Arnt Louw

Ph.d., Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet

  • A.C. Meyers Vænge 15, A, 23111

    2450 København SV

    Danmark

20092019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 2009 2018

2018

At tage elevernes perspektiv: Antropologisk inspireret feltarbejde blandt tømrerelever

Louw, A. V., 21 dec. 2018, Ungeperspektiver: Tænkninger og tilgange i ungdomsforskningen. Pless, M. & Sørensen, N. U. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, Bind 7. s. 155-172 18 s. (Ungdomsliv; Nr. 1, Bind 7).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

30 Downloads (Pure)
Åben adgang
Fil
5813 Downloads (Pure)

Karakterbogen: Om karakterer, læring og elevstrategier i en præstationskultur

Katznelson, N. & Louw, A. V., 2018, 1 udg. Aalborg Universitetsforlag. 109 s. (Ungdomsliv).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Åben adgang
Fil
33 Downloads (Pure)

Klasseledelse og faglige overgange

Louw, A. V., Ågård, D. & Krogstrup, H. K., 2018, Aalborg: Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet. 70 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

Åben adgang
Fil
35 Downloads (Pure)

Ungdomskultur og ungdomsmiljø på erhvervsuddannelserne

Katznelson, N., Louw, A. V. & Friche, N., 27 nov. 2018, 6 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Åben adgang
Fil
2017

Kobling mellem skole og praktik på erhvervsuddannelserne

Louw, A. V., 5 okt. 2017, Forandringer i ungdomsuddannelserne: Overgange og indsatser. Andreasen, K. E. & Duch, H. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 93-113 20 s. (Ungdomsliv; Nr. 5).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang
31 Downloads (Pure)

Personal digital video stories linking school and internships

Bidragets oversatte titel: Personlige digitale videofortællinger som kobling mellem skole og praktikforløbHenningsen, B., Ørngreen, R. & Louw, A. V., 2017. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Unge i gymnasieskolen

Katznelson, N. & Louw, A. V., 2017, Gymnasiepædagogik: En grundbog. Jørgensen, H. S., Ingerslev, G. H. & Dolin, J. (red.). 3 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 83-101 19 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2016
38 Downloads (Pure)

Evaluering af forsøg med brobygning til uddannelse på højskoler og frie fagskoler

Hansen, N-H. M., Louw, A. V. & Rønaa, L. M., 31 okt. 2016, 1 udg. København: Center for Ungdomsforskning. 62 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Åben adgang
Fil
90 Downloads (Pure)

How can upper secondary schools educate youth to become democratic and innovative? Theoretical and empirical analyses of Inquiry Based Education

Bidragets oversatte titel: Hvordan kan ungdomsuddannelserne sikre at alle unge demokratiske og innovative uddannelser: Teoretiske og empiriske analyser af Inquiry Based EducationJensen, U. H. & Louw, A. V., 1 okt. 2016, I : Nordic Studies in Education. 36, 3, s. 229-241 13 s., 3.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fil
secondary school
learning environment
education
learning
student
279 Downloads (Pure)

Personal Digital Video Stories: The Live Image as Engaging Reflection Tool in Vocational Educational Training

Bidragets oversatte titel: Personlige Digitale Videofortællinger: Det levende billede som engagerende refleksionsredskab på erhvervsuddannelsenØrngreen, R., Henningsen, B. S. & Louw, A. V., okt. 2016, Proceedings of the 15th European Conference on e-Learning ECEL 2016: Charles University, Prague, Czech Republic 27-28 October 2016. Novotná, J. & Janaík, A. (red.). Charles University, Prague, Czech Republic: Academic Conferences and Publishing International, Bind 1. s. 540-546 7 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Åben adgang
Fil
educational training
video
student
vocational education
drop-out
69 Downloads (Pure)

Ungdomsprofil 2016. Gentofte Kommune

Hansen, N-H. M., Louw, A. V. & Wessels, M. N., 26 feb. 2016, 1 udg. Elektronisk udgave: Center for Ungdomsforskning. 133 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Åben adgang
Fil
2015

Access, entry and researcher-participant position: Challenges and Potentials in Doing Anthropological Fieldwork in VET

Bidragets oversatte titel: Adgang, indgang og positonen som deltagende forsker: Udfordringer og muligheder ved antropologisk inspireret forskning i erhvervsuddannelserneLouw, A. V., 2015, Shaping the futures of (vocational) education and work: Commitment of vet and vet research. Molzberger, G. & Wahle, M. (red.). Bern, Switzerland: Peter Lang, Bind 13. s. 145-162 (Studies in Vocational and Continuing Education, Bind 13).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

