Projekter pr. år
Personlig profil
Forskningsprofil
Jeg er Ph.d.-stipendiat ved Professionshøjskolen Absalon og Aalborg Universitet i København, samt lektor ved Professionshøjskolen Absalon, hvor jeg er tilknyttet Center for Skole & Lærings forskningsprogram Digitale Læringsmiljøer og Didaktisk Design.
Jeg er særligt optaget af hvordan digitale teknologier kan understøtte nye former for uddannelses- og undervisningsdesign. Min forskning er metodisk inspireret af educational design research og har bl.a. fokus på e-læring, blended learning, MOOCs og digitalt koblede læringscentre. Jeg arbejder i øjeblikket på et Ph.d.-projekt med titlen 'Playful Foreign Language Teaching and Learning - a design-based study of collaboration and knowledge transformation between the domains of educational research and educational practice'.
Fingerprint
- 1 Lignende profiler
Netværk
Projekter
- 1 Igangværende
-
Playful Foreign Language Teaching and Learning - a Design-Based Study of Collaboration and Knowledge Transformation between the Domains of Educational Research and Educational Practice
01/04/2020 → 30/11/2023
Projekter: Projekt › Forskning
Publikationer
-
Digital expansions of physical learning spaces in practice-based subjects - blended learning in Art and Craft & Design in teacher education
Nortvig, A-M., Petersen, A. K., Helsinghof, H. & Brænder, B., 1 okt. 2020, I: Computers & Education. 159, 28 s., 159.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
22 Citationer (Scopus) -
Challenges in designing personalised learning paths in SPOCs
Petersen, A. K. & Gundersen, P. B., 1 jul. 2019, I: Designs for Learning. 11, 1, s. 72-79 8 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Fra "Kædebutikker" til netværk, udlejringer og strukturelle koblinger. Internationale erfaringer med regional forsyning af videregående uddannelser
Petersen, A. K., Gynther, K., B. Christiansen, R., Leth Vergmann Jørnø, R., Lykkedegn, L. & Køhler Simonsen, H., 2019, Roskilde. 132 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
-
Holbæk Uddannelses- og Studiecenter: slutrapport
Petersen, A. K. & Leth Vergmann Jørnø, R., 15 mar. 2019, Professionshøjskolen Absalon. 21 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
-
The Three Spaces Model for Online CPD: a model for designing assignments for online courses in Continuing Professional Development
Erkmann, M., Petersen, A. K. & Lomholt Christensen, P., 23 sep. 2019, I: Designs for Learning. 11, 1, s. 118-126 9 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang