Foto af Lars Bang Jensen
  • Kroghstræde 3, 3-252

    9220 Aalborg Ø

    Danmark

20132016
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 2014 2016

  • 4 Bidrag til bog/antologi
  • 2 Konferenceabstrakt til konference
  • 2 Tidsskriftartikel
  • 1 Ph.d.-afhandling
2016

The standard child: National Testing Made Complex through the Lens of Cultural-Historical Activity Theory

Otrel-Cass, K., Andreasen, K. E. & Jensen, L. B., 2016, Activity Theory in Education: Research and Practice. Gedera, D. S. P. & Williams, P. J. (red.). Brill | Sense, s. 35-50

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Vocational teachers and the notion of ’good teaching’: A study of habitus and doxa in vocational schools

Duch, H. & Jensen, L. B., 2016.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

vocational school
Teaching
teacher
interview
Bourdieu, P.
2015

Methodology at a Watershed

Andreasen, K. E., Rasmussen, A. & Jensen, L. B., 2015. 10 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Nationale test i naturfag: Historiske perspektiver og aktuelle problemstillinger

Andreasen, K. E. & Jensen, L. B., 2015, Test og prøvelser: Oprindelse, udvikling, aktualitet. Andreasen, K. E., Buchardt, M., Rasmussen, A. & Ydesen, C. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 73-95 22 s. (Serie om lærings-, forandrings- og organisationsudviklingsprocesser, Bind 6).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2014
3 Citationer (Scopus)

Between the Cat and the Principle: an encounter between Foucault's and Bourdieu's conceptualisations of power

Bidragets oversatte titel: Imellem katten og principle: et møde imellem Foucault's og Bourdieu's magtbegreberJensen, L. B., 2014, I : Power and Education. 6, 1, s. 18-31 14 s., 1.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
1 Citation (Scopus)

Chasing the Chimera’s tails: An analysis of interest in science

Jensen, L. B. & Valero, P., nov. 2014, The “Reason” of Schooling: Historicizing Curriculum Studies, Pedagogy, and Teacher Education. Popkewitz, T. S. (red.). New York: Routledge, s. 131-149 19 s. (Studies in Curriculum Theory Series).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

1 Citation (Scopus)

Mapping [Capital v.2.0]: An Encounter of Thoughts

Jensen, L. B., okt. 2014, Contemporary Approaches to Activity Theory: Interdisciplinary Perspectives on Human Behaviour. Hansson, T. (red.). IGI global, s. 337-352

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

559 Downloads (Pure)

The Logic of Science: a vivisection of monsters

Bidragets oversatte titel: Naturvidenskabens logik: en vivisektion af monstreJensen, L. B., 2014, Aalborg Universitetsforlag. 246 s. (Ph.d.-serien for Det Teknisk-Naturvidenskabelige Fakultet, Aalborg Universitet).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

Åben adgang
Fil

Welcome to school - The empire-building business: an affirmation of Bourdieu's concept of field

Jensen, L. B., 2014, I : Waikato Journal of Education. 19, 1, s. 51-63 13 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang