Projekter pr. år
Personlig profil
Forskningsprofil
Pernelle Rose Hansen er pædagogisk psykolog og forsker primært i børn- og unges perspektiver på eget liv med særligt fokus på trivsel. Hun forsker ligeledes i professionelle indsatser rettet mod børn og unge samt NGO´ers indflydelse i det pædagogiske og socialfaglige felt. Hun interesserer sig for børns rettigheder og betydningen af elevrådet, som demokratisk organ for deltagelse og for at blive hørt. Pernelle arbejder primært med kvalitative forskningsmetoder, herunder etnografisk inspireret feltarbejde med (fokusgruppe)interview, observationer samt dokumentanalyser, policy-studier og surveys.
Ekspertise relateret til FN’s Verdensmål
I 2015 blev FN's medlemslande enige om 17 Verdensmål til at bekæmpe fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Denne persons arbejde bidrager til følgende verdensmål:
Emneord
- Sociologi og Sociale forhold
- Velfærdsstat
- Pædagogik og Læring
- Psykologi
Fingerprint
- 1 Lignende profiler
Samarbejde i de sidste fem år
-
Equitable participation in students councils
Hansen, P. R. (PI (principal investigator)), Þóra Guðjohnsen , R. (PI (principal investigator)) & Harðardóttir, E. (PI (principal investigator))
01/09/2024 → 01/11/2025
Projekter: Projekt › Forskning
-
(Re)configuration of parenthood
Hansen, P. R. (CoI (co-investigator)), Juhl, P. (PI (principal investigator)), Westerling, A. (CoI (co-investigator)), Lyndelse, L. (CoI (co-investigator)) & Steenager, S. (CoI (co-investigator))
01/08/2022 → 30/06/2026
Projekter: Projekt › Forskning
-
Pædagogers arbejde med børn og unge i fritidspædagogikken - – Fritidspædagogikkens betydning for børn og unges trivsel, udvikling og livsmuligheder
Hansen, P. R. (CoI (co-investigator)), Petersen, K. E. (PI (principal investigator)), Damkjær-Ohlsen, S. (CoI (co-investigator)) & Duncan Bendix, J. (CoI (co-investigator))
01/05/2021 → 01/05/2023
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
Samtalegrupper for børn med skilte forældre: Social repræsentations teoretiske analyser af samtalegrupper på danske skoler
Hansen, P. R. (PI (principal investigator))
01/02/2017 → 11/12/2020
Projekter: Projekt › Forskning
Fil
Publikationer
-
(Re)configurations of Parental Responsibility in Danish Early Childhood Education and Care policy.
Rose, P., 1 jun. 2024, (Accepteret/In press) (Re)configuration of parenthood. Political agendas entangling everyday family life. Routledge, Evolving Families. Juhl, P. & Westerling, A. (red.). Routledge, (Routledge handbooks).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Aktionsforskning
Rose, P. & Blædel, K. D., aug. 2024, (Accepteret/In press) Forskning i egen praksis. von Büllow, C., Willert, S. & Pedersen, I. N. (red.). Hans Reitzels ForlagPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Undervisning
-
Børneinddragelse – børns veje til deltagelse
Rose, P., jul. 2024, Aarhus KommunePublikation: Andet › Andet bidrag › Undervisning
-
Børneperspektiver i egen ret - et Grundsyn på barnet
Rose, P., jul. 2024, Aarhus KommunePublikation: Andet › Andet bidrag › Undervisning
-
Børn og unges egne perspektiver på betydningen af deltagelse i fritids- og ungdomspædagogiske institutioner
Rose, P., apr. 2024, Fritids- og ungdomspædagogik: en grundbog i fritids- og ungdomspædagogisk arbejde med større børn og unge. Petersen, K. E. & Schultz, C. (red.). Odense: Ungdomsringen, s. 164-188 25 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review