Personlig profil

Forskningsprofil

Forskningsprofil

Thomas Mosebo Simonsen er ph.d. og lektor i digitale medier og medieproduktion. Han forsker i brugergenereret indhold og digitale medieplatforme. Herunder også platformes affordances, æstetik og produktionsformer. Desuden forsker han i filmvidenskab og medieproduktion. Han arbejder på et nuværende projekt om biografrum og biografens rolle i en digitaliseret indholdskultur.  

Desuden har en erfaringsmæssig baggrund i produktionsbranchen, som også inddrages i forskning og undervisningsøjemed, og som anvendes til at bygge bro mellem universitet og erhvervsliv, som blandt andet udfoldes i undervisning i produktionsfag og forskning i kulturelle industrier.

Seneste bog er YouTube Kulturen (2023).

 

Undervisningsprofil

Siden 2009 har Thomas Mosebo Simonsen undervist og vejledt studerende primært på sidefagsuddannelsen Mediefag, som han varetager, underviser og vejleder på - over en bred vifte af kurser, som relaterer sig til medieproduktion, film- og mediehistorie, medie-og filmanalyse samt teori, markedskommunikation, digitale medier og medievidenskabelige metoder (har især beskæftiget sig med kvantitative metoder og kvantitativ indholdsanalyse).

Hertil underviser han på bacheloruddannelsen i Kommunikation og Digitale Medier samt på Interaktive Digitale Medier, hvor han underviser i transmedial design og kommunikation med fokus på digitale platforme, deres egenskaber og æstetik. Hertil underviser han i kulturelle industrier og deres produktionsmæssige træk på kandidatuddannelsen (valgfag). Han vejleder også specialestuderende.

 

Administrativ profil

  • Fagkonsulent for Mediefag og faglig ansvarlig for sidefagsuddannelsen Mediefag.
  • Emneredaktør på Medie-og Kommunikationsleksikon https://medieogkommunikationsleksikon.dk/
  • Fagansvarlig på Danmarks Nationaleksikon LEX
 
 

Emneord

  • Medieforskning
  • YouTube
  • Brugergenereret Indhold
  • Medieplatforme
  • Affordances
  • Æstetik
  • Filmanalyse
  • Filmteori og -historie
  • film, society and culture
  • Mediehistorie
  • Medieæstetik
  • Markedskommunikation og æstetik
  • Kulturelle industrier
  • platforme
  • transmedier
  • paratekster
  • autenticitet
  • Sociale Medier
  • Medieproduktion
  • Filmproduktion
  • Reklameproduktion

Fingerprint

Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som stammer fra personprofilernes indhold. Det opdateres løbende med nye registreringer.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde i de sidste fem år

Klik på punkterne for at se detaljerne.