Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Fingerprint Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som stammer fra personprofilernes indhold. Det opdateres løbende med nye registreringer.

  • 1 Lignende profiler

Netværk Klik på punkterne for at se detaljerne.

Projekter

Publikationer

Schooling the Muslim Family: The Danish School System, Foreign Workers, and Their Children from the 1970s to the Early 1990s

Bidragets oversatte titel: Den muslimske familie som genstand for skoling : Det danske skolesystem, fremmedarbejderbørn og deres forældre fra 1970erne til de tidlige 1990ereBuchardt, M., 2019, Family, Values, and the Transfer of Knowledge in Northern Societies, 1500-2000. Aatsinki, U., Annola, J. & Kaarninen, M. (red.). 1 udg. New York: Routledge, Bind 10. s. 283-299 17 s. (Routledge Studies in Cultural History, Bind 10).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  • Lutheranism and Confucianism Between National Education and Globalization: A Theoretical Discussion

    Buchardt, M. & Du, X., 18 nov. 2019, Nordic-Chinese Intersections within Education. Liu, H., Dervin, F. & Du, X. (red.). Palgrave Macmillan, s. 127-150 23 s. (Palgrave Studies on Chinese Education in a Global Perspective).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  • The “Culture” of Migrant Pupils: A Nation- and Welfare-State Historical Perspective on the European Refugee Crisis

    Bidragets oversatte titel: Migrante elevers "kultur" og den danske grænsedragning i fht. til "den nordiske model": Et nations- og velfærdsstatshistorisk perspektiv på "den europæiske flygtningekrise"Buchardt, M., 2 jan. 2018, I : European Education. 50, 1, s. 58-73 16 s., 3.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  • Lutheranism and the Nordic States

    Bidragets oversatte titel: Lutherdom og de nordiske staterBuchardt, M., 2017, Luther: Zeitgenössisch, historisch, kontrovers. Puschner, U. & Faber, R. (red.). 1 udg. Frankfurt am Main, Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Oxford, Warszawa, Wien: Peter Lang, Bind 50. s. 285-295 11 s. (Zivilisation und Geschichte ; Nr. 50).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  • Kulturforklaring: Uddannelseshistorier om muslimskhed

    Buchardt, M., 2016, 1 udg. København: Tiderne Skifter. 208 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

    Aktiviteter

    Moderator: Historical Justice and History Education - International Symposium

    Mette Buchardt (Foredragsholder)

    4 jun. 2019

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

    Lecture: ”History” and ”History education” as nation state crafting. Studying curricular reforms in early 20th century Europe. PhD-course

    Mette Buchardt (Foredragsholder)

    3 jun. 2019

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

    Nordic Journal of Educational History (Tidsskrift)

    Mette Buchardt (Redaktør)

    1 jan. 2019

    Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelseRedaktør af tidsskriftForskning

    Styrelsen, Selskabet for Skole- og Uddannelseshistorie (Ekstern organisation)

    Mette Buchardt (Medlem)

    25 feb. 2016feb. 2018

    Aktivitet: MedlemskabBestyrelsesarbejde i virksomhed, forening eller organisation