Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 1998 2019

Filter
Tidsskriftartikel
Tidsskriftartikel
Åben adgang
Protestantism
Religious Education
Layer
Welfare State
Psychologists

"Et skridt ind i en ny verden": En kritisk læsning af Cooperative Learning

Buchardt, M. & Laursen, H. P., 1 mar. 2013, I : Unge Paedagoger. 74, 1, s. 44-52 9 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Feltarbejde i religionsundervisningen

Buchardt, M., 2004, I : Religionslaereren. 2, s. 8-10 3 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Grasping the category ‘religion’ when explored in the education system across time and space

Bidragets oversatte titel: At undersøge kategorien religion i forhold til uddannelsessystemet gennem tid og rumBuchardt, M., 2015, I : IJHE Bildungsgeschichte. 2, s. 207-211 5 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Education System
Religion
Historical Research
Education

Håndtering og italesættelse af forskel og forskellighed: En rejse i uddannelses- og undervisningsstrategier

Buchardt, M., Kampmann, J. & Moldenhawer, B., 2006, I : Dansk pædagogisk tidsskrift. 54, 3, s. 4-13 10 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Identitetspolitik i skolen: Kan 'Religion' og 'Kultur' forstås som pædagogiske magtteknologier?

Buchardt, M., 2005, I : Dansk pædagogisk tidsskrift. 53, 4, s. 10-17 8 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Internettet: Ændring eller radikalisering

Buchardt, M., 1999, I : Unge Pædagoger. 5-6, s. 26-37 12 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Når 'muslimskhed' pædagogiseres: 'Religion' og 'kultur' som viden og social klassifikation i klasserummet

Buchardt, M., 1 apr. 2009, I : DIN: Religionsvitenskapelig tidsskrift. 1, s. 52-71 20 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Når 'religion' bliver til 'kultur' og 'erfaring' i klasserummet

Buchardt, M., 2010, I : Religionslaereren. 4, s. 4-7 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

1 Citation (Scopus)

Pedagogical transformations of ‘religion’ into ‘culture’ in Danish state mass schooling 1900s–1930s

Bidragets oversatte titel: Pædagogiske transformationer af 'religion' til 'kultur' i dansk statslig masseuddannelse 1900-1930'erneBuchardt, M., 22 jan. 2013, I : Paedagogica Historica: International Journal of the History of Education. 49, 1, s. 126-138 13 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Religionsundervisningen i Danmark: Situationen för ämnet og ämnesforskningen

Buchardt, M. & Böwadt, P. R., 2008, I : Religion og Livsfrågor. 1, s. 14-17 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Religious Education research in welfare state Denmark: A historical and institutional perspective on an epistemological discussion

Bidragets oversatte titel: Religionsundervisning i velfærdsstats-Danmark: Et historisk og institutionelt perspektiv på en epistemologisk diskussionBuchardt, M., 2017, I : Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education. 2017, 1, s. 49-65 16 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
religious education
Denmark
welfare state
earning a doctorate
science

Senmoderne udfordringer til en læreruddannelse: Kan man konstruere almengyldige og givne værdier?

Buchardt, M., 1998, I : Unge Pædagoger. 7-8, s. 3-12 10 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Skolens produktion af muslimskhed

Buchardt, M., 2016, I : Unge Paedagoger. 2016, 2, s. 67-73 7 s., 7.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

The “Culture” of Migrant Pupils: A Nation- and Welfare-State Historical Perspective on the European Refugee Crisis

Bidragets oversatte titel: Migrante elevers "kultur" og den danske grænsedragning i fht. til "den nordiske model": Et nations- og velfærdsstatshistorisk perspektiv på "den europæiske flygtningekrise"Buchardt, M., 2 jan. 2018, I : European Education. 50, 1, s. 58-73 16 s., 3.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

welfare state
nation state
refugee
pupil
migrant

Tingenes didaktik: (Religions-)fagdidaktik mellem antropologi/etnografi og pædagogik

Buchardt, M., 2000, I : Unge Pædagoger. 5-6, s. 33-41 9 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Truth Telling and the Education Researcher as Pious and (Dis-)Obedient State Servant

Bidragets oversatte titel: Sandhed og uddannelsesforskeren som statens fromme og (u)lydige tjenerBuchardt, M., 1 sep. 2017, I : IJHE. Bildungsgeschichte. International Journal for the Historiography of Education. 7, 2, s. 225-228 4 s., 10.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Wenn ‚Religion’ und ‚Kultur’ im Klassenraum zur ‚Erfahrung’ werden: Pädagogisch transformiertes ’Muslimsein’

Bidragets oversatte titel: Når 'religion' og 'kultur' i klasserummet bliver til 'erfaring': Muslimskhed udsat for pædagogisk transformationBuchardt, M., dec. 2011, I : Zeitschrift fuer Paedagogik und Theologie. 63, 4, s. 333-344 12 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

6 Citationer (Scopus)

When Muslimness is pedagogized:  ‘Religion' and ‘culture' as knowledge and social classification in the classroom

Buchardt, M., 2010, I : British Journal of Religious Education. 32, 3, s. 259-273 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review