Ole Hansen

Specialkonsulent

  • Kroghstræde 3, 4-225

    9220 Aalborg Ø

    Danmark

20092020

Research output per year

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer

2018

Forord

Hansen, O. & Nordahl, T., 2018, Inkluderende strategier til et bæredygtigt uddannelsessystem. Hansen, O. & T. N. (red.). 1 udg. Dafolo Forlag A/S, s. 9-10 2 s. (Det vi ved om).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

Forord

Hansen, O. & Nordahl, T., 2018, Inkluderende strategier til et bæredygtigt uddannelsessystem. Hansen, O. & Nordahl, T. (red.). Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, s. 9-10 2 s. (Det ved vi om...).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskning

Forord

Hansen, O. & Nordahl, T., 2018, Børns læring i fællesskaber. Hansen, O. & Nordahl, T. (red.). 1 udg. Dafolo Forlag A/S, s. 5-6 2 s. (Det vi ved om).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

Leder

Norlund, A., Sunnevåg, A-K., Ferlin, M., Hansen, O., Frimann, S. & Nordahl, T., nov. 2018, I : Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. 16, s. 4-5 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskning

2017

Dagtilbud Læringsrapport 2016 - Kolding Kommune: Resultater fra Kortlægningsundersøgelse i Kolding Kommune 2016

Hansen, O. H., Nordahl, T., Øyen Nordahl, S., Hansen, L. S. & Hansen, O., 2017, Århus: Nationalt Center for Skoleforskning, Århus Univeristet. 119 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Fagligt lavt præsterende elever: Hvem får støtte?

Egelund, N., Nordahl, T., Hansen, O., Andersen, P. G. & Qvortrup, L., 2017, 1 udg. Aarhus Universitetsforlag. 59 s. (Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS, Bind 2).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Åben adgang

Forord

Hansen, O. & Nordahl, T., 2017, Spørgsmål og interaktion i klasserummet. Hansen, O. & Nordahl, T. (red.). 1 udg. Dafolo Forlag A/S, s. 5-6 2 s. (Det vi ved om).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftFormidling

Forord

Hansen, O. & Nordahl, T., 2017, Spørgsmål om interaktion i klasserummet. Hansen, O. & Nordahl, T. (red.). 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, s. 5-6 2 s. (Det ved vi om...).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Portæt af elever med særlige behov: Supplerende undervisning og specialundervisning i 13 kommuner

Egelund, N., Nordahl, T., Hansen, O., Andersen, P. G. & Qvortrup, L., 2017, 1 udg. Aarhus Universitetsforlag. 75 s. (Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS, Bind 1).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Åben adgang

På rette vej - resultater fra anden kortlægningsundersøgelse på fem erhvervsgymnasiale uddannelser i Region Nordjylland 2015

Nordahl, T., Hansen, L. S., Øyen Nordahl, S. & Hansen, O., 2017, 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 96 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Åben adgang
Fil
129 Downloads (Pure)

Resultater fra anden kortlægningsundersøgelse i Brønderslev Kommune 2016

Nordahl, T., Hansen, L. S., Øyen Nordahl, S., Sunnevåg, A-K. & Hansen, O., 2017, 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 143 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Åben adgang
Fil
169 Downloads (Pure)
2016

Hold ut og hold kursen. Resultater fra kartleggningsundersøkelse i Kristiansand Kommune 2015: Resultater fra kartleggningsundersøkelse i Kristiansand Kommune 2015

Nordahl, T., Sunnevåg, A-K., Qvortrup, L., Hansen, L. S., Hansen, O., Lekhal, R. & Drugli, M. B., 2016, Open Access udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 122 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Åben adgang
Fil
660 Downloads (Pure)

Leder: Läget för lärerprogrammens versamhetsförlagda utbilding

Hansen, O., Lekhal, R., Nordahl, T., Persson, B., Qvortrup, L. & Norlund, A., 2016, I : Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. 11, s. 4-6 3 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskning

Læringsrapport 2015: Billund Kommune: Dagtilbud

Hansen, O. H., Nordahl, T., Øyen Nordahl, S., Hansen, L. S. & Hansen, O., 2016, Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP). 87 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Læringsrapport 2015: Fredericia Kommune: Dagtilbud

Hansen, O. H., Nordahl, T., Øyen Nordahl, S., Hansen, L. S. & Hansen, O., 2016, 1 udg. Aalborg: Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP). 104 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Læringsrapport 2015: Hedensted: Dagtilbud

Hansen, O. H., Nordahl, T., Øyen Nordahl, S., Hansen, L. S. & Hansen, O., 2016, Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP). 90 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Læringsrapport 2015: Nordfyns Kommune: Dagtilbud

Hansen, O. H., Nordahl, T., Øyen Nordahl, S., Hansen, L. S. & Hansen, O., 2016, Aalborg: Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP). 82 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Læringsrapport 2015: Svendborg Kommune: Dagtilbud

Hansen, O. H., Nordahl, T., Øyen Nordahl, S., Hansen, L. S. & Hansen, O., 2016, Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP). 88 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Resultater fra Kortlægningsundersøgelse for 5 kommuner 2015 – Billund, Fredericia, Hedensted, Nordfyn og Svendborg: ”Uligheder og variationer – i dagtilbud”

