Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 2000 2021

2021

Internationalisation and social practice in Danish higher education

Tange, H. (red.) & Wilken, L. (red.), 2021, (Under udarbejdelse)

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

2020

Teaching practices in a global learning environment

Tange, H., 2020, (Under udarbejdelse) Routledge.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Hvorfor skal vi have internationale uddannelser i Danmark?

Tange, H., 15 maj 2019, Magasinet Europa.

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Åben adgang

Vil vi leve af viden skal sprogfagene ikke nedprioriteres

Tange, H., 5 mar. 2019, Altinget.dk.

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Åben adgang
2018
49 Downloads (Pure)

Auld Rock meets Nordic Noir: A Danish gaze on Shetlandic Scandinavian-ness

Tange, H. & Agger, G., 30 jun. 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang
Fil
knowledge of languages
Dane
BBC
Scandinavia
Iceland

Danmark taber når regeringen skærer på engelsksprogede uddannelser

Tange, H., 27 aug. 2018, Videnskab.dk.

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Åben adgang
1 Downloads (Pure)

Global scholars, international educators and the internal colonization of Danish research and higher education

Tange, H., 13 nov. 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

colonization
educator
colonial age
americanization
English literature
29 Downloads (Pure)

How can we educate intercultural citizens when the children are afraid?

Tange, H., 29 nov. 2018.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Åben adgang
Fil
2017
47 Downloads (Pure)

Grounding global academics?

Tange, H., 14 dec. 2017. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

Åben adgang
Fil
67 Downloads (Pure)

The only way is up? Exploring the geographies of international higher education

Tange, H., 8 nov. 2017.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang
Fil
2016

BREXIT: Vil Skotland løsrive sig fra UK?

Tange, H., 28 jun. 2016

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

143 Downloads (Pure)

From national stereotypes to interconnectivity

Tange, H., 25 dec. 2016.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Fil

Hvad nu, Skotland?

Tange, H., 14 jun. 2016

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

1 Citation (Scopus)

Inclusive and exclusive knowledge practices in interdisiplinary, international education

Tange, H., 2016, I : International Journal of Inclusive Education. 20, 10, s. 1097-1108 12 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

115 Downloads (Pure)

National stereotypes or cosmopolitanism? The 23rd World Scout Jamboree as a site for intercultural learning

Tange, H., 2016.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Åben adgang
Fil
3 Citationer (Scopus)

Opening the mind? Geographies of knowledge and curricular practices

Tange, H. & Millar, S., 2016, I : Higher Education. 72, 5, s. 573-587 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2015
113 Downloads (Pure)

Converging cultures in international higher education: An end to the Danish model?

Tange, H., 2015.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Åben adgang
Fil

International undervisning

Tange, H., 2015, Universitetspædagogiske praksisser. Rienecker, L. & Stray Jørgensen, P. (red.). Samfundslitteratur, s. 121-134

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Language, class and social power - a Bourdieusian reading of A Scots Quair

Tange, H., 2015, The International Companion to Lewis Grassic Gibbon. Lyall, S. (red.). Scottish Literature International, s. 22-32 (International Companion to Scottish Literature).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Var det britiske valg et ja til skotsk uafhængighed?

Tange, H., 11 maj 2015

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

2014
2 Citationer (Scopus)

Discursive Constructions of International Education: How University Lecturers 'Talk' about International Students

Kastberg, P. & Tange, H., 2014, I : Hermes - Journal of Language and Communication Studies. 53, s. 43-55

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Global English and the closing of the academic mind

Tange, H., 30 nov. 2014. 22 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Hvor gode er vi egentlig til engelsk?

Tange, H. & Millar, S. L., 29 okt. 2014

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Internationalisering og progression

Tange, H. & Wilken, L., 2014, I : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 9, 17

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Introduction to the Thematic Section: Intercultural Learning

Tange, H. & Jacobsen, U. C., 2014, I : Hermes - Journal of Language and Communication Studies. 53, s. 7-9

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskning

Åben adgang

Nationalisterne i Skotland vinder uanset udfaldet

Thomsen, R. C. & Tange, H., 9 sep. 2014

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Skotland er på vej væk fra Storbritannien

Tange, H., 2 sep. 2014, I : Information.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Skotsk folkeafstemning: Skal Orkney og Shetland hjem til Skandinavien?

Thomsen, R. C. & Tange, H., 19 aug. 2014

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Storbritannien sendt til tælling af skotsk folkeafstemning

Tange, H. & Thomsen, R. C., 18 sep. 2014

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Turbulence in the classroom: An experiential approach to intercultural communication

Tange, H., 2014, Theoretical turbulence in intercultural communication studies. Poutiainen, S. (red.). Cambridge Scholars Press, s. 137-152

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2013
8 Citationer (Scopus)

Coming to terms with “double knowing”: an inclusive approach to international education

Tange, H. & Kastberg, P., 2013, (Accepteret/In press) I : International Journal of Inclusive Education. 17, 1, s. 1-14

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Does knowledge have borders?

Tange, H., 2013.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

study program
knowledge production
internationalization
qualitative research
education

English-medium instruction at universities: global challenges

Tange, H., maj 2013, I : International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. 17, 3, s. 1 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftReview (oversigtsartikel)Forskningpeer review

2012

'Global' research and higher education: a 'closed' or an 'open' field of knowledge?

Tange, H., 2012.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Good teachers and deviant learners: The meeting of practices in university level international education

Tange, H. & Jensen, I., 2012, I : Journal of Research in International Education. 11, 2, s. 181-93 12 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

internationalization
university
university teacher
teacher
education

Knowledge systems and social capital in international education

Tange, H. & Wadsholt, T. K., 2012.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

10 Citationer (Scopus)

Organising language at the international university: Three principles of linguistic organisation

Tange, H., 2012, I : Journal of Multilingual & Multicultural Development. 33, 3, s. 287-300 14 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Wars of Words: Management Policy and Employee Practice at the International University

Tange, H., 2012, (Accepteret/In press) I : Tamara: Journal for Critical Organization Inquiry. s. 1-24 24 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2011

Do university lecturers have linguistic rights

Tange, H., 2011.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

Roles and expectations in the multicultural classroom

Tange, H., 2011.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Turbulence in the classroom: Taking an experiential approach to intercultural communication

Tange, H., 1 dec. 2011.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

2010
57 Citationer (Scopus)

Caught in the Tower of Babel: University lecturers' experiences with internationalisation

Tange, H., 2010, I : Language and Intercultural Communication. 10, 2, s. 137-49 13 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

19 Citationer (Scopus)

International Language Management: Contained or Dilute Communication

Lauring, J. & Tange, H., 2010, I : European Journal of International Management. 4, 4, s. 317-332

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

158 Downloads (Pure)
Åben adgang
Fil

Wars of words: mangement policy and employee practice at the international university

Tange, H., 2010.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

2009
101 Downloads (Pure)

Intercultural alternatives: Two Nordic books on intercultural communication

Tange, H., 2009, I : Hermes. 42, s. 233-249

Publikation: Bidrag til tidsskriftReview (oversigtsartikel)Forskning

Åben adgang
Fil
51 Citationer (Scopus)

Language management and social interaction within the multilingual workplace

Tange, H. & Lauring, J., 2009, I : Journal of Communication Management. 13, 3, s. 218-32

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

8 Citationer (Scopus)

Language workers and the practice of language management

Tange, H., 2009, I : Corporate Communications. 14, 2, s. 131-43

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review