Innovation og træghed i uddannelse og læring
  • Didaktik
  • Klinisk didaktik
  • Sundhed og læring
  • Studenterstrategier
  • Higher education
  • Undervisningspraksis
  • PBL

Fingeraftryk Fingeraftryk er baseret på at anvende teksten fra personernes videnskabelige dokumenter til at skabe et indeks med vægtede ord, som definerer de vigtigste emner fra hver enkelt forsker.

student Samfundsvidenskab
nursing Samfundsvidenskab
teacher Samfundsvidenskab
education Samfundsvidenskab
ethnography Samfundsvidenskab
university teacher Samfundsvidenskab
experience Samfundsvidenskab
participation Samfundsvidenskab

Netværk Klik på punkterne for at se detaljerne.

Projekter 2008 2020

Publikationer 2001 2019

Academic strategies among students with profession – and university bachelors backgrounds

Højbjerg, K. & Martinussen, M. L., 2019, (Under udarbejdelse) I : International Studies in Sociology of Education.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Student interdisciplinary practices in a PBL study environment

Hindhede, A. L., Martinussen, M. & Højbjerg, K., 2019, (Accepteret/In press) Framing Interdisciplinary Learning in Higher Education: Innovation and Change in Professional Education. S. (red.). Springer, (Innovation and Change in Professional Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

bachelor
student
interdisciplinarity
study program
praxeology

Transfer practices during acquired brain injury rehabilitation: a descent in the medical hierarchy

Egerod, I., Højbjerg, K. & Poulsen, I., feb. 2019, (Accepteret/In press) New dynamics of disability and rehabilitation: Interdisciplinary perspectives.. Palgrave Macmillan

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

At lære at agere i et sundhedsvæsen under forandring

Højbjerg, K. & Larsen, K., jul. 2018, Sundhedsvæsenet under forandring. Hundborg, S. (red.). 1 udg. København: Munksgaard , s. 9-34 25 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

Health Capital: An Empirical Study of Danish Healthcare Professionals’ Bodily Investments

Larsen, K., Harsløf, I., Højbjerg, K. & Hindhede, A. L., jul. 2018, s. 548-549. 2 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Aktiviteter 2009 2018

14th International and Interdisciplinary Conference on Communication, Medicine and Ethics

Karin Højbjerg (Deltager)
6 jul. 20167 jul. 2016

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende

BSA medical Sociology, Aston University

Karin Højbjerg (Deltager)
7 sep. 20169 sep. 2016

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference

BSA Medical Sociology Group Annual Conference

Karin Højbjerg (Deltager)
9 sep. 201511 sep. 2015

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference

Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift (Tidsskrift)

Karin Højbjerg (Fagfællebedømmer)
1 sep. 2017 → …

Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelsePeer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripterForskning

Den kliniske vejleders undervisningspraksis

Karin Højbjerg (Oplægsholder)
7 okt. 2011

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed