Projekter pr. år
Personlig profil
Forskningsprofil
Lucas Paulsen er ph.d.-stipendiat og arbejder med at designe og konceptualisere digitale læringsrum med udgangspunkt i 360°-video og Immersive Virtual Reality. Målet med disse læringsrum er at understøtte kollaborativ refleksion blandt folkeskolærere, og bidrage til en bedre start ind i professionen. Projektet er finansieret af Phd-Rådet for Uddannelsesforskning.
Ekspertise relateret til FN’s Verdensmål
I 2015 blev FN's medlemslande enige om 17 Verdensmål til at bekæmpe fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Denne persons arbejde bidrager til følgende verdensmål:
Emneord
- Kommunikation og Informatik
- Virtual Reality
- Learning Design
- Interaction Analysis
- CSCL
- Embodiment
- Human Computer Interaction
- Problembaseret Læring
Fingerprint
- 1 Lignende profiler
Samarbejde i de sidste fem år
Projekter
- 1 Igangværende
-
En bedre start: Refleksive praksisfællesskaber for nyuddannede lærere gennem social Virtual Reality
Paulsen, L. (PI (principal investigator)), Davidsen, J. (Supervisor) & Dau, S. (Supervisor)
01/01/2023 → 31/12/2025
Projekter: Projekt › Ph.d.-projekt
Publikationer
-
A Model for Collaborative Immersive Classroom Management Development Using Multi-user Virtual Reality
Paulsen, L. & Davidsen, J., 23 okt. 2024, 23rd European Conference on e-Learning (ECEL). 10 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
Åben adgang -
CAVA360VR2.0
Davidsen, J. (Producent), McIlvenny, P. (Producent), Paulsen, L. (Producent) & Larsen, A. C. M. (Udvikler), 17 dec. 2024Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Softwareprogram › Forskning
-
Collaborative 360° Virtual Reality training of medical students in clinical examinations
Davidsen, J., Larsen, D. V., Rasmussen, S. & Paulsen, L., 31 dec. 2024, I: Medical Education Online. 29, 1, 1 s., 2412398.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil -
Designing for collaborative learning in immersive virtual reality: a systematic literature review
Paulsen, L., Dau, S. & Davidsen, J. G., 4 mar. 2024, I: Virtual Reality. 28, 1, 17 s., 63.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil7 Citationer (Scopus)11 Downloads (Pure) -
Learning analytics dashboards are increasingly becoming about learning and not just analytics - A systematic review
Paulsen, L. & Lindsay, E., aug. 2024, I: Education and Information Technologies. 29, 11, s. 14279-14308 30 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil9 Citationer (Scopus)7 Downloads (Pure)
Aktiviteter
-
Oslo Metropolitan University
Paulsen, L. (Gæsteforsker)
nov. 2024 → …Aktivitet: Gæsteophold ved andre institutioner
-
Conference Presentation: A Model for Collaborative Immersive Classroom Management Development Using Multi-user Virtual Reality
Paulsen, L. (Oplægsholder)
24 okt. 2024Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
23rd European Conference on e-Learning
Paulsen, L. (Deltager)
24 okt. 2024 → 25 okt. 2024Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
-
Towards a model for immersive collaborative classroom management development using multi-user 360-Virtual Reality
Paulsen, L. (Foredragsholder)
15 apr. 2024Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet (Organisation)
Paulsen, L. (Medlem)
2024 → …Aktivitet: Medlemskab › Medlemskab af udvalg, kommission, råd, nævn, forening, organisation eller lignende