Personlig profil

Forskningsprofil

Forskningsprofil

Et hovedfokus i mit forskningsarbejde er studier af det moderne arbejdslivs organiseringer og forandringer, med afsæt i organisationskommunikation. Sigtet er at opnå indsigt i komplekse organisatoriske tilblivelsesprocesser med fokus på udfordringer, paradokser og strategier. Udbredelsen af dialogen i organisationer som praksisform og ideal, er desuden en særlig interesse. Igennem samtaleanalyse og etnografiske studier af magt- og anerkendelsesaspekter i tilknytning til den dialogiske vending, muliggøres forståelse for hvordan de relationelle dynamikker konstitueres. Til disse fokuspunkter kan jeg kan tilføje at jeg er optaget af videnskabsteoretisk og metodisk udvikling i kvalitative studier, herunder organisatoriske narrativer, vignetter og etnografisk tilgang med henblik på at bidrage i forståelse af videnskabelig videns tilblivelse og løbende forandring.

Emneord

 

Organisationskommunikation, organisatorisk hverdagsliv og forandringsprocesser, paradokser og strategizing, dialogisk vending; deltagelse, samtaleanalyse, coaching; magt og anerkendelse; narrativer, vignetter, etnografisk tilgang, videnskabsteori- og metodeudvikling.

Undervisningsprofil

Undervisningsprofil (Se i øvrigt undervisningsportefolio)

 

Siden starten på mit adjunktur har jeg været tilknyttet Institut for Kommunikation og psykologi, hvor jeg løbende har bidraget i undervisningen i bl.a. Interpersonel kommunikation samtidig med min adjunktansættelse på Institut for Læring og filosofi. På Institut for Læring har mit fokus været på opbygningen af kandidatuddannelsen med ansvar for udvikling og koordinering på uddannelsens hovedmoduler, Organisationsteori, Specialisering i organisatorisk læring samt uddannelsens gennemgående Videnskabsteori og metode forløb. Ved overgang til ansættelse som adjunkt/lektor på Institut for Kommunikation har disse fagfelter fortsat været, og er, prioriteret i min portefølje koblet til yderligere kommunikationsfag, bl.a. Organisationskommunikation. Jeg kan nævne at jeg desuden løbende har været pædagogisk supervisor for kandidater i adjunktpædagogikum, dels på Institut for Læring, dels på Institut for Kommunikation samt Ph.d.-vejleder.

 

Fingerprint

Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som stammer fra personprofilernes indhold. Det opdateres løbende med nye registreringer.
  • 1 Lignende profiler