Hansen, O. H., Nordahl, T., Øyen Nordahl, S., Hansen, L. S. & Hansen, O., 2016, Open Access udg. Aalborg Universitetsforlag. 131 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Åben adgang
Fil
413 Downloads (Pure)
2015

Leder: Målrettede indsatser og forbedringer i skole og dagtilbud

Lekhal, R., Nordahl, T., Norlund, A., Persson, B., Qvortrup, L. & Hansen, O., 2015, I : Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. 10, s. 4-6 3 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskningpeer review

Leder: Temanummer om synlig læring

Hansen, O., Lekhal, R., Nordahl, T., Norlund, A., Persson, B. & Qvortrup, L., 2015, I : Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. 9, s. 4-8 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskningpeer review

Resultater fra Kortlægningsundersøgelse i Brønderslev Kommune 2014

Qvortrup, L., Nordahl, T., Hansen, L. S. & Hansen, O., 2015, 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 108 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Åben adgang
Fil
177 Downloads (Pure)
2014

Ledare: Kunskap och kompetens i ljuset av PISA

Hansen, O., Nordahl, T., Norlund, A., Persson, B. & Qvortrup, L., 2014, I : Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. 07, s. 4-5 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskningpeer review

Leder: Det inkluderende og lærende fellesskabet

Hansen, O., Norlund, A., Persson, B., Qvortrup, L. & Nordahl, T., 2014, I : Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. 08, s. 4-5 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskningpeer review

Resultater fra Kartleggingsundersøkelse i Kristiansand kommune 2013

Nordahl, T., Qvortrup, L., Hansen, L. S. & Hansen, O., 2014, 1 udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag. 87 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Åben adgang
Fil
435 Downloads (Pure)
2013

From E-learning to Blended Learning: Redesigning Content and Frame in a Capacity-Building Project

Hansen, L. S. & Hansen, O., 2013, I : International Journal of Emerging Technologies in Learning. 8, 5, s. 4-9 5 s., 1.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

1 Citationer (Scopus)

Inklusion i Danmark: Hvilke konsekvenser har begrebsdefinitioner for den pædagogiske praksis?

Hansen, O. & Qvortrup, L., maj 2013, I : Paideia - tidsskrift for professionel pædagogisk praksis . 5, s. 8-19 12 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2012

E-Learning and Comprehensive School and Kindergarten Development

Bidragets oversatte titel: E-læring og sammenhængende skole og dagtilbudsudviklingHansen, L. S., Hansen, O. & Guttorm Andersen, P., aug. 2012, I : International Journal of Advanced Corporate Learning. 5, 3, s. 13-17 6 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Et kort historisk blik på vejen fra segregation, integration og rummeligehed til inklusion i folkeskolens fællesskaber

Hansen, O., nov. 2012, Er du med?: om inklusion i dagtilbud og skole. Næsby, T. (red.). Aalborg: UCN Forlag, Bind 5. s. 17-24 8 s. (UCN Seriehæfte; Nr. 5).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Kampen om lærer- og pædagogprofessionen

Dobson, S., Hansen, O., Nordahl, T., Norlund, A., Persson, B. & Qvortrup, L., maj 2012, I : Paideia. 3, s. 4-7 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskningpeer review

Veje til en bedre folkeskole for alle elever

Hansen, O., maj 2012, I : Skolen i Morgen - Tidsskrift for skoleledere. 15, 9, s. 4-7 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2011

Forord

Hansen, O. & Nordahl, T., 2011, Det ved vi om Skoleledelse. Nordahl, T. & Hansen, O. (red.). 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, s. 5 1 s. (LP-serien).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Forord

Hansen, O. & Nordahl, T., 2011, Det ved vi om Læreren som leder af klasser og undervisningsforløb. Hansen, O. & Nordahl, T. (red.). 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, s. 5 1 s. (LP-serien).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

Hvordan reducerer vi frafaldet i uddannelsessystemet?

Dobson, S., Hansen, O., Nordahl, T. & Qvortrup, L., 2011, I : Paideia. 2, s. 4-7 3 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskningpeer review

Innledning: Paideia

Dobson, S., Qvortrup, L., Hansen, O. & Nordahl, T., maj 2011, I : Paideia. 1, s. 4-5 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskningpeer review

2010

Det ved vi om: Udviklingsarbejde og innovationsprocesser

Sunnevåg, A-K., Andersen, P. G., Nordahl, T. (red.) & Hansen, O. (red.), 2010, 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S. 49 s. (LP-serien).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBog

Forord

Hansen, O. & Nordahl, T., 2010, Det ved vi om: Udviklingsarbejde og innovationsprocesser. Hansen, O. & Nordahl, T. (red.). 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, s. 5-6 2 s. (LP-serien).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingForord/Indledning/efterskriftForskningpeer review

2009

Det ved vi om: Læringsmiljø og læsning

Andresen, B. B., Nordahl, T. (red.) & Hansen, O. (red.), 2009, 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S. 50 s. (LP-serien).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBog