Projekter pr. år
Personlig profil
Forskningsprofil
Tværfagligt samarbejde og kompleksitet i et problembaseret læringsmiljø
Undervisningsprofil
Introduktion til PBL (1. semester and 7. semester)
Workshops i PBL (særligt tværfaglighed, konfilkthåndtering, samarbejde og problemtyper)
Vejledning (2. semester Geografi)
Ekspertise relateret til FN’s Verdensmål
I 2015 blev FN's medlemslande enige om 17 Verdensmål til at bekæmpe fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Denne persons arbejde bidrager til følgende verdensmål:
Fingerprint
- 1 Lignende profiler
Samarbejde i de sidste fem år
-
Interdisciplinary teamwork in PBL
Winther, M. (Projektdeltager), Kolmos, A. (Projektleder) & Holgaard, J. E. (Supervisor)
01/09/2021 → 29/05/2025
Projekter: Projekt › Ph.d.-projekt
-
InterPBL: Interdisciplinary PBL methodologies in engineering education and work – InterPBL
Kolmos, A. (PI (principal investigator)), Holgaard, J. E. (Projektdeltager), Routhe, H. W. (Projektdeltager) & Winther, M. (Projektdeltager)
01/09/2021 → 31/12/2025
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
Youths Go Green - grøn uddannelse for unge
Smink, C. K. (Projektleder), Bundgaard, A. M. (Projektdeltager), Lehmann, M. (Projektdeltager), Winther, M. (PI (principal investigator)), Nguyen, N. T. (Projektdeltager), Huulgaard, R. D. (Projektdeltager), Kristensen, H. S. (Projektdeltager) & Sørensen, A. R. K. (Projektdeltager)
01/08/2020 → 31/12/2023
Projekter: Projekt › Forskning
Publikationer
-
Interdisciplinary project types in engineering education
Kolmos, A., Holgaard, J. E., Routhe, H. W., Winther, M. & Bertel, L. B., 3 mar. 2024, I: European Journal of Engineering Education. 49, 2, s. 257-282 26 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil10 Citationer (Scopus)42 Downloads (Pure) -
The Need For Interdisciplinarity: A Case On Employees’ Perspectives
Friedrichsen, D., Winther, M. & Kolmos, A., 2023, SEFI 2023 - 51st Annual Conference of the European Society for Engineering Education: Engineering Education for Sustainability, Proceedings. Reilly, G., Murphy, M., Nagy, B. V. & Jarvinen, H.-M. (red.). s. 468-476 9 s. (51st Annual Conference of the European Society for Engineering Education: Engineering Education for Sustainability, Proceedings).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
Åben adgangFil20 Downloads (Pure) -
Challenges for engineering students working with authentic complex problems
Routhe, H. W., Winther, M., Nguyen, N. T., Holgaard, J. E. & Kolmos, A., 2022, SEFI 2022 - 50th Annual Conference of the European Society for Engineering Education, Proceedings: Annual Conference 19-22 September 2022 Barcelona. Jarvinen, H.-M., Silvestre, S., Llorens, A. & Nagy, B. V. (red.). SEFI: European Association for Engineering Education, s. 1508-1517 10 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
Åben adgangFil4 Citationer (Scopus)107 Downloads (Pure) -
Framing and facilitating complex problem-solving competences in interdisciplinary megaprojects: An institutional strategy to educate for sustainable development
Bertel, L. B., Winther, M., Routhe, H. W. & Kolmos, A., 2022, I: International Journal of Sustainability in Higher Education (Print Edition). 23, 5, s. 1173-1191 19 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil27 Citationer (Scopus)304 Downloads (Pure) -
Interdisciplinary Problem-Based Projects for First-Year Engineering Students
Routhe, H., Winther, M., Holgaard, J. & Kolmos, A., aug. 2022, ASEE 2022 Anual Conference: Excellence through Dicersity. American Society for Engineering Education, 17 s. 37017. (ASEE Annual Conference and Exposition, Conference Proceedings).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
4 Citationer (Scopus)