Projekter pr. år
Fingerprint
- 1 Lignende profiler
Samarbejde i de sidste fem år
-
SUS på AAU
Østergaard, L. D. (PI (principal investigator)) & Laursen, R. (PI (principal investigator))
21/08/2024 → 31/12/2025
Projekter: Projekt › Forskning
-
Inclusive Education for All Needs: European Sectoral Social Partners in Education Promoting Inclusion of Persons with Special Needs in Education
Milner, A. L. (PI (principal investigator)), Laursen, R. (CoI (co-investigator)) & Winchip, E. (CoI (co-investigator))
10/06/2024 → 31/03/2026
Projekter: Projekt › Forskning
-
Undersøgelse af studiemiljøet på AAU
Laursen, R. (PI (principal investigator)), Ziethen, M. (Projektdeltager) & Frimann, S. (Projektdeltager)
01/10/2022 → 30/06/2024
Projekter: Projekt › Forskning
-
Governing educational pasts, presents, and futures with data
Laursen, R. (Projektdeltager), Madsen, M. (PI (principal investigator)), Jensen, R. (Projektdeltager), Piattoeva, N. (CoI (co-investigator)), Wallenius, T. (Projektdeltager), Karseth, B. (CoI (co-investigator)) & Cheyenne Martinez Lunde , I. (CoI (co-investigator))
01/01/2022 → 31/12/2023
Projekter: Projekt › Forskning
-
‘Finding the Missing Link: Exploring the Role of School Leadership in Student Achievement and Well-Being
Laursen, R. (Projektdeltager), Gümüs, S. (PI (principal investigator)) & Christensen, A. (Projektdeltager)
01/09/2020 → 31/08/2023
Projekter: Projekt › Forskning
Publikationer
-
Educational leadership as a safeguard for democratic values and practices
Laursen, R. & Sarri Krentz, A., 28 aug. 2024.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
-
Exploring teachers' strategies for navigating compulsory digital transformations in Danish primary and lower secondary schools
Laursen, R., okt. 2024, I: British Educational Research Journal. 50, 5, s. 2363-2382 20 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang1 Citationer (Scopus) -
Governing Education through Teaching and Learning Time
Laursen, R. & Madsen, M., 10 sep. 2024, (Ikke-udgivet) Gewerbestrasse 11, 6330 Cham, Switzerland: Springer Nature Switzerland AG. 260 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
-
Navigating egalitarian culture and accountability pressures: shared instructional leadership practices of Danish school leaders
Laursen, R., Gümüş, S. & Walker, A. D., 30 jul. 2024, I: Journal of Professional Capital and Community.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
1 Citationer (Scopus) -
School Leaders Navigating Student Wellbeing: The Interplay Between Academic Achievement and Economic Logics in Danish Schools
Laursen, R., 7 mar. 2024.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Aktiviteter
-
Improving Schools (Tidsskrift)
Laursen, R. (Fagfællebedømmer)
9 nov. 2024Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelse › Peer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripter › Forskning
-
Nordic Journal of Studies in Educational Policy (Tidsskrift)
Laursen, R. (Fagfællebedømmer)
16 sep. 2024Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelse › Peer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripter › Forskning
-
Oplæg med udgangspunkt i artiklen: Navigating egalitarian culture and accountability pressures: shared instructional leadership practices of Danish school leaders
Laursen, R. (Foredragsholder)
11 sep. 2024Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
Fil -
Multicultural Education Review (Tidsskrift)
Laursen, R. (Fagfællebedømmer)
8 sep. 2024Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelse › Peer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripter › Forskning
-
Educational Management, Administration & Leadership (Tidsskrift)
Laursen, R. (Fagfællebedømmer)
6 sep. 2024Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelse › Peer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripter › Forskning
Presse/medier
-
Ny ph.d: Læringsplatformene er et styringsredskab, der demotiverer lærerne
27/08/2021
1 element af Mediedækning
Presse/medie