Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forskningsprofil

Jeg er Ph.d. studerende ved Institut for Kultur og Læring, Kbh., hvor jeg undersøger brugen af grafisk facilitering som metode i uddannelses- og organisationssammenhænge. Fremgangsmåden i forskningsprojektet er gennem iterative designprocesser at afprøve og videreudvikle metoden med formålet om at producere anvendelsesorienteret viden med fokus på uddannelses- og organisationsudvikling.

Ved siden af Ph.d. projektet er jeg ansat som studieadjunkt og varetager undervisnings- og vejledningsopgaver, særligt på kandidatuddannelserne; It, læring og organisatorisk omstilling, Læring og forandringsprocesser samt på bacheloruddannelsen Kommunikation og digitale medier. Ligeledes er jeg tilknyttet undervisergruppen omkring NoVA masteruddannelse (Nordic Visual Studies and Art Education).

Derudover samarbejder jeg med Play Lab på Kolding Designskole og er medstifter af Den danske Legetænketank.

Fingerprint Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som stammer fra personprofilernes indhold. Det opdateres løbende med nye registreringer.

  • 89 Lignende profiler
learning Samfundsvidenskab
Video recording Teknik og materialevidenskab
visualization Samfundsvidenskab
video Samfundsvidenskab
student Samfundsvidenskab
provocation Samfundsvidenskab
intercultural communication Samfundsvidenskab
mother tongue Samfundsvidenskab

Netværk Klik på punkterne for at se detaljerne.

Projekter 2013 2017

Designtænkning og universitetspædagogik

Ejsing-Duun, S., Hautopp, H. & Skovbjerg, H. M.

03/10/201601/06/2017

Projekter: ProjektForskning

BAW Edu: Build a World - Edu

Ejsing-Duun, S., Hanghøj, T. & Hautopp, H.

01/04/201501/04/2016

Projekter: ProjektForskning

Eksperimenterende fællesskaber: Minecraft i dansk (0.-2. klasse)

Hanghøj, T., Hautopp, H., Jessen, C. & Christoffersen Denning, R.

01/09/201301/03/2015

Projekter: ProjektForskning

Publikationer 2014 2019

Didaktisk gåderum: - som læringsredskab på videregående uddannelser

Hautopp, H., Ejsing-Duun, S. & Vigild, T., 31 mar. 2019, I : Tidsskriftet Læring og Medier (LOM). 12, 20, 27 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Evalueringsrapport af NERA konferencen 2017

Hautopp, H., 2019, 40 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

Åben adgang
Fil
28 Downloads (Pure)

The use of visualisations and video productions in online game-based learning

Hautopp, H. & Ejsing-Duun, S., nov. 2019, Proceedings of the 18th European Conference on E-learning: Aalborg University, Copenhagen, Denmark, 7-8 November, 2019. Ørngreen, R., Buhl, M. & Meyer, B. (red.). Academic Conferences and Publishing International, s. 192-199 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

visualization
video
learning
student
game theory

The use of visualisations and video productions in online game-based learning

Hautopp, H. & Ejsing-Duun, S., 1 jan. 2019, Proceedings of the 18th European Conference on e-Learning, ECEL 2019. Orngreen, R., Buhl, M. & Meyer, B. (red.). Academic Conferences International Limited, s. 192-199 8 s. (Proceedings of the European Conference on e-Learning, ECEL, Bind 2019-November).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

visualization
video
learning
student
game theory
47 Downloads (Pure)

A collaborative video sketching model in the making

Gundersen, P., Ørngreen, R., Henningsen, B. & Hautopp, H., 2018, Interactivity, Game Creation, Design, Learning, and Innovation: 6th International Conference, ArtsIT 2017, and Second International Conference, DLI 2017, Heraklion, Crete, Greece, October 30–31, 2017, Proceedings. Brooks, A., Brooks, E. & Vidakis, N. (red.). Springer, s. 520-529 10 s. (Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social Informatics and Telecommunications Engineering, Bind 229).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Åben adgang
Fil
Communication

Aktiviteter 2017 2019

  • 2 Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende

Spil uden strøm II

Stine Ejsing-Duun (Arrangør), Thorkild Hanghøj (Arrangør), Heidi Hautopp (Arrangør), Thomas Vigild (Arrangør)
10 jan. 2019

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende

Forskingsseminar om design sketching - ViLD

Mie Buhl (Deltager), Heidi Hautopp (Deltager), Peter Bukovica Gundersen (Deltager)
5 apr. 2017

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende

Presse/medie

STUDERENDE INSPIRERER TIL KUNSTFORMIDLING I BØRNEHØJDE

Stine Ejsing-Duun, Helle Marie Skovbjerg & Heidi Hautopp

20/01/2017

1 Mediebidrag

Presse/medie