Personlig profil

Forskningsprofil

Jeg forsker i arbejdsinklusion med afsæt i socialt arbejde som praksis og akademisk disciplin. Min forskning omhandler spørgsmål omkring faglighed, udvikling af arbejdsevne og udvikling af inkluderende arbejdspladser, ofte undersøgt i kontekst af offentlig beskæftigelsesindsats, samt private og offentlige indsatser der arbejder med at skabe indgange på arbejdsmarkedet for personer med handicap, sygdom og/eller sociale problemer (fx ’virksomhedsrettet indsats’).

Jeg arbejder med kvalitative metoder og med afsæt i de praksisser hvorigennem arbejdsinklusion søges opnået. Jeg anvender således samtaleanalyse, etnografisk observation og interview med både ledige borgere, fagpersoner og arbejdsgivere.

Metodisk er jeg desuden optaget af forsknings-tilgange, som prioriterer omsætning af forskning i praksis, og jeg arbejder aktivt med teori- og metodeudvikling indenfor en vidensmobiliserende tilgang.

Teoretisk er jeg funderet i relationelle teorier om socialt arbejde, litteraturen om street-level bureaucracy og vidensmobilisering. For tiden er jeg desuden særligt nysgerrig på post-anthropocentriske forståelser af socialt arbejde.

Undervisningsprofil

Jeg underviser på kandidatuddannelsen i socialt arbejde, på særskilte moduler i samtaleanalyse og vidensmægling, på master i public governance, samt på bachelor i statskundskab, sociologi og socialrådgiver. Derudover holder jeg jævnligt foredrag og workshops for aktører på praksisfeltet, og er vejleder for bachelor-, kandidat- og ph.d.studerende.

Jeg underviser i teorier om socialt arbejde, professionssociologiske teorier, socialt arbejde omkring arbejdsinklusion, vidensmobilisering og forandringsprocesser, samt samtaleanalyse som redskab til både forskningsanalyse og refleksion i praksis.

Didaktisk er jeg inspireret af de problem-baserede og vidensmobiliserende tilgange til læring, og jeg er nysgerrig på udvikling af nye metoder og tilgange til undervisning af voksne på arbejdspladsen. Herunder aktionslæring, kollegial læring samt potentialet i at udnytte digitale undervisningsmaterialer, som en måde at flytte den teoretiske og metodiske viden helt tæt på de kontekster, hvor studerende arbejder fagligt og akademisk.

Jeg har udviklet flere fag og kursusforløb fra bunden – både som ECTS-givende fag ved universitetet og som rekvirerede kurser til aktører på praksisfeltet. Endelig har jeg fungeret som koordinator på flere fag og semestre på forskellige uddannelser.

Administrativ profil

Forskningsgruppeleder for WISER; forskningsgruppen for Welfare, Innovation, Social work and Employment Relations.

Ekspertise relateret til FN’s Verdensmål

I 2015 blev FN's medlemslande enige om 17 Verdensmål til at bekæmpe fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Denne persons arbejde bidrager til følgende verdensmål:

  • Verdensmål 1 - Afskaf fattigdom
  • Verdensmål 8 - Anstændige jobs og økonomisk vækst
  • Verdensmål 10 - Mindre ulighed
  • Verdensmål 17 - Partnerskaber for handling

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Sociologi og socialt arbejde, Aalborg Universitet. , ph.d.

Dimissionsdato: 19 mar. 2018

Emneord

  • Arbejde og Arbejdsmarked
  • Diversity, Inclusion, Equity
  • Work inclusion
  • inclusion and diversity
  • Ledelse og Organisation
  • Forandringsledelse
  • Faglig ledelse
  • Problembaseret Læring
  • Sociologi og Sociale forhold
  • socialt arbejde og forandringsprocesser
  • Socialt Arbejde
  • Professionssociologi: professionaliseringsprocesser, professioner i organisationer, professionelt arbejde
  • Professional practices
  • Professional Learning and Development
  • professionel ekspertise
  • Social Work
  • Offentlig forvaltning og organisation

Fingerprint

Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som stammer fra personprofilernes indhold. Det opdateres løbende med nye registreringer.
  • 1 Lignende profiler