Projekter pr. år
Personlig profil
Forskningsprofil
Tværfagligt samarbejde og kompleksitet i et problembaseret læringsmiljø
Undervisningsprofil
Introduktion til PBL (1. semester and 7. semester)
Workshops i PBL (særligt tværfaglighed, konfilkthåndtering, samarbejde og problemtyper)
Vejledning (2. semester Geografi)
Ekspertise relateret til FN’s Verdensmål
I 2015 blev FN's medlemslande enige om 17 Verdensmål til at bekæmpe fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Denne persons arbejde bidrager til følgende verdensmål:
Fingerprint
- 1 Lignende profiler
Samarbejde i de sidste fem år
Projekter
- 3 Igangværende
-
Interdisciplinary teamwork in PBL
Winther, M., Kolmos, A. & Holgaard, J. E.
01/09/2021 → 29/05/2025
Projekter: Projekt › Ph.d.-projekt
-
Interdisciplinary PBL methodologies in engineering education and work – Inter-PBL
Kolmos, A., Holgaard, J. E., Routhe, H. W., Winther, M. & Nguyen, N. T.
01/09/2021 → 31/03/2025
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
Youths Go Green - grøn uddannelse for unge
Smink, C. K., Bundgaard, A. M., Lehmann, M., Winther, M., Nguyen, N. T., Huulgaard, R. D. & Kristensen, H. S.
01/08/2020 → 31/12/2023
Projekter: Projekt › Forskning
Publikationer
-
Interdisciplinary project types in engineering education
Kolmos, A., Holgaard, J. E., Routhe, H. W., Winther, M. & Bertel, L. B., 14 okt. 2023, (E-pub ahead of print) I: European Journal of Engineering Education. 26 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil2 Downloads (Pure) -
Challenges for engineering students working with authentic complex problems
Routhe, H. W., Winther, M., Nguyen, N. T., Holgaard, J. E. & Kolmos, A., 2022, SEFI 2022 - 50th Annual Conference of the European Society for Engineering Education, Proceedings: Annual Conference 19-22 September 2022 Barcelona. Jarvinen, H-M., Silvestre, S., Llorens, A. & Nagy, B. V. (red.). SEFI: European Association for Engineering Education, s. 1508-1517 10 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
Åben adgangFil40 Downloads (Pure) -
Framing and facilitating complex problem-solving competences in interdisciplinary megaprojects: An institutional strategy to educate for sustainable development
Bertel, L. B., Winther, M., Routhe, H. W. & Kolmos, A., 2022, I: International Journal of Sustainability in Higher Education (Print Edition). 23, 5, s. 1173-1191 19 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil11 Citationer (Scopus)121 Downloads (Pure) -
Interdisciplinary Problem-Based Projects for First-Year Engineering Students
Routhe, H., Winther, M., Holgaard, J. & Kolmos, A., aug. 2022, ASEE 2022 Anual Conference: Excellence through Dicersity. American Society for Engineering Education, 17 s. 37017. (ASEE Annual Conference and Exposition, Conference Proceedings).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
1 Citationer (Scopus) -
Educate for the future: PBL, Sustainability and Digitalisation 2021
Guerra, A. (red.), Chen, J. (red.), Winther, M. (red.), Kolmos, A. (red.) & Nielsen, S. R. (red.), 2021, Aalborg Universitetsforlag. 230 s. (International Research Symposium on PBL).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Åben adgangFil2138 Downloads (Pure)