Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 2010 2019

2019
1 Citation (Scopus)

Creativity as a developmental resource in sport training activities

Rasmussen, L. J. T., Østergaard, L. D. & Glaveanu, V. P., 13 jun. 2019, I : Sport, Education and Society. 24, 5, s. 491-506 16 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

training (sports)
Creativity
Sports
creativity
Teaching

Exploring the multifaceted role of creativity in an elite football context

Rasmussen, L. J. T., Glaveanu, V. P. & Østergaard, L. D., 11 jun. 2019, I : Qualitative Research in Sport, Exercise and Health. s. 1-16 16 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2018

Biologi og Idræt – et funktionelt kompetenceudviklende tværfagligt samarbejde?

Østergaard, L. D., Steffen, E., Bjørkelund, O. A. & Stidsen, P. R., 4 dec. 2018, I : MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 4, s. 55-71

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Physical Education and Training
physical education
Learning
teacher
learning
82 Downloads (Pure)

Evaluering af SMARTsport: et DGI projekt

Østergaard, L. D., Poulsen, M. K., Skrubbeltrang, L. S. & Bjørkelund, O. A., jul. 2018, 31 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Åben adgang
Fil

Fordele og barriere ved brug af bevægelsesfremmende mobilteknologi i undervisningen.

Østergaard, L. D., 8 nov. 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Undersøgelsesbaseret tværfaglige idræts-biologiundervisning som en meningsfuld og motiverende måde at integrerer teorifaglig læring i idrætsfaget

Østergaard, L. D., 8 nov. 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

2017

A taxonomy of physical activities in school

Østergaard, L. D., 2017, I : Research Quarterly for Exercise and Sport. 88, Suppl. 1, s. A133-A134

Publikation: Bidrag til tidsskriftKonferenceabstrakt i tidsskriftForskningpeer review

Digitalt medieret makkerfeedback: En undersøgelse af deltagerstyret idrætsundervisning støttet af digitale teknologier

Søndergaard, S. & Østergaard, L. D., 14 nov. 2017, I : Scandinavian Sport Studies Forum. 8, s. 139-161

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Forøget fokus på teoretisk læring i idrætsfaget: en tværfaglig undersøgende tilgang med fokus på krop og bevægelse.

Østergaard, L. D., Bjørkelund, O. A., Steffen, E. & Stidsen, P. R., 2017, Book of abstracts, Kroppsøvingskonferansen, 8.-9. juni 2017, Oslo, Norge. Norges Idrettshøgskole, s. 61

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskning

Åben adgang

Integrering af teori i praksislæring: idræt på Aalborg Universitet

Østergaard, L. D. & Larsen, K. K., 2017, I : Dansk Sportsmedicin. 21, 4, s. 56-58

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Åben adgang

Involvering af studerende i kvalitative forskningsprojekter

Østergaard, L. D., okt. 2017.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Physical Activity During School: When, Why, and How … and What do the Students think?

Østergaard, L. D., 1 sep. 2016.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

soccer
creativity
psychological factors
ability
educational setting
2015

A new didactics for cultivating creative football players

Rasmussen, L. J. T. & Østergaard, L. D., 2015, Program and Abstracts, 8th World Congress on Science and Football, WCSF 2015, 20-23 May 2015, Copenhagen, Denmark. Bangsbo, J. & Krustrup, P. (red.). Department of Exercise and Sport Sciences, University of Copenhagen, s. 114, No. S20.4

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

Åben adgang

Inquiry based learning as pedagogical approach to enhance reflective practice in physical education teacher education

Østergaard, L. D., 2015, Book of Abstracts, 20th Annual Congress of the European College of Sport Science, ECSS, 24-27 June 2015, Malmö, Sweden. European College of Sport Science, s. 323

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

2014

Can an autonomous form of peer feedback in physical education enhance students’ motivation?

Østergaard, L. D. & Curth, M., 2014, I : Advances in Physical Education. 4, s. 190-201

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Dialogisk undervisning: et indblik i den kommunikative anvendelse i idrætsundervisningen i gymnasieskolen

Ørsted, G. & Østergaard, L. D., 2014, I : idrottsforum.org. s. 1-13 13 s., 2014-09-12.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Engagerande samtal i det naturvetenskapliga klassrummet

Löfgren, R., Schoultz, J., Johnsson, K. & Østergaard, L. D., 2014, I : NorDiNa: Nordic Studies in Science Education. 10, 2, s. 130-145

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Inquiry based learning in physical education

Østergaard, L. D., 2014, 4th International Conference on Qualitative Research in Sport and Exercise, QRSE, 1-3 September 2014, Loughborough, UK. Routledge, s. 57

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

Med videnskaben på tur: Dansk Naturvidenskabsfestival 2012

Østergaard, L. D., 2014, I : MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2014, 1, s. 7-26 20 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
2013
271 Downloads (Pure)

Artikelskrivning som eksamensform

Østergaard, L. D. & Stentoft, D., 2013, I : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 8, 15, s. 47-59 13 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fil

Gensidigt lærende partnerskaber i teori og praksis. Et organisatorisk drama i to akter

Willert, S., Østergaard, L. D. & Nymand, R., 2013, I : Akademisk Kvarter. 06, Forår 2013, s. 204-216 12 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Monistisk læring i idræt – nyt samlet syn på hvordan elever lærer i idræt

Curth, M. & Østergaard, L. D., 12 mar. 2013, I : idrottsforum.org.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Multimodal evaluering af deltagerstyret problem- og undersøgelsesbaseret aktiviteter i børnehave og indskoling

Østergaard, L. D., 2013, I : NorDiNa: Nordic Studies in Science Education. 9, 2, s. 125 144 s., 20.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

49 Downloads (Pure)

Visible science learning in Early Childhood Education (ECE): Example of multimodal representations to document learning in a Danish Early Childhood Education center (preschool).

Østergaard, L. D., 1 sep. 2013, ESERA13: Science Education Research for Evidence-Based Teaching and Coherence in Learning: Forsknings baserede naturfagslæring - sammenhæng mellem undervisning og læring.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

Fil
2012
848 Downloads (Pure)
Fil
409 Downloads (Pure)

Inquiry Based Science Education og den sociokulturelt forankrede dialog i naturfagsundervisningen.

Østergaard, L. D., 2012, I : NorDiNa: Nordic Studies in Science Education. 8, 2, s. 162-177 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fil
1959 Downloads (Pure)

Makker-feedback som et redskab til at øge elevernes motivation i idrætsundervisningen

Curth, M. & Østergaard, L. D., 6 jun. 2012, I : idrottsforum.org. 18 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fil
1193 Downloads (Pure)
Fil

Tracing learning about astronomy during an ICT supported inquiry

Otrel-Cass, K., Østergaard, L. D., Johnson, P. & Krogh, J., 2012, 43rd Annual ASERA Conference: Promoting science education and science education research in all contexts and at all levels of education. Heck, D. (red.). Sippy Downs: University of the Sunshine Coast, Sippy Downs, Queensland, Australia, s. 68-69

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskningpeer review

communication technology
information technology
learning
science
student
2011

Naturfagsundervisning med nye øjne og øre

Østegaard, L. D. & Grunwald, A., 2011, I : Unge Paedagoger. 4

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2010
8 Citationer (Scopus)

Inquiry-based science education: - har naturfagsundervisningen i Danmark brug for det?

Østergaard, L. D., Sillasen, M. K., Hagelskjær, J. & Bavnhøj, H., dec. 2010, I : MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik. 4, s. 25-43

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review