Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forskningsprofil

Jin Hui Li er Adjunkt, cand.mag. i pædagogik, ph.d. i uddannelsessociologi og uddannelsespolicy historie. Huis ph.d.-afhandling fra 2018 har undersøgt relationen mellem transnational universitetsuddannelse, nationalstatens udvikling og studerendes identitet. Hendes forskningsområder er uddannelseshistorie, - sociologi og etnografi, komparative velfærdsstatsstudier, didaktik- og curriculumstudier med særlig fokus på forholdet mellem uddannelse, migration, (velfærds)stat-borger relationerne.

 

Emneord

  • Uddannelse
  • migrant education
  • Velfærdsstat
  • Welfare State History
  • Pædagogik og Læring
  • Higher education
  • folkeskole
  • Historie
  • Uddannelseshistorie
  • Migration History

Fingerprint Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som stammer fra personprofilernes indhold. Det opdateres løbende med nye registreringer.

  • 43 Lignende profiler

Netværk Klik på punkterne for at se detaljerne.

Publikationer

  • 4 Konferenceabstrakt til konference
  • 2 Bidrag til bog/antologi
  • 2 Tidsskriftartikel
  • 1 Ph.d.-afhandling

Beyond Comparative Methods in Research on Transnational Education Cooperation: A Proposed Theoretical Model for Examining Contextual Complexities

Li, J. H., 2019, Nordic-Chinese Intersections within Education. Liu, H., Dervin, F. & Du, X. (red.). 1 udg. Palgrave Macmillan, s. 107-125 18 s. (Palgrave Studies on Chinese Education in a Global Perspective).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  • De andre tegn på kroppen

    Li, J. H., Nielse, L. Y., Spanger, M. & Myong, L., 1 okt. 2019, I : Kvinder, Køn & Forskning. 28, 1-2, s. 99-108 7.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

    Åben adgang

    Emotions, race and gender – female students’ emotional reasoning about academic becoming in transnational higher education

    Li, J. H., 2019, s. 29. 1 s.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

    Åben adgang
  • Oral histories of newly arrived migrant children’s experiences of schooling in Denmark from the 1970s to the 1990s

    Li, J. H., 2019, s. 514-515.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

    Åben adgang
    Fil
  • 1194 Downloads (Pure)

    Priser

    Fulbright grant

    Li, Jin Hui (Modtager), 2017

    Pris: Stipendier

    Aktiviteter

    • 2 Konferenceoplæg
    • 1 Organisering af eller deltagelse i konference
    • 1 Gæsteophold ved andre institutioner

    ISCHE 41SPACES AND PLACES OF EDUCATION

    Jin Hui Li (Foredragsholder)

    17 jul. 201920 jul. 2019

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

    Gender and Education

    Jin Hui Li (Foredragsholder)

    22 jun. 201924 jun. 2019

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

    ISCHE 40 Education and Nature

    Jin Hui Li (Deltager)

    29 aug. 20181 sep. 2018

    Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference

    University of Wisconsin, Madison

    Jin Hui Li (Gæsteforsker)

    aug. 2017dec. 2017

    Aktivitet: Gæsteophold ved andre institutioner