Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forskningsprofil

My research specialization is higher education as a political and politicised space. Drawing on my experience as an educational developer and a quantitative learning researcher, I approach universities as enacting and as shaping politics and policy through their practices.

My research focusses on three overlapping areas:

  • The digital transformation of higher education,
  • The future of social sciences and humanities,
  • Policy and organization of Problem-Based Learning (PBL).

My research combines practice theory, activity theory, Scandinavian New Institutionalism, and post-structural and neo-material epistemologies in order to understand higher education as an arena and part of broader societal phenomena. Methodologically, I am rooted in the empirical and mixed methods paradigm with expanding interests in discursive and socio-material practices.

Ekspertise relateret til FN’s Verdensmål

I 2015 blev FN's medlemslande enige om 17 Verdensmål til at bekæmpe fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Denne persons arbejde bidrager til følgende verdensmål:

  • Verdensmål 4 - Kvalitetsuddannelse
  • Verdensmål 5 - Ligestilling mellem kønnene
  • Verdensmål 8 - Anstændige jobs og økonomisk vækst
  • Verdensmål 10 - Mindre ulighed
  • Verdensmål 16 - Fred, retfærdighed og stærke institutioner

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Organizational Learning and Development, Certificate, Institut Denkmodell

apr. 2018jan. 2020

Dimissionsdato: 26 jan. 2020

Organisational Psychology, Dr., Deans in German Universities - Task Acceptance and Goal Commitment, TU Dortmund University

okt. 2005dec. 2008

Dimissionsdato: 9 apr. 2009

Psychology, Organisational and Clinical, Dipl. Psych., Eberhard Karls Universität Tübingen

19982003

Dimissionsdato: 30 jun. 2004

Eksterne ansættelser

Eksternt lektor i universitetsmanagement og ledelse af , Universität Oldenburg, Centre for Lifelong Learning

jun. 2022 → …

Emneord

  • Uddannelse
  • Ledelse og Organisation
  • Problembaseret Læring

Fingerprint

Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som stammer fra personprofilernes indhold. Det opdateres løbende med nye registreringer.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde i de sidste fem år

Klik på punkterne for at se detaljerne.