Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 2001 2019

2019

Academic strategies among students with profession – and university bachelors backgrounds

Højbjerg, K. & Martinussen, M. L., 2019, (Under udarbejdelse) I : International Studies in Sociology of Education.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Student interdisciplinary practices in a PBL study environment

Hindhede, A. L., Martinussen, M. & Højbjerg, K., 2019, (Accepteret/In press) Framing Interdisciplinary Learning in Higher Education: Innovation and Change in Professional Education. S. (red.). Springer, (Innovation and Change in Professional Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

bachelor
student
interdisciplinarity
study program
praxeology

Transfer practices during acquired brain injury rehabilitation: a descent in the medical hierarchy

Højbjerg, K., Egerod, I. & Poulsen, I., maj 2019, New dynamics of disability and rehabilitation: Interdisciplinary perspectives. 1 udg. Palgrave Macmillan, s. 251-272

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2018

At lære at agere i et sundhedsvæsen under forandring

Højbjerg, K. & Larsen, K., jul. 2018, Sundhedsvæsenet under forandring. Hundborg, S. (red.). 1 udg. København: Munksgaard , s. 9-34 25 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

166 Downloads (Pure)

Health Capital: An Empirical Study of Danish Healthcare Professionals’ Bodily Investments

Larsen, K., Harsløf, I., Højbjerg, K. & Hindhede, A. L., jul. 2018, s. 548-549. 2 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Proxy-produced ethnographic work: What are the problems, issues, and dilemmas arising from proxy-ethnography?

Martinussen, M. L., Højbjerg, K. & Tamborg, A. L., 2 jan. 2018, I : Ethnography and Education. 13, 1, s. 100-118 19 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

ethnography
student
research process
sociologist
disposition

University-teachers’ strategies to enhance activity and participation of non-traditional students – Greenlandic University teachers as case

Højbjerg, K. & Hindhede, A. L., 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang
university teacher
participation
teacher
student
educational system
2017
64 Downloads (Pure)

Klinikkens didaktik i et professionspædagogisk perspektiv

Højbjerg, K., Pedersen, K. A. & Boge, J., 2017, I : Klinisk Sygepleje. 4, s. 243-256 14 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Kritiske teoriers analysekraft i rapport om sundhedsprofessionelles uddannelsesbehov

Larsen, K. & Højbjerg, K., aug. 2017, Kritiske perspektiver i helsefagene: Utdanning, yrkespraksis og forskning . Feiring, M., Juritzen, T. I., Knutsen, I. R. & Larsen, K. (red.). 1 udg. Oslo: Cappelen Damm, Bind 1. s. 21-48 28 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang

Tilbage til sagen

Tanggaard, L. & Højbjerg, K., 2017, Kritiske perspektiver i helsefagene : Utdanning, yrkespraksis og forskning. Feiring, M., Ruud Knutsen, I., I. Juritzen, T. & Larsen, K. (red.). 1 udg. Cappelen Damm Akademisk, Bind 1. s. 77-100 23 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang
2016

Professionsidentitet under transformation: Den kliniske vejleders undervisningspraksis som eksempel på velfærdsorganisering

Højbjerg, K., dec. 2016, I : Praktiske Grunde. 3-4, s. 73-90 18 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Velfærdsorganisering og transformation – en indledning

Højbjerg, K. & Martinussen, M. L., dec. 2016, I : Praktiske Grunde: Nordisk tidsskrift for kultur- og samfundsvidenskab. 3-4, s. 5-10 6 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
2015

Grænser for professionel autoritet i mødet mellem sundhedsprofessionelle og patienter/klienter.

Højbjerg, K., Sandholm Larsen, N. & Larsen, K., 2015, I : Praktiske Grunde: Nordisk tidsskrift for kultur- og samfundsvidenskab. 2015 1-2, s. 43-60 4.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Nyuddannede sygeplejerskers svære møde med arbejdslivet

Aagesen, M. & Højbjerg, K., 2015, I : Sygeplejersken. 11, s. 64-68 5 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Åben adgang
3 Citationer (Scopus)

The challenge of establishing a professional practice within practical education

Højbjerg, K., 8 jan. 2015, I : Ethnography and Education. 10, 2, s. 185-197

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

teacher
nursing
education
teaching practice
jurisdiction

”Ens sociale hjerte banker jo”: Sygehussocialrådgiveres strategier mellem patienternes behov, organisationens krav og faglige idealer

Nielsen, U. S., Højbjerg, K., Sandholm Larsen, N. & Larsen, K., 1 sep. 2015, I : Praktiske Grunde. Tidsskrift for kultur- og samfundsvidenskab. 1-2, s. 61-78 18 s., 5.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

”Er jeg akademiker nok?”: studenterkampe om legitim uddannelseskultur

Højbjerg, K. & Martinussen, M., 2015, I : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 10, 18, s. 7-24 18 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
2014

