Personlig profil

Undervisningsprofil

Mine undervisningsaktiviteter er primært fokuseret på vejledning og facilitering af læringsprocesser. Jeg vejleder projektgrupper på uddannelserne Klinisk Videnskab og Teknologi, Sundhedsteknologi samt Medicin/MedIS og støtter de studerende i deres faglige udvikling og projektarbejde.

Derudover fungerer jeg som facilitator for casemoduler på 1. og 2. semesterMedIS/Medicin, hvor jeg bidrager til at styrke de studerendes kliniske ræsonnering, tværfaglige samarbejde og anvendelse af teori i praksis.

Forskningsprofil

Min forskning befinder sig i krydsfeltet mellem klinisk praksis og ingeniørvidenskab, hvor jeg arbejder med at forbedre klinisk praksis gennem en datadrevet tilgang. Jeg har en særlig interesse i kroniske sygdomme som type 2-diabetes, hvor mit mål er at udvikle innovative løsninger, der kan understøtte behandling og patientpleje.

Med en klinisk baggrund kombinerer jeg erfaring fra praksis med data-drevne metoder for at skabe ny viden og praksisnære forbedringer i sundhedsvæsenet. Mit arbejde omfatter blandt andet kliniske studier, der bygger bro mellem forskning og anvendelse i det virkelige liv.

Forskningsinteresser: 

  • Digital sundhed
  • Kliniske studier
  • Kroniske sygdomme

Ekspertise relateret til FN’s Verdensmål

I 2015 blev FN's medlemslande enige om 17 Verdensmål til at bekæmpe fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Denne persons arbejde bidrager til følgende verdensmål:

  • Verdensmål 3 - Sundhed og trivsel

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

MSc Klinisk videnskab og Teknologi

Dimissionsdato: 15 jun. 2020

BA i Fysioterapi, University College of Northern Denmark

Dimissionsdato: 18 jan. 2018

Emneord

  • Sundhedsteknologi
  • Sundhedsdata
  • Sundhedsinformatik
  • Data analyser
  • Diabetes
  • Klinisk afprøvning

Fingerprint

Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som stammer fra personprofilernes indhold. Det opdateres løbende med nye registreringer.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde i de sidste fem år

Klik på punkterne for at se detaljerne.