Projekter pr. år
Personlig profil
Forskningsprofil
Kristine Bundgaard er ph.d. og lektor i it, organisation og sprogteknologi ved Institut for Kultur og Læring. Hendes ekspertise ligger inden for sprogteknologi med fokus på integration og implikationer af generativ kunstig intelligens (AI) og oversættelsesteknologi i uddannelsesmæssige og professionelle kontekster. I læringskontekster har hun primært fokuseret på videregående uddannelse og ungdomsuddannelser og haft særlig fokus på sprogteknologiens betydning for fremmedsprogsundervisning. I professionelle kontekster har hun primært fokuseret på digital transformation i sprogindustrien.
Administrativ profil
- Sektionsleder, sektion C.
- Koordinator for Master i it, organisationslinjen
- Semesterkoordinator på It, Læring og Organisatorisk Omstilling (cand.it.)
Undervisningsprofil
Primært undervisning og vejledning på kandidatuddannelsen It, Læring og Organisatorisk Omstilling (cand.it.). Desuden undervisningsaktiviteter på forskellige af instituttets øvrige uddannelser, herunder Master i it og International Virksomhedskommunikation i Engelsk.
Fingerprint
- 1 Lignende profiler
Samarbejde i de sidste fem år
-
Arbejdsmarkedsrettede AI-kompetencer på cand.it.
Bundgaard, K. (PI (principal investigator)) & Møller, A. K. (PI (principal investigator))
01/09/2024 → 01/09/2026
Projekter: Projekt › Forskning
-
Brug af kunstig intelligens i engelskundervisningen på gymnasiale uddannelser: sprogteknologi, literacy og læringsforløb
Bundgaard, K. (PI (principal investigator)), Møller, A. K. (PI (principal investigator)) & Jensen, M. M. (PI (principal investigator))
01/12/2023 → 30/11/2026
Projekter: Projekt › Forskning
-
Research project on translation technology: humans, applications and languages
Bundgaard, K. (PI (principal investigator)), Christensen, T. P. (PI (principal investigator)), Schjoldager, A. (PI (principal investigator)) & Dam Jensen, H. (PI (principal investigator))
01/05/2018 → …
Projekter: Projekt › Forskning
-
Didaktiske udfordringer på sproguddannelserne
Bundgaard, K. (CoI (co-investigator)), Haugaard, R. (CoI (co-investigator)) & Dam, L. (CoI (co-investigator))
01/10/2017 → …
Projekter: Projekt › Forskning
-
Back translation in medical contexts
Bundgaard, K. (PI (principal investigator)) & Nisbeth Brøgger, M. (PI (principal investigator))
01/05/2017 → …
Projekter: Projekt › Forskning
Publikationer
-
What motor vehicles and translation machines have in common - a first step towards a translation automation taxonomy
Christensen, T. P., Bundgaard, K., Schjoldager, A. & Dam Jensen, H., 2022, I: Perspectives - Studies in Translation Theory and Practice. 30, 1, s. 19-38 20 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil4 Citationer (Scopus)47 Downloads (Pure) -
Overgangen til et sprogstudium på universitetet: En undersøgelse af spansk- og tyskstuderendes studiestart
Bundgaard, K., Dam, L. & Haugaard, R. H., nov. 2020, NCFF.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Fil288 Downloads (Pure) -
Is the concordance feature the new black? A workplace study of translators’ interaction with translation resources while post-editing TM and MT matches
Bundgaard, K. & Christensen, T. P., jan. 2019, I: Journal of Specialised Translation. 31, 31, s. 14-37 24 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil16 Citationer (Scopus)237 Downloads (Pure) -
Who is the back translator? An integrative literature review of back translator descriptions in cross-cultural adaptation of research instruments
Bundgaard, K. & Nisbeth Brøgger, M., 2019, I: Perspectives - Studies in Translation Theory and Practice. 27, 6, s. 833-845 13 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil12 Citationer (Scopus)194 Downloads (Pure) -
Aligning Curriculum with Educational Assessment in Times of Uncertainty: Historical Insights, Crisis Management and New Technologies
Ydesen, C., Milner, A. L., Bundgaard, K. & Møller, A. K., 2024, (Afsendt).Publikation: Working paper/Preprint › Working paper › Forskning
Priser
Aktiviteter
-
Generativ AI i et læringsperspektiv
Bundgaard, K. (Foredragsholder) & Scholkmann, A. (Foredragsholder)
7 okt. 2024Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
The HAL panel: What if we had the perfect machine translation system? A discussion of future scenarios in translation with technology
Bundgaard, K. (Paneldeltager), Schjoldager, A. (Paneldeltager), Jensen, H. D. (Paneldeltager), Christensen, T. P. (Paneldeltager) & Sosoni, V. (Paneldeltager)
4 jul. 2022Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
How do We Make Society Understand what Translation Automation is all about? By Developing a Standard for Levels of Translation Automation?
Bundgaard, K. (Foredragsholder), Christensen, T. P. (Foredragsholder), Jensen, H. D. (Foredragsholder) & Schjoldager, A. (Foredragsholder)
4 jul. 2022Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
The second meeting of the HAL (Humans, Applications and Languages) network
Bundgaard, K. (Arrangør), Schjoldager, A. (Arrangør), Christensen, T. P. (Arrangør), Jensen, H. D. (Arrangør) & Sosoni, V. (Arrangør)
3 jul. 2022Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende
-
Censorformandskabet for Erhvervskommunikation, sprog og medier (Ekstern organisation)
Bundgaard, K. (Medlem)
1 apr. 2022 → 31 mar. 2026Aktivitet: Medlemskab › Medlemskab af udvalg, kommission, råd, nævn, forening, organisation eller lignende
Presse/medier
-
Maskinoversættelser kan være en gevinst i sprogfagene, hvis eleverne anvender det med et kritisk blik
18/01/2023
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
-
-