Den personlige dimension - om lærerstuderendes opfattelse af brug af abstrakt, teoretisk viden

Højbjerg, K. & Nielsen, J., 2014, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 4

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Klienters virkninger på sundhedsprofessionerne

Larsen, K. & Højbjerg, K., 2014, I : Gjallerhorn. 19, s. 48-53 6 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Praktikuddannelse i et professionspædagogisk perspektiv

Højbjerg, K., 2014, I : Gjallerhorn. 19, s. 64-71

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Students’ Performative Strategies in the Practical part of Nursing Education: An international Collection of Ethnographic research on Learners Experiences

Højbjerg, K., 2014, Performativity in Education: An international Collection of Ethnographic research on learners' experiences. Bob Jeffrey, A. R. J. GB. (red.). 1 udg. Gloucestershire: E & E Publishing, s. 21-44 24 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

nursing
education
experience
student
learning process
2013
202 Downloads (Pure)

A New Normal of Practical Education?

Højbjerg, K., 2013. 2 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Fil

A Profession Perspective on Tehcno-Anthropological Identity

Højbjerg, K., 2013, What is Techno-Anthropology?. Børsen, T. & Botin, L. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 191-260 (Serie om Lærings-, forandrings- og organisationsudviklingsprocesser/Series in Transformational Studies; Nr. 1, Bind 2).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2012

Pierre Bourdieus praktikteori udlagt gennem eksempler fra forskning i professionalisering af undervisningspraksis.

Højbjerg, K., 2012, Refleksiv praksis: Forskning i forandring. Bilfeldt, A., Bloch-Poulsen, J., Børsen, T., Gammelby, M., Højbjerg, K. & Juel Jacobsen, A. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, Bind 1. s. 44-67 (Serie om Lærings-, forandrings- og organisationsudviklingsprocesser/Series in Transformational Studies; Nr. 1, Bind 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

82 Downloads (Pure)

Professionalisering af praktikuddannelse

Højbjerg, K., 2012. 2 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Fil
2972 Downloads (Pure)

Professionalisering af praktikuddannelse

Højbjerg, K., 2012. 14 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Fil

Refleksionens nødvendighed

Juel Jacobsen, A., Højbjerg, K., Gammelby, M. L., Bloch-Poulsen, J., Børsen, T. & Bilfeldt, A., 21 dec. 2012, Refleksiv praksis: Forskning i forandring. Bilfeldt, A., Bloch-Poulsen, J., Børsen, T., Gammelby, M. L., Højbjerg, K. & Jacobsen, A. J. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, Bind 1. s. 4-26 (Serie om Lærings-, forandrings- og organisationsudviklingsprocesser/Series in Transformational Studies; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

12791 Downloads (Pure)

Refleksiv praksis: Forskning i forandring

Bilfeldt, A. (red.), Bloch-Poulsen, J. (red.), Børsen, T. (red.), Gammelby, M. L. (red.), Højbjerg, K. (red.) & Juel Jacobsen, A. (red.), 2012, 1 udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag. 135 s. (Serie om Lærings-, forandrings- og organisationsudviklingsprocesser/Series in Transformational Studies; Nr. 1, Bind 1).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Fil

Time-out nødvendig i klinisk undervisning

Højbjerg, K., 2012, I : Sygeplejersken. 12, s. 80-83 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

75 Downloads (Pure)

Professionalizing and formalizing practical education

Højbjerg, K., 19 sep. 2011.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Fil

Workplace Teaching and the Concept of Contextualizing

Højbjerg, K. & Laursen, E., 22 mar. 2011. 17 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

2009

How to Handle Proximity When Conducting Ethnographic Field Studies in Own Culture: Contextualizing Workplace Teaching as Case

Højbjerg, K., 22 sep. 2009.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

2006

Fortolkning af professionsbacheloruddannelse: Inspiration fra sygeplejerskeuddannelsen i Rotterdam, Holland

Højbjerg, K., 2006, I : Uddannelsesnyt FS8. 17., 2

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2003
1730 Downloads (Pure)

Tværfagligt samarbejde og opbrud af faggrænser: Vilkår og muligheder for sygeplejersken. En empirisk undersøgelse af hvordan det foregår, når sygeplejersken udøver tværfagligt samarbejde på hospitalet

Højbjerg, K., 2003, Institut for Filosofi, Pædagogik og Retorik. Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

Åben adgang
Fil
2001

Problem Based Learning: Skal det have en plads i sygeplejerskeuddannelsen?

Højbjerg, K., 2001, I : H:S Sygeplejerskeuddannelsen. 6

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Tværfaglighed mellem læge og sygeplejerske

Højbjerg, K., 2001, I : Klinisk Sygepleje. 15, 2, s. 71-77

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review