Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 2010 2019

Filter
Tidsskriftartikel
2019
Physical Education and Training
physical education
Learning
teacher
learning
2 Citationer (Scopus)

Creativity as a developmental resource in sport training activities

Rasmussen, L. J. T., Østergaard, L. D. & Glaveanu, V. P., 13 jun. 2019, I : Sport, Education and Society. 24, 5, s. 491-506 16 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

training (sports)
Creativity
Sports
creativity
Teaching

Exploring the multifaceted role of creativity in an elite football context

Rasmussen, L. J. T., Glaveanu, V. P. & Østergaard, L. D., 11 jun. 2019, I : Qualitative Research in Sport, Exercise and Health. s. 1-16 16 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Physical Activity during School Time: Influence on Students’ Academic Behaviour

Østergaard, L. D., 2019, (Afsendt) I : Educational Research.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2018

Biologi og Idræt – et funktionelt kompetenceudviklende tværfagligt samarbejde?

Østergaard, L. D., Steffen, E., Bjørkelund, O. A. & Stidsen, P. R., 4 dec. 2018, I : MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 4, s. 55-71

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2017

Digitalt medieret makkerfeedback: En undersøgelse af deltagerstyret idrætsundervisning støttet af digitale teknologier

Søndergaard, S. & Østergaard, L. D., 14 nov. 2017, I : Scandinavian Sport Studies Forum. 8, s. 139-161

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Integrering af teori i praksislæring: idræt på Aalborg Universitet

Østergaard, L. D. & Larsen, K. K., 2017, I : Dansk Sportsmedicin. 21, 4, s. 56-58

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Åben adgang
soccer
creativity
psychological factors
ability
educational setting
2014

Can an autonomous form of peer feedback in physical education enhance students’ motivation?

Bidragets oversatte titel: Kan autonom feedback i idræt være med til at øge elevers motivation?Østergaard, L. D. & Curth, M., 2014, I : Advances in Physical Education. 4, s. 190-201

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Dialogisk undervisning: et indblik i den kommunikative anvendelse i idrætsundervisningen i gymnasieskolen

Ørsted, G. & Østergaard, L. D., 2014, I : idrottsforum.org. s. 1-13 13 s., 2014-09-12.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Engagerande samtal i det naturvetenskapliga klassrummet

Löfgren, R., Schoultz, J., Johnsson, K. & Østergaard, L. D., 2014, I : NorDiNa: Nordic Studies in Science Education. 10, 2, s. 130-145

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Med videnskaben på tur: Dansk Naturvidenskabsfestival 2012

Østergaard, L. D., 2014, I : MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2014, 1, s. 7-26 20 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
2013
349 Downloads (Pure)

Artikelskrivning som eksamensform

Østergaard, L. D. & Stentoft, D., 2013, I : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 8, 15, s. 47-59 13 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fil

Gensidigt lærende partnerskaber i teori og praksis. Et organisatorisk drama i to akter

Willert, S., Østergaard, L. D. & Nymand, R., 2013, I : Akademisk Kvarter. 06, Forår 2013, s. 204-216 12 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Monistisk læring i idræt – nyt samlet syn på hvordan elever lærer i idræt

Curth, M. & Østergaard, L. D., 12 mar. 2013, I : idrottsforum.org.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Multimodal evaluering af deltagerstyret problem- og undersøgelsesbaseret aktiviteter i børnehave og indskoling

Østergaard, L. D., 2013, I : NorDiNa: Nordic Studies in Science Education. 9, 2, s. 125 144 s., 20.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2012
418 Downloads (Pure)

Inquiry Based Science Education og den sociokulturelt forankrede dialog i naturfagsundervisningen.

Østergaard, L. D., 2012, I : NorDiNa: Nordic Studies in Science Education. 8, 2, s. 162-177 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fil
2026 Downloads (Pure)

Makker-feedback som et redskab til at øge elevernes motivation i idrætsundervisningen

Curth, M. & Østergaard, L. D., 6 jun. 2012, I : idrottsforum.org. 18 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fil
2011

Naturfagsundervisning med nye øjne og øre

Østegaard, L. D. & Grunwald, A., 2011, I : Unge Paedagoger. 4

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2010
8 Citationer (Scopus)

Inquiry-based science education: - har naturfagsundervisningen i Danmark brug for det?

Østergaard, L. D., Sillasen, M. K., Hagelskjær, J. & Bavnhøj, H., dec. 2010, I : MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik. 4, s. 25-43

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review