Projekter pr. år
Personlig profil
Forskningsprofil
Lucas Paulsen er ph.d.-stipendiat og arbejder med at designe og konceptualisere digitale læringsrum med udgangspunkt i 360°-video og Immersive Virtual Reality. Målet med disse læringsrum er at understøtte kollaborativ refleksion blandt folkeskolærere, og bidrage til en bedre start ind i professionen. Projektet er finansieret af Phd-Rådet for Uddannelsesforskning.
Emneord
- Kommunikation og Informatik
- Virtual Reality
- Learning Design
- Interaction Analysis
- CSCL
- Embodiment
- HCI
- Problembaseret Læring
Fingerprint
- 1 Lignende profiler
Samarbejde i de sidste fem år
Projekter
- 1 Igangværende
-
En bedre start: Refleksive praksisfællesskaber for nyuddannede lærere gennem social Virtual Reality
01/01/2023 → 31/12/2025
Projekter: Projekt › Ph.d.-projekt
Publikationer
-
Designing for collaborative learning in immersive virtual reality: a systematic literature review
Paulsen, L., Dau, S. & Davidsen, J. G., 4 mar. 2024, I: Virtual Reality. 28, 1, 17 s., 63.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Learning analytics dashboards are increasingly becoming about learning and not just analytics - A systematic review
Paulsen, L. & Lindsay, E., 5 jan. 2024, I: Education and Information Technologies. 30 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang1 Citationer (Scopus) -
Immersive spaces for participation and collaborative reflection
Paulsen, L., Dau, S. & Davidsen, J. G., 22 nov. 2023, Proceedings for the European Conference on Reflective Practice-based Learning 2023 : Aalborg, November 20th-22nd 2023. Georgsen, M., Dau, S. & Helverskov Horn, L. (red.). Aalborg Universitetsforlag, s. 15-16 2 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceabstrakt i proceeding › Forskning › peer review
Åben adgangFil14 Downloads (Pure) -
Kollaborativ læring i social 360VR: Et systematisk review af et nyt digitalt læringsrum
Paulsen, L., Davidsen, J. G., Larsen, D. V. & Rasmussen, S., 27 jan. 2023, I: Tidsskriftet Læring og Medier (LOM). 16, 27, 20 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
360VR PBL: A new format of digital cases in clinical medicine
Davidsen, J. G., Larsen, D. V., Paulsen, L. & Rasmussen, S., okt. 2022, I: Journal of Problem Based Learning in Higher Education. 10, 1, s. 101-112 12 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang1 Citationer (Scopus)
-
Towards a model for immersive collaborative classroom management development using multi-user 360-Virtual Reality
Lucas Paulsen (Foredragsholder)
15 apr. 2024Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
Immersive spaces for participation and collaborative reflection
Lucas Paulsen (Foredragsholder)
21 nov. 2023Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
European Conference on Reflective Practice-based Learning 2023
Lucas Paulsen (Deltager)
20 nov. 2023 → 22 nov. 2023Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
-
VR-medieret deltagelse og kollaborativ refleksion med afsæt i autentiske undervisningssituationer
Lucas Paulsen (Foredragsholder)
6 sep. 2023Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg