Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 1998 2019

Filter
Tidsskriftartikel
2018

The “Culture” of Migrant Pupils: A Nation- and Welfare-State Historical Perspective on the European Refugee Crisis

Bidragets oversatte titel: Migrante elevers "kultur" og den danske grænsedragning i fht. til "den nordiske model": Et nations- og velfærdsstatshistorisk perspektiv på "den europæiske flygtningekrise"Buchardt, M., 2 jan. 2018, I : European Education. 50, 1, s. 58-73 16 s., 3.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

welfare state
nation state
refugee
pupil
migrant
2017

Religious Education research in welfare state Denmark: A historical and institutional perspective on an epistemological discussion

Bidragets oversatte titel: Religionsundervisning i velfærdsstats-Danmark: Et historisk og institutionelt perspektiv på en epistemologisk diskussionBuchardt, M., 2017, I : Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education. 2017, 1, s. 49-65 16 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
religious education
Denmark
welfare state
earning a doctorate
science

Truth Telling and the Education Researcher as Pious and (Dis-)Obedient State Servant

Bidragets oversatte titel: Sandhed og uddannelsesforskeren som statens fromme og (u)lydige tjenerBuchardt, M., 1 sep. 2017, I : IJHE. Bildungsgeschichte. International Journal for the Historiography of Education. 7, 2, s. 225-228 4 s., 10.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2016

Skolens produktion af muslimskhed

Buchardt, M., 2016, I : Unge Paedagoger. 2016, 2, s. 67-73 7 s., 7.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2015
Åben adgang
Protestantism
Religious Education
Layer
Welfare State
Psychologists

Grasping the category ‘religion’ when explored in the education system across time and space

Bidragets oversatte titel: At undersøge kategorien religion i forhold til uddannelsessystemet gennem tid og rumBuchardt, M., 2015, I : IJHE Bildungsgeschichte. 2, s. 207-211 5 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Education System
Religion
Historical Research
Education
2013

"Et skridt ind i en ny verden": En kritisk læsning af Cooperative Learning

Buchardt, M. & Laursen, H. P., 1 mar. 2013, I : Unge Paedagoger. 74, 1, s. 44-52 9 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

1 Citation (Scopus)

Pedagogical transformations of ‘religion’ into ‘culture’ in Danish state mass schooling 1900s–1930s

Bidragets oversatte titel: Pædagogiske transformationer af 'religion' til 'kultur' i dansk statslig masseuddannelse 1900-1930'erneBuchardt, M., 22 jan. 2013, I : Paedagogica Historica: International Journal of the History of Education. 49, 1, s. 126-138 13 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Wenn ‚Religion’ und ‚Kultur’ im Klassenraum zur ‚Erfahrung’ werden: Pädagogisch transformiertes ’Muslimsein’

Bidragets oversatte titel: Når 'religion' og 'kultur' i klasserummet bliver til 'erfaring': Muslimskhed udsat for pædagogisk transformationBuchardt, M., dec. 2011, I : Zeitschrift fuer Paedagogik und Theologie. 63, 4, s. 333-344 12 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2010

Når 'religion' bliver til 'kultur' og 'erfaring' i klasserummet

Buchardt, M., 2010, I : Religionslaereren. 4, s. 4-7 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

6 Citationer (Scopus)

When Muslimness is pedagogized:  ‘Religion' and ‘culture' as knowledge and social classification in the classroom

Buchardt, M., 2010, I : British Journal of Religious Education. 32, 3, s. 259-273 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2009

Når 'muslimskhed' pædagogiseres: 'Religion' og 'kultur' som viden og social klassifikation i klasserummet

Buchardt, M., 1 apr. 2009, I : DIN: Religionsvitenskapelig tidsskrift. 1, s. 52-71 20 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2008

Religionsundervisningen i Danmark: Situationen för ämnet og ämnesforskningen

Buchardt, M. & Böwadt, P. R., 2008, I : Religion og Livsfrågor. 1, s. 14-17 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

2007
2006

Håndtering og italesættelse af forskel og forskellighed: En rejse i uddannelses- og undervisningsstrategier

Buchardt, M., Kampmann, J. & Moldenhawer, B., 2006, I : Dansk pædagogisk tidsskrift. 54, 3, s. 4-13 10 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

2005

Identitetspolitik i skolen: Kan 'Religion' og 'Kultur' forstås som pædagogiske magtteknologier?

Buchardt, M., 2005, I : Dansk pædagogisk tidsskrift. 53, 4, s. 10-17 8 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

2004

Feltarbejde i religionsundervisningen

Buchardt, M., 2004, I : Religionslaereren. 2, s. 8-10 3 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

2000

Tingenes didaktik: (Religions-)fagdidaktik mellem antropologi/etnografi og pædagogik

Buchardt, M., 2000, I : Unge Pædagoger. 5-6, s. 33-41 9 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

1999

Internettet: Ændring eller radikalisering

Buchardt, M., 1999, I : Unge Pædagoger. 5-6, s. 26-37 12 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

1998

Senmoderne udfordringer til en læreruddannelse: Kan man konstruere almengyldige og givne værdier?

Buchardt, M., 1998, I : Unge Pædagoger. 7-8, s. 3-12 10 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning