Publikationer pr. år
Publikationer pr. år
Lektor Ph.d. i Medicinsk Informatik, Cand.scient. i Klinisk Videnskab og Teknologi, Lektor Cand.cur.
Selma Lagerløfs Vej 249
9260 Gistrup
Danmark
Publikationer pr. år
Min forskningsniche er udvikling og implementering af telemedicinske løsninger og digitale sundhedsteknologier, der fremmer forebyggelse og håndtering af kroniske sygdomme gennem brugerdrevet innovation. Med et særligt fokus på samarbejde mellem klinikere og patienter, søger jeg at udforske, hvordan teknologier kan designes og tilpasses for at øge effektiviteten og patientempowerment. Min forskning sigter mod at skabe løsninger, der giver patienter større kontrol over deres egen sundhed og nemmere adgang til behandling, hvilket i sidste ende kan bidrage til bedre sygdomsforebyggelse og sundhedsresultater. Mere information: https://www.linkedin.com/in/pernillesecher/
Generation Z, født mellem 1997 og 2012, står over for unikke uddannelsesmæssige udfordringer på grund af deres socioøkonomiske, teknologiske og kulturelle miljø. Forskning viser, at Gen Z-studerende foretrækker interaktive og engagerende læringsmiljøer frem for traditionelle forelæsningsbaserede metoder, da de er vant til multimedieindhold. Den konstante digitale stimulation kan forkorte opmærksomhedsspændet, hvilket kræver mere dynamiske og varierede undervisningsmetoder. Samtidig er der en voksende utilfredshed blandt unge midt i betydelige ændringer på universiteterne som følge af den kommende dimittendreform.
Kombinationen af blended learning og problembaseret læring (PBL) kan effektivt imødekomme de forskellige behov og læringsstile hos Generation Z. Jeg mener, at digitalt understøttet undervisning og brugen af digitale medier kan forbedre studerendes læring og kompetencer, samtidig med at det giver fleksible deltagelsesmetoder. Jeg er involveret i to forskningsprojekter, der har til formål at øge digitaliseringen inden for sundhedsuddannelser gennem blended learning og anvendelse af digitale teknologier til at understøtte undervisningen. Disse projekter undersøger, hvordan virtual reality og podcasts kan bruges til at støtte refleksiv praksislæring og forbedre sygeplejestuderendes læring og færdigheder. Med udgangspunkt i resultaterne fra projekterne vil jeg arbejde på at integrere blended learning i problembaseret læring på Aalborg Universitet for at skabe en mere engagerende, fleksibel og effektiv uddannelsesoplevelse for fremtidige studerende og samtidig forbedre undervisningens kvalitet.
Min proaktive involvering i pædagogisk udvikling udspringer af min deltagelse i kurser og workshops om problembaseret læring og refleksiv praksis. Med udgangspunkt i en studentercentreret undervisningsfilosofi prioriterer jeg studerendes engagement og selvstændige læring. Jeg ser mig selv som en facilitator dedikeret til at fremme kritisk tænkning og selvrefleksion blandt mine studerende gennem konstruktiv feedback, der stimulerer dyb læring. Jeg opfordrer studerende til at tage ejerskab over deres akademiske rejse og aktivt engagere sig i deres valgte forskningsemner, hvilket kendetegner min undervisningsmetode. Kollegaer og studerende har anerkendt mit engagement i undervisningskvalitet og fremhævet min evne til effektivt at integrere teori med praktiske anvendelser.
Semesterkoordinator på Klinisk Videnskab og Teknologi, Aalborg Universitet
I 2015 blev FN's medlemslande enige om 17 Verdensmål til at bekæmpe fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Denne persons arbejde bidrager til følgende verdensmål:
Adjunktpædagogikum, Hvordan faciliteres og fastholdes problembaseret læring i case-sessioner på bachelor niveau på medicinuddannelsen: AP-rapport, Institut for Medicin og Sundhedsteknologi
1 jan. 2019 → 19 dec. 2019
Dimissionsdato: 19 dec. 2019
Medicinsk Informatik, Ph.d. (Doctor of philosophy)), Evaluering af en telemedicinsk intervention for patienter med KOL (sundheds- og patientrelaterede evaluering af det danske TeleCare Nord projekt, Institut for Medicin og Sundhedsteknologi
1 mar. 2013 → 26 okt. 2016
Dimissionsdato: 26 okt. 2016
Klinisk Videnskab og Teknologi, Cand. scient. , Stratificering af patienter med hjertelidelser til E-rehabiliteringsplan, Institut for Medicin og Sundhedsteknologi
1 sep. 2010 → 30 jun. 2012
Dimissionsdato: 30 jun. 2012
Sygeplejerskeuddannelsen, Professionsbachelor i sygepleje, At være i verden med fibromyalgi - kan man lære at leve med det?, University College of Northern Denmark
1 feb. 2007 → 9 jun. 2010
Dimissionsdato: 30 jun. 2010
University College Nordjylland
1 apr. 2023 → 1 apr. 2025
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Review (oversigtsartikel) › peer review
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
Laursen, S. H. (Ophavsperson), Boel, L. (Ophavsperson), Udsen, F. W. (Ophavsperson), Secher, P. H. (Ophavsperson), Andersen, J. D. (Ophavsperson), Vestergaard, P. (Ophavsperson), Hejlesen, O. K. (Ophavsperson) & Hangaard, S. (Ophavsperson), Sage Journals, 2022
DOI: 10.25384/sage.c.5988112, https://sage.figshare.com/collections/Effectiveness_of_Telemedicine_in_Managing_Diabetes_in_Pregnancy_A_Systematic_Review_and_Meta-Analysis/5988112
Datasæt
Stausholm, M. N. (Ophavsperson), Pape-Haugaard, L. (Ophavsperson), Hejlesen, O. K. (Ophavsperson) & Secher, P. H. (Ophavsperson), Figshare, 2021
DOI: 10.6084/m9.figshare.c.5500229, https://springernature.figshare.com/collections/Reablement_professionals_perspectives_on_client_characteristics_and_factors_associated_with_successful_home-based_reablement_a_qualitative_study/5500229
Datasæt