204 Downloads (Pure)
Åben adgang
Fil
2 Citationer (Scopus)
1490 Downloads (Pure)

Paradoxes in Danish Vocational Education and Training

Louw, A. V. & Katznelson, N., 1 feb. 2015, I : Nordic Studies in Education. 35, 2, s. 116-132 17 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
vocational education
Vocational Education
teaching practice
student
Denmark
136 Downloads (Pure)

The contribution of youth work to address the challenges young people are facing, in particular the transition from education to employment: Results of the expert group set up under the European Union Work Plan for Youth for 2014-2015

Bidragets oversatte titel: Ungdomsarbejds bidrag i forhold til at adressere de udfordringer unge mennesker står over for - i særlig grad deres transition fra uddannelse til arbejde: Resultater af en ekspertgruppes arbejde under EU kommissionen arbejdsplan for ungdom 2014-2015Louw, A. V., 15 dec. 2015, European Commission. 76 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

Åben adgang
Fil
59 Downloads (Pure)

Øget overgang til eud efter avu: Tværgående analyser af VUC skolers forsøgs- og udviklingsprojekter med erhvervstonet undervisning på avu

Pless, M. & Louw, A. V., 17 dec. 2015, 1 udg. Center for Ungdomsforskning: Center for Ungdomsforskning. 54 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Åben adgang
Fil
2014

Mellem fastholdelse og uddannelse: Om elevernes møde med erhvervsuddannelserne

Louw, A. V. & Katznelson, N., 2014, Elever i erhvervsuddannelserne. Størner, T. & Sørensen, K. H. (red.). 1 udg. København: Munksgaard , s. 19-37 19 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Informations- og kommunikationsteknologi (IKT) i undervisningen på gymnasiet - myter og potentialer

Louw, A. V., 1 mar. 2013, I : Noter / Historielærerforeningen for Gymnasiet og HF. Marts 2013, 196, s. 24-28 5 s., 196.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

In Search of Learning Opportunities for All: Exploring Learning Environments in Upper Secondary Schools

Bidragets oversatte titel: På jagt efter læringsmuligheder til alle elever: Udforskning af læringsrum på ungdomsuddannelserneLouw, A. V. & Jensen, U. H., 2013, I : Designs for Learning. 6, 1-2, s. 102-124 24 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

secondary school
learning environment
learning
student
ideal type
347 Downloads (Pure)

Pedagogical practices in VET: between direct and indirect teacher approaches

Bidragets oversatte titel: Pædagogiske praksisser på erhvervsuddannelserne: Mellem direkte og indirekte lærertilgangLouw, A. V., 2013, I : Nordic Journal of Vocational Education and Training. 3, s. 1 12 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fil
2012

Erhvervsfaglig læring i et elevperspektiv

Louw, A. V., 2012, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 1, s. 41-49 9 s., 1.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2011
90 Downloads (Pure)

Teaching and learning in the Danish Vocational Education and Training system from a student’s perspective

Bidragets oversatte titel: Undervisning og læring på eud i Danmark fra elevernes perspektivVestergaard, A. L., 8 jul. 2011, (Accepteret/In press). 18 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Fil
130 Downloads (Pure)

Teaching and learning in the Danish Vocational Education and Training system from a student’s perspective

Bidragets oversatte titel: Undervisning og læring i eud i Danmark fra elevernes perspektivVestergaard, A. L., 13 jun. 2011, (Accepteret/In press). 20 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Fil

Teknologien forstyrrer undervisningen

Vestergaard, A. L., 2011, I : Ungdomsskolen. 17, 1, s. 14-15 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

158 Downloads (Pure)

Ungdom på erhvervsuddannelserne: delrapport om valg, elever, læring og fællesskaber

Brown, R., Louw, A. V. & Katznelson, N., 2011, 1 udg. Odense: Erhvervsskolernes Forlag. 83 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Fil
2010
148 Downloads (Pure)

Handelsgymnasiet - hhx: kvaliteter og udfordringer

Vestergaard, A. L., Simonsen, B. & Brown, R., 2010, Kbh: Erhvervsskolernes Forlag. 51 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Åben adgang
Fil
306 Downloads (Pure)

Læringsmiljø på hhx: resultater fra et forskningsprojekt om handelsgymnasiet

Vestergaard, A. L., Brown, R. & Simonsen, B., 2010, Odense: Erhvervsskolernes Forlag. 100 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Åben adgang
Fil

Strategiske drenge og flittige piger

Vestergaard, A. L. & Brown, R., 2010, I : Ungdomsforskning. 9, 3-4, s. 79-85 7 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

2009

IKT i undervisningen på hhx: pointer, dilemmaer og udfordringer

Louw, A. V., 2009, I : Ungdomsforskning. 8, 3/4, s. 19-27 9 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review