Projekter pr. år
Personlig profil
Forskningsprofil
Jeg er adjunkt ved institut for Økonomi og Ledelse på Aalborg Universitet og leder af forskningsnetværket for Organizational Renewal and Creativity Applied. Min forskning indeholder et tværvidenskabeligt, oftest neurovidenskabeligt og filosofisk, perspektiv på problemstillinger inden for etik, læring, bæredygtige organisationer, ontologi og ledelse. Det primære formål er at bidrage til videnskabelige og samfundsmæssige problemstillinger gennem udviklingen af en forståelse af mennesket, for derigennem at udfordre og udvikle den tilhørende organisatoriske kontekst og samfund. I 2017 blev jeg tildelt en pris for en artikel vedrørende læring i projekt og problembaseret arbejde ved den internationale konference i Learning at Higher Education, hvilken ligger til grund for mit arbejde med at udarbejde en kandidatuddannelse i Problem Baseret Læring hos Manchester Metropolitan Business School. Mit forskningsnetværk er lokaliseret i Californien, England, Danmark og Sverige. Mit arbejde er primært inspireret af Buber, Kant, Bourdieu, Mead, Arendt og Crossley. Som eksempel er jeg igang med en bog til forlaget palgrave, som er en kritisk analyse af de etiske og eksistentielle antagelser om mennesket i moderne organisationer.
Netværk
Projekter
- 1 Afsluttet
Publikationer
-
Bee’otopia: Made by Bees
Møller, K. M. M. & Skouboe, E. B., 2022, (Accepteret/In press) Business Storytelling and Sustainability: volume in the World Encyclopedia of Business Storytelling.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Bee’otopia: Made by bees
Møller, K. M. M. & Skouboe, E. B., 2020.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
-
Establishing a Link Between Meaning and Success Via PBL: Rethinking entrepreneurship and communication
Møller, K. M. M., Lauridsen, M. & Spedtsberg, J., 2020, Populism and Higher Education Curriculum Development: Problem Based Learning as a Mitigating Response. Turcan, R. V. & Reilly, J. E. (red.). Palgrave Macmillan, s. 347-368 21 s.Bidragets oversatte titel :Etablering af forholdet mellem mening og succes: Gentænkning af entreprenørskab og kommunikation Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Investigating Being in Organizations and Leadership: A Phenomenological Alternative
Møller, K. M. M. & Fast, M., 2020, London: Palgrave Macmillan. 100 s.Bidragets oversatte titel :En fænomenologisk undersøgelse af væren i organisationer og ledelse. Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
-
Experiencing a painting: An interdiscplinary discussion regarding epistemology and experiencing
Møller, K. M., 2017, I: Akademisk Kvarter. 16, s. 65-74 10 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang
Priser
-
Bedste artikel til konferencen "International Conference on Learning and Administration in Higher Education 2017"
Møller, Kim Malmbak (Modtager) & Fast, Alf Michael (Modtager), 24 maj 2017
Pris: Øvrige priser
Aktiviteter
-
international conference on learning and administration in higher education
Kim Malmbak Møller (Deltager)
24 maj 2017 → 26 maj 2017Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
-
5th Conference of European Studies in Symbolic Interaction
Kim Malmbak Møller (Deltager)
27 aug. 2014 → 29 aug. 2014Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
-
Tillid og Tænkning: Etik og den Økonomiske Rationalitet
Kim Malmbak Møller (Oplægsholder)
23 maj 2014Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Ph.D.- seminar on Social Responsivity
Kim Malmbak Møller (Deltager)
24 okt. 2013Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende
-
9th CINet PhD Seminar
Kim Malmbak Møller (Deltager)
22 apr. 2013 → 26 apr. 2013Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende