Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 2001 2019

Filter
Tidsskriftartikel
2001

Problem Based Learning: Skal det have en plads i sygeplejerskeuddannelsen?

Højbjerg, K., 2001, I : H:S Sygeplejerskeuddannelsen. 6

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Tværfaglighed mellem læge og sygeplejerske

Højbjerg, K., 2001, I : Klinisk Sygepleje. 15, 2, s. 71-77

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2006

Fortolkning af professionsbacheloruddannelse: Inspiration fra sygeplejerskeuddannelsen i Rotterdam, Holland

Højbjerg, K., 2006, I : Uddannelsesnyt FS8. 17., 2

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2012

Time-out nødvendig i klinisk undervisning

Højbjerg, K., 2012, I : Sygeplejersken. 12, s. 80-83 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2014

Den personlige dimension - om lærerstuderendes opfattelse af brug af abstrakt, teoretisk viden

Højbjerg, K. & Nielsen, J., 2014, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 4

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Klienters virkninger på sundhedsprofessionerne

Larsen, K. & Højbjerg, K., 2014, I : Gjallerhorn. 19, s. 48-53 6 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Praktikuddannelse i et professionspædagogisk perspektiv

Højbjerg, K., 2014, I : Gjallerhorn. 19, s. 64-71

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
2015

Grænser for professionel autoritet i mødet mellem sundhedsprofessionelle og patienter/klienter.

Højbjerg, K., Sandholm Larsen, N. & Larsen, K., 2015, I : Praktiske Grunde: Nordisk tidsskrift for kultur- og samfundsvidenskab. 2015 1-2, s. 43-60 4.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Nyuddannede sygeplejerskers svære møde med arbejdslivet

Aagesen, M. & Højbjerg, K., 2015, I : Sygeplejersken. 11, s. 64-68 5 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Åben adgang
3 Citationer (Scopus)

The challenge of establishing a professional practice within practical education

Højbjerg, K., 8 jan. 2015, I : Ethnography and Education. 10, 2, s. 185-197

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

teacher
nursing
education
teaching practice
jurisdiction

”Ens sociale hjerte banker jo”: Sygehussocialrådgiveres strategier mellem patienternes behov, organisationens krav og faglige idealer

Nielsen, U. S., Højbjerg, K., Sandholm Larsen, N. & Larsen, K., 1 sep. 2015, I : Praktiske Grunde. Tidsskrift for kultur- og samfundsvidenskab. 1-2, s. 61-78 18 s., 5.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

”Er jeg akademiker nok?”: studenterkampe om legitim uddannelseskultur

Højbjerg, K. & Martinussen, M., 2015, I : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 10, 18, s. 7-24 18 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
2016

Professionsidentitet under transformation: Den kliniske vejleders undervisningspraksis som eksempel på velfærdsorganisering

Højbjerg, K., dec. 2016, I : Praktiske Grunde. 3-4, s. 73-90 18 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Velfærdsorganisering og transformation – en indledning

Højbjerg, K. & Martinussen, M. L., dec. 2016, I : Praktiske Grunde: Nordisk tidsskrift for kultur- og samfundsvidenskab. 3-4, s. 5-10 6 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
2017
72 Downloads (Pure)

Klinikkens didaktik i et professionspædagogisk perspektiv

Højbjerg, K., Pedersen, K. A. & Boge, J., 2017, I : Klinisk Sygepleje. 4, s. 243-256 14 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
2018

Proxy-produced ethnographic work: What are the problems, issues, and dilemmas arising from proxy-ethnography?

Martinussen, M. L., Højbjerg, K. & Tamborg, A. L., 2 jan. 2018, I : Ethnography and Education. 13, 1, s. 100-118 19 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

ethnography
student
research process
sociologist
disposition
2019

Academic strategies among students with profession – and university bachelors backgrounds

Højbjerg, K. & Martinussen, M. L., 2019, (Under udarbejdelse) I : International Studies in Sociology of Education.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review